Gå til innhold

Bytte fra Zyprexa til Zeldox eller Abilify


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått opp i vekt av Zyprexa og vil skifte medisin. Skal drøfte det med psykiater neste uke, men lurer på om noen har erfaring med å bytte? Hvilken type AP gir minst vektoppgang? 

Anonymkode: 2ac23...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk ned 12 kg på tre måneder da jeg byttet fra zyprexa til zeldox. Men den var ikke sterk nok, så det ble tilbake på zyprexa.

Anonymkode: 16639...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lest noe om Latuda? Trenger ikke være noe for deg, men ville bare tipse om den, just in case. Har hatt god erfaring med den🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Er det pillene som sender dere opp i vekt eller øker de matlysten så dere spiser mer? Jeg har ikke psykose, men et grusomt tankekjør. Har lest at ap også kan brukes mot slik. Bare lufter det, tror ikke man bør starte på piller for alt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, kupton skrev:

Kan ikke la være å si at Zeldox som AP er en stor skuffelse. Den bør ikke være den første du prøver som erstatning for Zyprexa.

Er det bedre å prøve Abilify da? Blir også veldig trøtt av Zyprexa, så kunne godt fått en AP som virker litt oppkvikkende. Hvordan virker Latuda her? 

Anonymkode: 2ac23...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Er det pillene som sender dere opp i vekt eller øker de matlysten så dere spiser mer? Jeg har ikke psykose, men et grusomt tankekjør. Har lest at ap også kan brukes mot slik. Bare lufter det, tror ikke man bør starte på piller for alt

For min del er det nok begge deler. Blir veldig sulten av Zyprexa, mens Seroquel la jeg på meg av selv på strengt diett. 

Anonymkode: 2ac23...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det bedre å prøve Abilify da? Blir også veldig trøtt av Zyprexa, så kunne godt fått en AP som virker litt oppkvikkende. Hvordan virker Latuda her? 

Anonymkode: 2ac23...e10

Jeg har inntrykk av at AP kan oppleves ganske forskjellig fra person til person. - