Gå til innhold

Luksusfellen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som ser programmet? 

Tenker på dette med forbrukslån.  Dersom et myndig barn under 26 år tar opp forbrukslån, får dyre regninger,  og får problemer med å betale:  , er foreldrene da pliktig til å hjelpe de å betale på det? Er noe med at foreldrene er pliktig til å forsørge barnet frem til de er 26 år , ihvertfall om de går på skole ? 

Jeg hjelper mine voksne barn så godt jeg kan om det oppstår problemer med en betaling osv. Det har normalt sett aldri skjedd.  Ser at det er mange unge som havner i luksusfellen. 

Anonymkode: bcaf6...876

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom et myndig barn under 26 år tar opp forbrukslån, får dyre regninger,  og får problemer med å betale: er foreldrene da pliktig til å hjelpe de å betale på det? Er noe med at foreldrene er pliktig til å forsørge barnet frem til de er 26 år , ihvertfall om de går på skole ? 

Foreldrene er selvsagt ikke juridisk forpliktet til å betale hvis myndige barn tar opp lån som de ikke er innblandet i, dvs de er ikke kausjonister (gjelder ikke forbrukslån) eller på annen måte noen del av avtalen. Det skulle tatt seg ut...

Vi har heller ikke forsørgelsesplikt til 26 år selv om barna er under utdanning, den gjelder (i utgangspunktet) til de har fullført videregående skole. Deretter må de forholde seg til Lånekassen - som jo har regler for studieframdrift og fullførelse.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som ser programmet? 

Tenker på dette med forbrukslån.  Dersom et myndig barn under 26 år tar opp forbrukslån, får dyre regninger,  og får problemer med å betale:  , er foreldrene da pliktig til å hjelpe de å betale på det? Er noe med at foreldrene er pliktig til å forsørge barnet frem til de er 26 år , ihvertfall om de går på skole ? 

Jeg hjelper mine voksne barn så godt jeg kan om det oppstår problemer med en betaling osv. Det har normalt sett aldri skjedd.  Ser at det er mange unge som havner i luksusfellen. 

Anonymkode: bcaf6...876

Hvordan i alle dager kan du tro at du er ansvarlig for et myndig "barns" lån til det er 26 år?

Anonymkode: da901...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som ser programmet? 

Tenker på dette med forbrukslån.  Dersom et myndig barn under 26 år tar opp forbrukslån, får dyre regninger,  og får problemer med å betale:  , er foreldrene da pliktig til å hjelpe de å betale på det? Er noe med at foreldrene er pliktig til å forsørge barnet frem til de er 26 år , ihvertfall om de går på skole ? 

Jeg hjelper mine voksne barn så godt jeg kan om det oppstår problemer med en betaling osv. Det har normalt sett aldri skjedd.  Ser at det er mange unge som havner i luksusfellen. 

Anonymkode: bcaf6...876

Hva mener du med at du hjelper dine barn med betaling, men at det aldri har skjedd?  Jeg ser aldri på Luksusfellen, men så på en del av en episode for en stund siden.  Jeg forstår ikke at dette kan være underholdning over flere år.

Jeg har forsørget meg selv fra jeg var 16 år og gikk på videregående, men jeg hadde foreldrene mine bak meg.  Jeg flyttet hjemmefra da heg begynte på vg. og kom hjem i ferier.  Den gangen hadde vi ikke tilgang til noen kreditter, og takk og pris for det.  Da jeg var 26 år var jeg mor og kone, og foreldrene mine forsørget meg ikke.

Anonymkode: c663a...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...