Gå til innhold

Wellbutrin - erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har engstelig og unnvikende Pf, og har slitt med angst og depresjon over mange år. Depresjonen har over tid blitt ett stort problem i hverdagen. Min fastlege anbefalte meg å prøve wellbutrin som skal ha en god effekt mot depresjonen. Jeg har gått på 150 mg daglig de siste 10 måneder.

Jeg har mange negative tanker som kverner rundt i hode, er ukonsentrert, konstant anspent og urolig med dårlig søvn. Det er alltid vanskelig å bedømme før/etter situasjon, men jeg føler at wellbutrin har gjort dette værre, eller i hvert fall ikke hjelper noe mot angst og urolighet. Har før dette brukt aurorix i over 10 år. 

Hvilke erfaringer har dere som bruker wellbutrin? Er det riktig medisin hvis man har upf? Evt bruke medisin både for depresjon og angsten? 

Anonymkode: eeeb4...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svaret mitt kan virke sprikende, men det skal være en sammenheng i det.

1. Wellbutrin er en meget god medisin mot depresjon, men ikke mot angst.

2. Når en først prøver en medisin, bør en prøve den slik den skal brukes. >50% trenger å øke dosen til 300 mg. Før en evt har prøvd dette, kan en ikke evaluere om dette er rett medisin for en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Jeg startet med Wellbutrin for snart 3 uker siden. 150 mg.

Første 2 dager var greie. Fikk plutselig opp positive minner fra barndommen. Lukter og kunne komme på en melodi. Slik har det vært før når jeg har drukket meg full og. Nå er jeg avholds da. Får plutselig opp minner som ikke eksisterer i edru tilstand.

Dag 3 startet helvetet. Ingen positiv tanke, ingen motivasjon for noe som helst+ mye angst. Hatet å legge meg fordi jeg følte meg alene med døden ved min side. Slik måtte jeg ha det i nesten 2 uker. Nå er jeg bare litt mer avflatet. Ikke likegyldig, men har ikke så store nedturer og oppturer. Oppturene kunne jeg såklart hatt, men de kan være så intense.. nå er de ikke lenger det og dette kan også by på mindre angst. Det at jeg er avflatet altså. Men jeg har fremdeles depressive dager der jeg bare er irritabel. Bruker Aduvanz i tillegg, men har prøvd å gå uten den. Fordi jeg fikk så jævla mye angst av Wellbutrinen. Nå har jeg begynt å ta Aduvanz igjen og fått tilbake lav toleranse, så den virker igjen. Det som er så fint med den er at den øker konsentrasjonen og bedrer humøret, men desto mer irritabel når den daler. 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, kupton skrev:

Wellbutrin er en meget god medisin mot depresjon, men ikke mot angst.

Men hvordan vite hva som er hva? En slags total utmattelse og utbrenthet hvor det både er depressive- og angst -plager; hva kan da hjelpe? 

Anonymkode: f409e...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...