Gå til innhold

Er egentlig noen kriminelle psykisk friske?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Jeg regner med det sitter mange i fengsel med ADHD, og dyssosial personlighet. Så har du de rusavhengige. Er ikke alle kriminelle egentlig psykisk ustabile? Det slås jo stort opp når noen med psykoselidelse dreper, men ikke så mye når psykopat nr 100 gjør det. Så kanskje man bare burde innføre sikring mye mer? Psykopater blir ikke friske, så hvorfor får de sjanse etter sjanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner en som jobber i fengselsvesenet og han sier at det er veldig mye psykiatri i fengsler. Kanskje ikke alle, men veldig mange har psykiske plager. 

Anonymkode: 9ff0b...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi ikke har fri vilje tenker jeg det blir galt å straffe folk for ting de ikke er skyld i selv.

Anonymkode: 51e0d...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden vi ikke har fri vilje tenker jeg det blir galt å straffe folk for ting de ikke er skyld i selv.

Anonymkode: Siter51e0d...a77

Yes, legalize murder now!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siden vi ikke har fri vilje tenker jeg det blir galt å straffe folk for ting de ikke er skyld i selv.

Anonymkode: 51e0d...a77

Straff kan både avskrekke og beskytte samfunnet fra farlige individer uavhengig av om man tror på fri vilje i filosofisk forstand.

Mulig det ikke kan avskrekke psykotiske. I de tilfellene står man igjen med å beskytte samfunnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva

Noen har det nok. Skal vi bare la slike gå løst? Bare bestemmer seg for å drepe søsteren/broren min/barnet ditt, kjæresten din?! Bryter seg inn hjemme hos deg? 
 

Men de fengselgreiene skjønner jeg ikke helt. Bortkasta å fengsle noen som har kjørt for fort. Og er det ikke plass må en vente. Patetisk. Selv om 5 år går må du liksom inn og ta straffen. Dumt hvis en farligere person er ute og gjør noe... men disse prioriteres kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden vi ikke har fri vilje tenker jeg det blir galt å straffe folk for ting de ikke er skyld i selv.

Anonymkode: 51e0d...a77

Men mennesker kan jo ikke noe for at de har straffelyst så det blir galt å stanse dem fra å straffe andre. 

Anonymkode: 0ca2f...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...