Gå til innhold

Hvor raskt lagres fett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg drev og vasket hjemme så vær den en haug med klær jeg måtte vaske. De var rett og slett så skitne igbfyktige og råtne at jeg kaster dem. Men mellom klærne var det masse pulver flere steder, i lag. 

Altså, en litt rar ting jeg gjorde tidligere. Jeg kunne spise sjokolade og bare kutte det i biter liksom. Så hadde det kommet noe vann over eller noe sånt og sjokoladen hadde pulverisert seg. Jeg skjønte ikke hlrst hva det pulveret var... 

Så ja nå er jeg ekstremt stressa fir hbor mange kilo jeg kommer til å gå opp. Og jeg lurer på om hvor raskt kroppen lagrer det overskuddet som fett? 

Anonymkode: 5cef7...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drev og vasket hjemme så vær den en haug med klær jeg måtte vaske. De var rett og slett så skitne igbfyktige og råtne at jeg kaster dem. Men mellom klærne var det masse pulver flere steder, i lag. 

Altså, en litt rar ting jeg gjorde tidligere. Jeg kunne spise sjokolade og bare kutte det i biter liksom. Så hadde det kommet noe vann over eller noe sånt og sjokoladen hadde pulverisert seg. Jeg skjønte ikke hlrst hva det pulveret var... 

Så ja nå er jeg ekstremt stressa fir hbor mange kilo jeg kommer til å gå opp. Og jeg lurer på om hvor raskt kroppen lagrer det overskuddet som fett? 

Anonymkode: 5cef7...15c

Jeg skjønner ikke hva du spør om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, frosken skrev:

Jeg skjønner ikke hva du spør om. 

Jeg spør om hvor fort man legger på seg om man har fått i seg veldig mange kalorier. 

Også lurer jeg på om kalorier kan tas opp gjennom nesa i form av støv liksom. Fordi jeg rødda opp i enorme mengder med sjokolade støv... og stressa ...

Hadde på meg sånn maske men det var ikke vanlig støvmaske. Bare sånn sykepleiere bruker, sånn vanlig corona maske. 

Anonymkode: 5cef7...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, frosken skrev:

Du har ikke fått i deg kalorier gjennom å rydde i gamle ting. 

Jo det er fint mulig jeg har fått i meg enorme mengder av det. Altså jeg hadde en haug med klær. Inni mellom klærne lå det haugevis av sjokolade biter. Dette hadde jeg glemt alt om... så ryddet jeg i det og tok en etter en genser ut og stappa i en pose. Så vær det plutselig en hel haug med brunt støv... skjønte ikke helt hva det var først men så kom jeg på hva som egentlig hadde lugget der tidligere..  og dette råd jo opp av nesa ikke sant  ? 

Sjokoladen hadde smuldra opp til støv siden det hadde ligget vått...

Anonymkode: 5cef7...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo det er fint mulig jeg har fått i meg enorme mengder av det. Altså jeg hadde en haug med klær. Inni mellom klærne lå det haugevis av sjokolade biter. Dette hadde jeg glemt alt om... så ryddet jeg i det og tok en etter en genser ut og stappa i en pose. Så vær det plutselig en hel haug med brunt støv... skjønte ikke helt hva det var først men så kom jeg på hva som egentlig hadde lugget der tidligere..  og dette råd jo opp av nesa ikke sant  ? 

Sjokoladen hadde smuldra opp til støv siden det hadde ligget vått...

Anonymkode: 5cef7...15c

Menneskekroppen er forunderlig og greier så masse, men fremdeles tar den kun opp næring via mage/tarm, ikke via nesa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Menneskekroppen er forunderlig og greier så masse, men fremdeles tar den kun opp næring via mage/tarm, ikke via nesa. 

Jo men bakterier og støv tas jo opp av nesa så renner snørret ned i magesekken? Står det på nettet. I magesekken tas jo greier opp...

Anonymkode: 5cef7...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo men bakterier og støv tas jo opp av nesa så renner snørret ned i magesekken? Står det på nettet. I magesekken tas jo greier opp...

