Gå til innhold

Hva betyr dette?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Begrenset emosjonell kontakt kan bety at du virker flat og ikke reagerer vanlig på ting som snakkes om. Nedsatt psykomotorisk aktivitet kan være at du har lite eller manglende eller upassende mimikk og kroppsbevegelser under samtalen. 

Anonymkode: 48e3d...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begrenset emosjonell kontakt kan bety at du virker flat og ikke reagerer vanlig på ting som snakkes om. Nedsatt psykomotorisk aktivitet kan være at du har lite eller manglende eller upassende mimikk og kroppsbevegelser under samtalen. 

Anonymkode: 48e3d...bb7

Ok takk. Det er jo helt feil, men går ikke akkurat rundt og observerer meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok takk. Det er jo helt feil, men går ikke akkurat rundt og observerer meg selv. 

Har du god selvinnsikt?

Anonymkode: fb731...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja det vil jeg si. 

Er du uenig i de fleste konklusjoner fra helsepersonell ville jeg ikke vært så sikker på det.

Anonymkode: fb731...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok takk. Det er jo helt feil, men går ikke akkurat rundt og observerer meg selv. 

Nemlig, men det er tydeligvis slik andre observerer deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du uenig i de fleste konklusjoner fra helsepersonell ville jeg ikke vært så sikker på det.

Anonymkode: fb731...475

Neivel....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Den som leter finner. 

Og noen er på autopilot blankt avvisende til alle vurderinger som ikke samsvarer fullt og helt med ens egne. Konsekvensen er gjerne at man ikke legger merke til symptomer og tegn på sykdom hos en selv. 

Anonymkode: 800a3...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og noen er på autopilot blankt avvisende til alle vurderinger som ikke samsvarer fullt og helt med ens egne. Konsekvensen er gjerne at man ikke legger merke til symptomer og tegn på sykdom hos en selv. 

Anonymkode: 800a3...45f

Nei det legger jeg ikke merke til, noen ganger lurer jeg på "Hvor tar de det fra"? Løse luften? Ting som de skriver for jeg har ikke sagt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Den som leter finner. 

Hm... Det har du faktisk rett i. Jeg fant ikke noen lenke til studien nå, men @Kupton har kanskje? Jeg må bare ta dette fra min særs dårlige hukommelse. Rundt 1960-1970-tallet ble det igangsatt en nokså kjent studie hvor jeg tror to psykologer og en psykiater ble innlagt på ulike psykiatriske avdelinger rundt om i landet (i USA?) fordi de påsto at de hørte stemmer. Da de var kommet inn på avdelingen, brukte de tiden på å snakke med pasientene. Medpasientene selv forsto at psykologene og psykiateren ikke var syke, men de ansatte holdt de innlagt på de psykiatriske avdelingene i flere uker. I en epikrise fikk en lege seg til å beskrive barndommen til den ene som vanskelig og at h*n hadde hatt relasjonelle vansker med å skaffe seg venner pga. problematiske forhold. Og dette ble skrevet om helt friske mennesker. Så det er faktisk noe i det at man finner det man leter etter om man ønsker å finne noe...

Men om det stemmer eller ikke på deg, Stjernestøv, vet jeg ikke. Det må du ev. ta nærmere opp med den som har beskrevet deg slik. Husk at det er først og fremst hans arbeidsnotater du leser.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Eva Sofie skrev:

Hm... Det har du faktisk rett i. Jeg fant ikke noen lenke til studien nå, men @Kupton har kanskje? Jeg må bare ta dette fra min særs dårlige hukommelse. Rundt 1960-1970-tallet ble det igangsatt en nokså kjent studie hvor jeg tror to psykologer og en psykiater ble innlagt på ulike psykiatriske avdelinger rundt om i landet (i USA?) fordi de påsto at de hørte stemmer. Da de var kommet inn på avdelingen, brukte de tiden på å snakke med pasientene. Medpasientene selv forsto at psykologene og psykiateren ikke var syke, men de ansatte holdt de innlagt på de psykiatriske avdelingene i flere uker. I en epikrise fikk en lege seg til å beskrive barndommen til den ene som vanskelig og at h*n hadde hatt relasjonelle vansker med å skaffe seg venner pga. problematiske forhold. Og dette ble skrevet om helt friske mennesker. Så det er faktisk noe i det at man finner det man leter etter om man ønsker å finne noe...

Men om det stemmer eller ikke på deg, Stjernestøv, vet jeg ikke. Det må du ev. ta nærmere opp med den som har beskrevet deg slik. Husk at det er først og fremst hans arbeidsnotater du leser.

Ja jeg mener også å ha lest om noe sånt så det stemmer nok det, rart med det. Er man en psykiatrisk pasient blir man tilegnet egenskaper, gjerne det som følger med diagnosen av symptomer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...