Gå til innhold

Blir folk i dag for lett krenka?


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Jeg synes samfunnet virker mer og mer krenka. Saken er bare at jeg begynner å slite med å holde inne meninger, og jeg har ganske mange upopulære meninger. Som feks at transer ikke er et eget kjønn... men dette er vel det verste de hører. En født mann er en mann, beklager. 
Synd at samfunnet bøyer seg så jævlig for alt slik.. Det er nok vondt å føle seg i feil kropp og at de skifter kjønn gir jeg f i. Men det er det at slik blir så jævla mote jeg er «bekymret» for. Virker nesten som disse blir det nye idealet. Men samfunnet er redde for forskjell virker det som.. vi får vel ikke lov å være et kjønn snart heller.

Dagens barn blir tatt på med silkehandsker. Isåfall blir min søster helt forskrekket over alt jeg og vi gjorde da jeg var barn. Alt har også blitt så veldig pusete på TV.

Folk er redd for alt. En løs hund og man anmeldes nesten for å ikke ha den i bånd.

 

 

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja noen bruker krenking som hersketeknikk, men samtidig er det også mye kritisk fokus på krenke-kulturen.

Islamister tar krenke-prisen tror jeg, etter det som skjedde i Paris. Deler av BLM prøver seg med kritikk av "hvithet" etc, men jeg føler ikke at den ekstreme enden av bevegelsen får noe særlig fotfeste i Norge.

Høyresiden prøver ofte å hive seg på ved å hevde seg "sensurert" de blir motsagt eller late som det er et stort problem at eldre damer prøver å sjekke dem opp. Det funker heller ikke så bra etter mitt skjønn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det begynner å bli mye nå. Folk tåler jo ingenting lenger. De blir storfornærma for filleting, og ofte på andres vegne. Ikke bare blir de fornærma, men de bruker alle plattformer som tenkes kan for å henge ut de "skyldige". Det er en meget effektiv hersketeknikk. Fortsetter det sånn vil det i framtiden være få som tør å si hva de egentlig mener om ting og tang, og det er ikke et sånt samfunn jeg ønsker meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, tonie skrev:

Jeg synes det begynner å bli mye nå. Folk tåler jo ingenting lenger. De blir storfornærma for filleting, og ofte på andres vegne. Ikke bare blir de fornærma, men de bruker alle plattformer som tenkes kan for å henge ut de "skyldige". Det er en meget effektiv hersketeknikk. Fortsetter det sånn vil det i framtiden være få som tør å si hva de egentlig mener om ting og tang, og det er ikke et sånt samfunn jeg ønsker meg.

Men er det ikke litt søtt også? 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forøvrig legge til at overdreven krenk i samfunnet ikke forsvarer det å opptre uhøflig, ufølsomt eller aggressivt. Å ha ytringRETT betyr ikke at man har ytringsPLIKT, og om man vet at man kan komme til å såre noen kan det være klokt å holde kjeft. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Kayia skrev:

Må forøvrig legge til at overdreven krenk i samfunnet ikke forsvarer det å opptre uhøflig, ufølsomt eller aggressivt. Å ha ytringRETT betyr ikke at man har ytringsPLIKT, og om man vet at man kan komme til å såre noen kan det være klokt å holde kjeft. 

Hva med hysj?

Har man PLIKT eller RETT til å si hysj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, cathlin said:

Men er det ikke litt søtt også? 🙂

Nei, jeg synes i grunnen ikke det. Da må det i så fall være et helt spesielt tilfelle 🙂 Ofte virker det bare som en måte å hindre en fri diskusjon eller et kritisk søkelys på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, tonie skrev:

Nei, jeg synes i grunnen ikke det. Da må det i så fall være et helt spesielt tilfelle 🙂 Ofte virker det bare som en måte å hindre en fri diskusjon eller et kritisk søkelys på noe.

💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
3 timer siden, Kayia skrev:

Må forøvrig legge til at overdreven krenk i samfunnet ikke forsvarer det å opptre uhøflig, ufølsomt eller aggressivt. Å ha ytringRETT betyr ikke at man har ytringsPLIKT, og om man vet at man kan komme til å såre noen kan det være klokt å holde kjeft. 

Det er nettopp det alle blir da. Såret fordi det kanskje er en sannhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva

Altså, det jeg føler på er at det er så mye du ikke kan si. Mange ord vi ikke kan bruke som var helt innafor på da selv var barn. Som om vi må lære oss nye regler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...