Gå til innhold

Homofile


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor tror dere at så mange homofile legger til seg en felles talemåte? De gjør det så mange de på TV ihvertfall. Du kan høre på måten de snakker på at de er homofile, og så har de disse faktene i tillegg. Hvorfor? Hva er greia? De er kanskje født homofile, men kan de ikke bare snakke slik de har lært fra barnsben av? Hvorfir må de liksom snakke på den spesielle måten, og hvorfor må de ha disse faktene? Trodde det gikk an å være homofil uten å måtte gjøre seg til 

Anonymkode: 4be5b...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror dere at så mange homofile legger til seg en felles talemåte? De gjør det så mange de på TV ihvertfall. Du kan høre på måten de snakker på at de er homofile, og så har de disse faktene i tillegg. Hvorfor? Hva er greia? De er kanskje født homofile, men kan de ikke bare snakke slik de har lært fra barnsben av? Hvorfir må de liksom snakke på den spesielle måten, og hvorfor må de ha disse faktene? Trodde det gikk an å være homofil uten å måtte gjøre seg til 

Anonymkode: 4be5b...a5e

Hvorfor irriterer dette deg?

Anonymkode: 85de3...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor irriterer dette deg?

Anonymkode: 85de3...cda

Jeg er ikke irritert, men jeg bare lurer.

Anonymkode: 4be5b...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi heterofile har tillærte talemåter og fakter? 
 

Kanskje alle påvirkes av gruppetilhørighet?
 

Noen grupper omfatter majoriteten, andre er minoriteter. 
 

Kanskje det ikke spiller noen rolle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke irritert, men jeg bare lurer.

Anonymkode: 4be5b...a5e

Noen ser du det på helt siden de var barn. Att de var homofile. Man kan også ofte kjenne igjen en homofil på måten han ser ut. De er en feminin type. Tror ikke dette er tillært. På den andre siden har du enkelte veldig maskuline lesbiske. Men hovedgruppen av både homofile og lesbiske er helt vanlige i sin fremtoning.

Anonymkode: 85de3...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hovedgruppen av både homofile og lesbiske er helt vanlige i sin fremtoning.

Ja. Tror det er mediene som har skylden for stereotypien. Man ser det feks i ulike programmer på TV. 

Anonymkode: 4be5b...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror dere at så mange homofile legger til seg en felles talemåte? De gjør det så mange de på TV ihvertfall. Du kan høre på måten de snakker på at de er homofile, og så har de disse faktene i tillegg. Hvorfor? Hva er greia? De er kanskje født homofile, men kan de ikke bare snakke slik de har lært fra barnsben av? Hvorfir må de liksom snakke på den spesielle måten, og hvorfor må de ha disse faktene? Trodde det gikk an å være homofil uten å måtte gjøre seg til 

Anonymkode: 4be5b...a5e

Tenker du på såkalte fjolle-homser?

Anonymkode: 4be85...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen bevisst eller ubevisst ønsker å signalisere at de er homo, omtrent som andre signaliserer at de er metal-fans eller sporty. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, knas skrev:

Fordi det er sånn de er. De gjør seg ikke til. 

Selvfølgelig gjør de seg til når storparten av de du ser på TV snakker på sin sedvanlige måte med både talemåte, ordvalg, intonasjon og stemmemelodi i tillegg til de sedvanlige kroppslige faktene. -Ågudameg, så nydelig! Aldeles nydelig! Mens de ofte tar seg til ansiktet og geistikulerer noe veldig med armene, og isper engelsk/amerikansk i hvert tredje ord. Trenger vel ikke å nevne navn, for alle har jo sett dem på TV. Og jeg lurer altså på hvorfor. Det har nok noe å gjøre med at de vil vise hverandre og verden forøvrig hvilken gruppe de tilhører, slik Grendel var inne på. Jeg synes de er morsomme og har absolutt ingenting imot dem. 

Anonymkode: 4be5b...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig gjør de seg til når storparten av de du ser på TV snakker på sin sedvanlige måte med både talemåte, ordvalg, intonasjon og stemmemelodi i tillegg til de sedvanlige kroppslige faktene. -Ågudameg, så nydelig! Aldeles nydelig! Mens de ofte tar seg til ansiktet og geistikulerer noe veldig med armene, og isper engelsk/amerikansk i hvert tredje ord. Trenger vel ikke å nevne navn, for alle har jo sett dem på TV. Og jeg lurer altså på hvorfor. Det har nok noe å gjøre med at de vil vise hverandre og verden forøvrig hvilken gruppe de tilhører, slik Grendel var inne på. Jeg synes de er morsomme og har absolutt ingenting imot dem. 

Anonymkode: 4be5b...a5e

De snakker jo sånn uten at kamera er tilstede. Uten at de skal bli  «sett». De er ofte mer feminine og sånn er væremåten deres. Kanskje blir det noe forsterket når mange er sammen, men jeg tror faktisk de tar seg mer sammen og holder det tilbake i andre settinger i hverdagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, knas skrev:

De snakker jo sånn uten at kamera er tilstede. Uten at de skal bli  «sett». De er ofte mer feminine og sånn er væremåten deres. Kanskje blir det noe forsterket når mange er sammen, men jeg tror faktisk de tar seg mer sammen og holder det tilbake i andre settinger i hverdagen. 

Så du tenker at noen ville ha oppført seg slik selv om de hadde blitt isolert på en øde øy fra fødselen av uten TV og ytre påvirkning fra andre? La oss si at man plasserer 100 smågutter på en øde øy og isolerer dem helt fra omverdenen. Når disse blir ungdommer og voksne og oppmerksomme på legningen sin, vil da de som er født homofile begynne å oppføre seg slik? Neppe. 

Anonymkode: 4be5b...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, knas skrev:

De snakker jo sånn uten at kamera er tilstede. Uten at de skal bli  «sett». De er ofte mer feminine og sånn er væremåten deres. Kanskje blir det noe forsterket når mange er sammen, men jeg tror faktisk de tar seg mer sammen og holder det tilbake i andre settinger i hverdagen. 

Mediene plukker nok ganske enkelt ut hva slags typer de vil ha på skjermen, hvem som gjør seg for seertallene, og hva som blir lagt merke til. Tenker du veldig over at f.eks Fredrik Solvang eller Bent Høye er homofile? Folk er ulike rett og slett, uten at det i seg selv er galt. Men heller ikke homofile er skånet for å kunne være mindre intelligente og overfladiske. 

Anonymkode: 3fc41...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...