Gå til innhold

Kupton! Adhd medisin uten diagnose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei kupton og alle andre!

Jeg  jeg kjenner noen som har brukt adhd-medisin i flere år uten å ha adhd-diagnosen (eller andre diagnoser) Kan dette ha skadet hjernen på noe måte? Eller er det helt ok så lenge man ikke får andre fysiske bivirkninger av det? Dette er snakk om ritalin og concerta.

 

Anonymkode: 3c6f2...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri sett noen studier på dette, men dette er min kvalifiserte synsing:
Dersom dosene ikke er større enn det som brukes av de som har diagnosen, betviler jeg sterkt at det skader hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, kupton skrev:

Jeg har aldri sett noen studier på dette, men dette er min kvalifiserte synsing:
Dersom dosene ikke er større enn det som brukes av de som har diagnosen, betviler jeg sterkt at det skader hjernen.

Tileggspørsmål: er det sant det at folk med adhd som tar f. Eks ritalin blir roligere av medisinen, mens en som ikke har adhd, men likevel tar f. Eks ritalin blir mer hyper? 

Anonymkode: e5190...921

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tileggspørsmål: er det sant det at folk med adhd som tar f. Eks ritalin blir roligere av medisinen, mens en som ikke har adhd, men likevel tar f. Eks ritalin blir mer hyper? 

Anonymkode: e5190...921

Det er det som er meningen med medisinen, les i felleskatalogen.

Anonymkode: 4aca5...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tileggspørsmål: er det sant det at folk med adhd som tar f. Eks ritalin blir roligere av medisinen, mens en som ikke har adhd, men likevel tar f. Eks ritalin blir mer hyper? 

Anonymkode: e5190...921

Akkurat det tror jeg er veldig individuelt.  Man blir vel litt mer utholdende, ikke nødvendigvis hyper.

Anonymkode: 3c6f2...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tileggspørsmål: er det sant det at folk med adhd som tar f. Eks ritalin blir roligere av medisinen, mens en som ikke har adhd, men likevel tar f. Eks ritalin blir mer hyper? 

Anonymkode: e5190...921

Nei, det stemmer ikke. 

Anonymkode: df9d0...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...