Gå til innhold

Konisering og HPV-vaksine.


Kvinne35år

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg er en kvinne på 35 år som for ca. 7 uker siden foretok en konisering (delvis fjerning av livmorhalstappen) Jeg har fått påvist hpv viruset i mange år. 

Sykehuset tok prøver av biten de fjernet og den viste grove celleforandringer inni. Men normale celler langs kanten. Dette er det jo antagelig hpv viruset som har forårsaket. 

Jeg tok første del av hpv-viruset i dag. Neste del er om 2 måneder og siste del er 6 måneder etter det. 

Jeg har ikke turt å ha sex med min samboer etter konisering ettersom jeg sikkert har smittet han med min hpv og er redd for å få den tilbake igjen av ham og starte nye celleforandringer hos meg. 

Men jeg har kanskje hpv viruset fortsatt?

Fungerer hpv vaksinen etter at man har fått viruset?

Bør vi vente med å ha sex til jeg har tatt alle 3 vaksine-delene? 

Bør samboeren min (mann) også ta hpv-vaksinen? 

Hvor lang tid tar det før vaksinen begynner å fungere ca? 

Kan samboeren min få celleforandringer hvis han har hpv viruset, selv om han er mann?

Beskytter hpv vaksinen resten av livet? 

 

Mvh hilsen kvinne som helst ikke vil fjerne mer fra underlivet i framtiden. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...