Gå til innhold

Redd for Benzobruk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Rivotril og Imovane fast i nærmere 20 år (samme dose), vet at behandling med benzo ikke er førstevalget, men siden jeg har prøvd alt annet av behanding var dette det eneste som ga meg litt livskvalitet. Jeg har har de siste årene fått mere og mere dårlig samvittighet for at jeg bruker disse medisinene og har flere ganger trappet ned dosen sakte for å stå på lavest mulig dose, men slik det er nå med alvorlig sykdom i familien kombinert med Korona frykten, så gikk jeg opp til den vanlige dosen etter å stått på halv dose ett 1/2 års tid da angsten igjen begynte å ta overhånd.
I går så jeg en youtube video hvor Jordan Peterson (ikke noe fan for øvrig) beskrev benzo som verre enn døden, noe som selvsagt førte til økt angst, kaldsvetting og enda dårligere samvittighet :(. Legen min har frarådet meg å prøve å kutte de ut da angsten min er så hard at han mener de er beste løsningen siden alt av terapi og andre medikamenter er utprøvd. 

Hva tenker dere?, er det akseptabelt å bruke benzo fast?, bør jeg ha kronisk dårlig samvittighet for dette?.

Anonymkode: 42fd4...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt Rivotril og Imovane fast i nærmere 20 år (samme dose), vet at behandling med benzo ikke er førstevalget, men siden jeg har prøvd alt annet av behanding var dette det eneste som ga meg litt livskvalitet. Jeg har har de siste årene fått mere og mere dårlig samvittighet for at jeg bruker disse medisinene og har flere ganger trappet ned dosen sakte for å stå på lavest mulig dose, men slik det er nå med alvorlig sykdom i familien kombinert med Korona frykten, så gikk jeg opp til den vanlige dosen etter å stått på halv dose ett 1/2 års tid da angsten igjen begynte å ta overhånd.
I går så jeg en youtube video hvor Jordan Peterson (ikke noe fan for øvrig) beskrev benzo som verre enn døden, noe som selvsagt førte til økt angst, kaldsvetting og enda dårligere samvittighet :(. Legen min har frarådet meg å prøve å kutte de ut da angsten min er så hard at han mener de er beste løsningen siden alt av terapi og andre medikamenter er utprøvd. 

Hva tenker dere?, er det akseptabelt å bruke benzo fast?, bør jeg ha kronisk dårlig samvittighet for dette?.

Anonymkode: 42fd4...7f8

Jeg tenker at hvilke medisiner man skal benytte, helst ikke skal handle om moral men om hva som her hensiktsmessig. Dersom du ikke har negative bivirkninger og har stått på stabil dose i 20 år, og du har en lege som støtter behandlingen, så tenker jeg at dette sannsynligvis er helt ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, frosken skrev:

Jeg tenker at hvilke medisiner man skal benytte, helst ikke skal handle om moral men om hva som her hensiktsmessig. Dersom du ikke har negative bivirkninger og har stått på stabil dose i 20 år, og du har en lege som støtter behandlingen, så tenker jeg at dette sannsynligvis er helt ok. 

Takker for raskt svar :). Har heldigvis aldri opplevd noen bivirkninger med disse i motsetning til det jeg fikk av de gamle trisykliske eller SSRI som var grusomme :(. 

Anonymkode: 42fd4...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, kupton skrev:

Støtter frosken forutsatt at dosene er små til moderate.

Er snakk om 2mg Rivotril.

Anonymkode: 42fd4...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...