Gå til innhold

MÅ jeg ta pillene psykologen skrev ut??


Gjest Enter

Anbefalte innlegg

Gjest Enter

Hei.

Jeg er en jente på 24 år som har hatt bulimi i 8 år. Nå har jeg endelig begynt hos psykolog, og ser ting i et nytt perspektiv.

Til nå (har vært der tre ganger) har det vært en utelukkende positiv opplevelse å prate med min psykolog.

Etter tredje konsultasjon fikk jeg diagnosen: lettere deprimert. Og han mente det ville være hensiktsmessig å begynne på SSRI - Cipramil 20mg.

For meg ble det som et slag i magen. Grunnen til at jeg går der er jo nettopp fordi jeg ikke har kontakt med mine egne følelser, så ved å ta "lykkepiller" kommer jeg vel til å distansere meg enda mer fra meg selv...??!!

Og det ble nok en bekreftelse på at jeg faktisk ikke mestrer min egen hverdag, men trenger medisiner for å fungere i samfunnet.

MEN, de medisinene har jeg ikke tatt...!

Resepten ligger like fin i skuffen. (Gruer meg litt til neste konsultasjon - jeg har vært ulydig)

Men kan han avslutte behandlingen fordi jeg ikke vil ta SSRI? Går det ikke an å bli bra uten medisinene? Er man tilbake til utgangspunktet når man slutter på medisinene?

Klem fra en litt usikker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest camaron

hei Enter :-)

Jeg forstår godt dine tanker om å ta SSRI, men jeg tror det ville være lurt å begynne på cipramil. Stol på din psyk. Mange får en radikal bedring av antidepresiva i en periode. At du skulle være tilbake til det gamle når du evt. en gang slutter er ikke sikkert.

Det blir jo litt sånn som det er å ta antibiotika og paracet når man har influensa, slett ikke sikkert at sykdommen blomstrer opp igjen etter en kur.

Cipramil har få bivirkninger, tror ikke du mister kontakten med dine følelser fordet. 20 mg er ikke noen stor dose.

Ikke syns jeg du har vært "ulydig" heller, er nok mange som har vegring mot å ta medisner. Derfor lider mange lenge unødig. Psyken din har nok trolig vært borti mange som har vegret seg mot dette. Kan aldri tenke meg at han kutter deg ut av slike grunner.

Problemet du reiser er daglige spørsmål som dukker opp. Vanligvis vil det ta 2-3 uker før pillene virker. Cipramil er dessuten en type medisiner med få bivirkninger.

Ta opp dine bekymringer med psyken, jeg er sikker på at han vil forstå. Psyker er som regel greie sånn. :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...