Gå til innhold

Hvor ofte er det naturlig å si til hverandre "Jeg elsker deg"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nicklusheletida

« Jeg er glad i deg » brukes oftere. 

Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men « jeg elsker deg» klinger litt klissete i mine ører, så da sier jeg det heller på engelsk 😁

« Love you» høres bedre ut 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så å si aldri. Jeg kan strekke meg til å skrive "jeg er glad i deg" på bursdagskort etc, men akkurat setningen "jeg elsker deg" sitter litt langt inne å si høyt. Jeg mener det 100%, men tror jeg viser det tydelig på andre måter. 

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

« Jeg er glad i deg » brukes oftere. 

Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men « jeg elsker deg» klinger litt klissete i mine ører, så da sier jeg det heller på engelsk 😁

« Love you» høres bedre ut 🙂

Enig. "Love you" er liksom litt enklere å si på en måte. 

Anonymkode: 20ef9...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Grendel skrev:

Så å si aldri. Jeg kan strekke meg til å skrive "jeg er glad i deg" på bursdagskort etc, men akkurat setningen "jeg elsker deg" sitter litt langt inne å si høyt. Jeg mener det 100%, men tror jeg viser det tydelig på andre måter. 

Jeg har mange ganger tenkt hvor slitsomt det må være å være i et parforhold hvor man er den som forventer å få høre "Elsker deg" hver dag, eller være den som må si "Elsker deg" hver dag. Hvis ikke dette blir hørt og sagt hver dag, så er det liksom full krise i forholdet. Sånn hadde ikke jeg orket å hatt det. 

Jeg og mannen min sier "Love you" til hverandre, men slettes ikke hver dag. Heller ikke hver uke. Men vi vet likevel begge to at vi er glade i hverandre. :)

Anonymkode: 20ef9...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet at mange par sier dette til hverandre hver dag. Hva gjør dere?

Anonymkode: 20ef9...96b

Nah... Kan vel telle om ikke en hånd, så i alle fall på to, de gangene jeg har fått høre det på 15 år! 😂 Men vi vet begge at han er elendig på komplementer så det lever vi godt med. Hadde han sagt "I love you" så hadde jeg vel flirt meg fordervet, det hadde vært kleint. 

Men jeg er overhode ikke i tvil om at han elsker meg altså. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig. "Love you" er liksom litt enklere å si på en måte. 

Anonymkode: 20ef9...96b

Ja, hvis man er amerikansk eller engelsk vel å merke.

Jeg tror alle par må finne sine egne svar på dette her. Hvis partneren sier "jeg elsker deg" hver dag, men plutselig slutter kan jeg skjønne at noen reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvordan man viser det i hverdagen er hakket viktigere enn akkurat hva man sier. Jeg foretrekker et norsk språk og synes vi skal bevare det mest mulig, så "love you" synes jeg klinger dårlig norsk rett og slett. "Elsker deg" er jeg enig i at høres også litt kleint ut om man kanskje ikke er nyforelsket de første dagene, men "glad i deg" er en fin setning. Vi sier en del det når vi sier god natt. Viktig å ikke avslutte dagen som uvenner - man vet aldri hvordan neste dag begynner.

Det er ikke mye som skal til for å vise at man er glad i den andre. Et stryk over armen eller skulderen. En klem eller lite kyss. En liten overraskelse en morgen eller når han/hun kommer hjem fra jobb. Noe som viser at du selv gjør en liten innsats og gir av deg selv. Min samboer sier ofte at han synes det er så hyggelig å komme hjem og bare vite at det er noen å spise middag sammen med eller komme hjem og kjenne at det lukter middag når han kommer inn i gangen. Bli møtt med et smil og høre at "jeg har tatt opp et par skiver nøttekake/brød, men det blir middag om et par timer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eva Sofie skrev:

Jeg tenker at hvordan man viser det i hverdagen er hakket viktigere enn akkurat hva man sier.

Nemlig. :) Jeg "forlangte" omtrent fra dag 1 å få ligge på armen en liten stund når vi legger oss om kvelden og det er så koselig! Noen ganger kan det være 2 min, andre ganger blir det en halvtime og noen få ganger ikke i det hele tatt om han har lagt seg før meg og sovnet. En varm og koselig slutt på dagen. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ha ulike kjærlighetsspråk. Det viktigste å er å vite hva den andre trenger for å føle seg elsket. Hvis den andre trenger å høre det med ord så er det greit å si det selv om man selv ikke forstår vitsen med det. Personlig føler jeg meg elsket når min mann uoppfordret gjør noe for meg. Hjelper med noe praktisk eller skjenker meg kaffe eller noe. Små ting i hverdagen. Eller når han lytter til meg og virkelig viser at han bryr seg. Min mann må ha fysisk kontakt for å føle seg elsket. Ingen ord, tjenester, gaver, eller kvalitetstid kan erstatte det. 

Anonymkode: 8fb91...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man kan ha ulike kjærlighetsspråk. Det viktigste å er å vite hva den andre trenger for å føle seg elsket. Hvis den andre trenger å høre det med ord så er det greit å si det selv om man selv ikke forstår vitsen med det. Personlig føler jeg meg elsket når min mann uoppfordret gjør noe for meg. Hjelper med noe praktisk eller skjenker meg kaffe eller noe. Små ting i hverdagen. Eller når han lytter til meg og virkelig viser at han bryr seg. Min mann må ha fysisk kontakt for å føle seg elsket. Ingen ord, tjenester, gaver, eller kvalitetstid kan erstatte det. 

Anonymkode: 8fb91...cee

Hva da om disse språkene hadde krasjet? Hadde man da rett og slett ikke fungert som par eller kunne man likevel kompansert? Grunnen til at jeg viser det så tydelig med å gjøre ting, overraskelser osv., er nettopp det at å gi fysisk kontakt er vanskelig for meg, men når jeg klarer det, vet vi begge at jeg gir dobbelt av meg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, kupton skrev:

Mange ganger om dagen om en har funnet DR. 

Du lever i en glamourverden. 

Anonymkode: 028d7...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, kupton skrev:

Mange ganger om dagen om en har funnet DR. 

Tja... Jeg har definitivt funnet min DrømnmePartner, men vi sier ikke "Jeg elsker deg" flere ganger om dagen. Ikke flere ganger i året engang, men vi viser det på mange, mange andre måter og det er viktigere for oss. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, kupton skrev:

Mange ganger om dagen om en har funnet DR. 

Nå overrasker du litt. Jeg trodde du var litt mer som Clint Eastwood. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eva Sofie skrev:

Hva da om disse språkene hadde krasjet? Hadde man da rett og slett ikke fungert som par eller kunne man likevel kompansert? Grunnen til at jeg viser det så tydelig med å gjøre ting, overraskelser osv., er nettopp det at å gi fysisk kontakt er vanskelig for meg, men når jeg klarer det, vet vi begge at jeg gir dobbelt av meg selv...

Forstår problemet og selvfølgelig kan man fungere som par.  Men et forhold handler litt om kompromiss tenker jeg. Jeg tar meg av huset og ordner og finner på mye for å vise at jeg elsker min mann men likevel kan han spørre meg om jeg elsker han. Jeg er heller ikke så god på fysisk berøring ( pga overgrep i barndommen) men det kan være nok med en klem i forbifarten eller sitte i armkroken når vi ser TV ol så lyser han opp og trives bedre. Jeg må bevisst jobbe med dette og akseptere at vi er ulike. Man skulle kanskje tro at det å si « jeg elsker deg» skulle være den letteste form for å vise kjærlighet, det krever jo ingen anstrengelser. Man kunne jo helle spørre hvorfor det for mange er så vanskelig å si. Uansett er det viktig å ha sagt de orden til de man elsker. 

Anonymkode: 8fb91...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg har en mann som viser med handling at han er glad i meg, ville jeg nok syntes det var stusselig om jeg aldri fikk høre kjærlighetserklæringer. Eller komplimenter for den saks skyld. 

Vi sier ikke elsker deg/glad i deg hver dag lenger, men iallfall hver uke. Fra barnsben av var jeg ikke vant med "elsker deg" - det føltes litt for stort/ukjent, kanskje litt svulstig. Men som voksen synes jeg det er fint å bruke det, både til mann og sønn, men "glad i deg" brukes også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, morsan skrev:

Vi sier ikke elsker deg/glad i deg hver dag lenger, men iallfall hver uke. Fra barnsben av var jeg ikke vant med "elsker deg" - det føltes litt for stort/ukjent, kanskje litt svulstig. Men som voksen synes jeg det er fint å bruke det, både til mann og sønn, men "glad i deg" brukes også.

Ungene og jeg sier det til hverandre stadig vekk! :D Mannen er ikke vant til det hjemmefra og det blir så kleint om jeg skal gå og si det og han bare synes det er vanskelig å si det tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...