Gå til innhold

Psykisk sykt voksent barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan ville du forholdt deg til situasjonen? Støttende? Behjelpelig? Noen som har vært i en situasjon? 

 

Anonymkode: 36932...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støttende? Behjelpelig?

Jeg vet ikke helt om jeg forstår disse alternativene - et vanlig problem er at det er begrenset hvor mye foreldrene kan blande seg inn når det gjelder myndige barns problemer. De må selv ta kontakt med helsevesenet for å få hjelp, og foreldre får ikke mye informasjon uten at den går gjennom barnet. Ofte blir det viktigste bidraget å finne ut hvor man skal henvende seg, men barnet må selv være aktivt / villig.

Hvis det gjelder en persom under utdanning: Det er ofte kortere kø og et oversiktlig system rundt helsetjenesten for studenter. Undersøk lokalt hvis det er aktuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger min voksne datter til noen timer. Dette fordi hun har godkjent dette og det er greit for psykologen/ psykiatritjenesten. Så jeg har ganske god innsikt i hennes problemstilling men trenger ikke vite hva hun og psykologen snakker om. Jeg tror ikke at systemet skal erstatte den rollen familien har. Og familie skal ikke fungere som psykologer. De skal vise omsorg og støtte men samtidig sette de grensene som er viktig for begge parter. Man på passe på sin egen mentale helse og man bør hjelpe det voksne barnet til mest mulig selvstendighet. Hver situasjon er jo forskjellig så det kommer jo an på diagnose , alder , om de bor hjemme osv. 

Anonymkode: e2b65...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ville du forholdt deg til situasjonen? Støttende? Behjelpelig? Noen som har vært i en situasjon? 

 

Anonymkode: 36932...eda

Støttende og behjelpelig ja, kjenner til situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...