Anonymkode: 5cef7...15c

Nei. Du klarer ikke å få i deg så mye sjokoladestøv gjennom nesa at du legger på deg av det. Det havner vel uansett stort sett i lungene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo men bakterier og støv tas jo opp av nesa så renner snørret ned i magesekken? Står det på nettet. I magesekken tas jo greier opp...

Anonymkode: 5cef7...15c

Dersom du sniffer i deg så mye sjokoladestøv at du lagrer fett og legger på deg, kommer du til å få en egen dokumentar, for da er du den første 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Dersom du sniffer i deg så mye sjokoladestøv at du lagrer fett og legger på deg, kommer du til å få en egen dokumentar, for da er du den første 😂

Ok. Da får vi vente å se da..til i morgen..

Anonymkode: 5cef7...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo men bakterier og støv tas jo opp av nesa så renner snørret ned i magesekken? Står det på nettet. I magesekken tas jo greier opp...

Anonymkode: 5cef7...15c

Troller du nå?

Anonymkode: 944b6...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Da får vi vente å se da..til i morgen..

Anonymkode: 5cef7...15c

Nja, om det skulle være noen vektøkning når du veier deg nå om noen timer, tror jeg det er noe helt annet enn de små partiklene fra det sjokoladestøvet du ev. har pustet inn som har forårsaket enn vektoppgang, som f.eks. væskeballanse, tarminnhold og en rekke andre ting. Men si meg... Brukte du ikke ansiktsmaske? Dekker ikke den nesen også?

Kanskje det kan være greit for deg å lese denne? "7 faktorer som påvirker baderomsvekten" Det finnes egentlig bedre artikler jeg egentlig ville funnet, men fant den ikke nå som også tar høyde for kvinners hormoner...
"Joda, det er greit å vite hvor mye man veier eller å gjøre en skjekk en gang i uka på det meste, eller bare en gang i mnd. Det du ikke må gjøre er å la det tallet på vekta avgjøre humøret ditt eller hvor bra dagen din skal bli. Da er ikke du lenger i kontroll over vekta, da er det den som kontrollerer deg. Det er overaskende mange som er en slik vektslave der hele dagen blir ødelagt fordi man har gått opp noen gram eller kilo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Da får vi vente å se da..til i morgen..

Anonymkode: 5cef7...15c

Nei, det er ikke noe "vente og se" her

Du legger ikke på deg et milligram av sjokoladen du sniffer i deg gjennom et munnbind. Det er jo bare tull eller vrangforestillinger. 

Det ville ikke vært sult i verden hvis man klarte seg med å lukte på en sjokolade for å legge på seg flere kilo.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Eva Sofie skrev:

Nja, om det skulle være noen vektøkning når du veier deg nå om noen timer, tror jeg det er noe helt annet enn de små partiklene fra det sjokoladestøvet du ev. har pustet inn som har forårsaket enn vektoppgang, som f.eks. væskeballanse, tarminnhold og en rekke andre ting. Men si meg... Brukte du ikke ansiktsmaske? Dekker ikke den nesen også?

Kanskje det kan være greit for deg å lese denne? "7 faktorer som påvirker baderomsvekten" Det finnes egentlig bedre artikler jeg egentlig ville funnet, men fant den ikke nå som også tar høyde for kvinners hormoner...
"Joda, det er greit å vite hvor mye man veier eller å gjøre en skjekk en gang i uka på det meste, eller bare en gang i mnd. Det du ikke må gjøre er å la det tallet på vekta avgjøre humøret ditt eller hvor bra dagen din skal bli. Da er ikke du lenger i kontroll over vekta, da er det den som kontrollerer deg. Det er overaskende mange som er en slik vektslave der hele dagen blir ødelagt fordi man har gått opp noen gram eller kilo."

Annet ikke. I dag er dagen etter og jeg gikk ikke opp haugevis. Men veier en halv kilo mer pluss at ansiktet mitt ser lutt større ut men jeg venter også mensen spiser jan være grunnen

 

 

Anonymkode: 5cef7...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...