Gå til innhold

Fjellsko


Martine

Anbefalte innlegg

Hei 🙂 

Jeg trenger nye fjellsko, men har ofte problemer med å finne sko som passer føttene mine. Tenkte jeg skulle dra til butikker i Oslo for å prøve forskjellige. Er det noen sporty folk her inne som vet hvilken butikker i sentrum som har bra utvalg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, frosken skrev:

Jeg har alltid kjøpt mine på Oslo Sportslager. 

Takk for svar 🙂 Jeg sykler ofte forbi  så jeg har tenkt tanken på å prøve der.  Er de som jobber der flinke med tanke på hjelp til å finne riktige sko for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Martine skrev:

Takk for svar 🙂 Jeg sykler ofte forbi  så jeg har tenkt tanken på å prøve der.  Er de som jobber der flinke med tanke på hjelp til å finne riktige sko for meg?

Ja, de er både hjelpsomme og flinke. De har jo en "fjell-avdeling" i andre etasje, så de som selger fjellskoene er stort sett folk som er opptatt av friluftsliv. Hvis du er medlem av Skiforeningen, tror jeg du  får 10-15 % rabatt, men disse avtalene varierer fra år til år, så jeg vet ikke helt om det fortsatt gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv sko fra ALFA! Alle sko må selfølgelig gåes inn men ALFA er som regel gode fra start av, men dyre.

Anonymkode: 47a9a...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Martine skrev:

Hei 🙂 

Jeg trenger nye fjellsko, men har ofte problemer med å finne sko som passer føttene mine. Tenkte jeg skulle dra til butikker i Oslo for å prøve forskjellige. Er det noen sporty folk her inne som vet hvilken butikker i sentrum som har bra utvalg? 

Vet at mange damer er fornøyde med Alfa og Crispi sine sko. Sport 1 bruker å ha et godt utvalg, men ville nok dratt til XXL hvis det er i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oslo sportslager, som frosken foreslår, eller sportsnett. XXL har også et greit utvalg av fjellsko. Både Alfa og Crispi har ulike modeller med ulik lest. Så selv om en sko ikke passer, kan godt en annen sko av samme merke sitte perfekt. Og husk å sjekke såla, tror ikke de bruker samme såle på alle skoa. Isåfall har Crispi for glatt såle på sine sko og det tviler jeg på. Tror man får det man betaler for 😅 Kan være verdt å dra innom Magasinet også, hender de har god pris på Alfa ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Trine skrev:

Oslo sportslager, som frosken foreslår, eller sportsnett. XXL har også et greit utvalg av fjellsko. Både Alfa og Crispi har ulike modeller med ulik lest. Så selv om en sko ikke passer, kan godt en annen sko av samme merke sitte perfekt. Og husk å sjekke såla, tror ikke de bruker samme såle på alle skoa. Isåfall har Crispi for glatt såle på sine sko og det tviler jeg på. Tror man får det man betaler for 😅 Kan være verdt å dra innom Magasinet også, hender de har god pris på Alfa ihvertfall.

Jeg synes jeg får desidert best veiledning på Oslo sportslager, men det kan jo være greit å sjekke pris hos konkurrenter før man kjøper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Jeg synes jeg får desidert best veiledning på Oslo sportslager, men det kan jo være greit å sjekke pris hos konkurrenter før man kjøper. 

Ja, jeg betaler gjerne litt mer dersom jeg føler jeg har fått god hjelp. Men når det gjelder sko, føler jeg det er mer at jeg må finne noen jeg syns er gode, uavhengig av hva de i butikken skulle mene, så da vil jeg helst ikke ha hjelp. Med mindre jeg ikke finner riktig størrelse da. Så kan det jo være et merke de selger det ene stedet men ikke det andre, som kanskje passer bedre enn de andre man har prøvd. Nå har jeg ikke vært på verken sportslageret eller sportsnett på noen år, men syns jeg har fått bedre hjelp på sportsnett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Ja, jeg betaler gjerne litt mer dersom jeg føler jeg har fått god hjelp. Men når det gjelder sko, føler jeg det er mer at jeg må finne noen jeg syns er gode, uavhengig av hva de i butikken skulle mene, så da vil jeg helst ikke ha hjelp. Med mindre jeg ikke finner riktig størrelse da. Så kan det jo være et merke de selger det ene stedet men ikke det andre, som kanskje passer bedre enn de andre man har prøvd. Nå har jeg ikke vært på verken sportslageret eller sportsnett på noen år, men syns jeg har fått bedre hjelp på sportsnett. 

Etter at jeg har funnet støvler og sko jeg liker, så kjøper jeg jo ofte samme produkt flere ganger, og da spiller det jo ingen rolle hvor jeg kjøper det. Men når det er noe jeg ikke har greie på, så liker jeg Oslo sportslager på sko, støvler og ski. Sportsnett er best på klær og sekker, synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, frosken skrev:

Etter at jeg har funnet støvler og sko jeg liker, så kjøper jeg jo ofte samme produkt flere ganger, og da spiller det jo ingen rolle hvor jeg kjøper det. Men når det er noe jeg ikke har greie på, så liker jeg Oslo sportslager på sko, støvler og ski. Sportsnett er best på klær og sekker, synes jeg. 

Kanskje det var derfor da. Var klær jeg skulle ha på sportsnett. Men nå som de har gjort byen utilgjengelig for de som kommer langveis fra og ikke vil bruke hele dagen på tog og buss, er verken sportslageret eller sportsnett særlig aktuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...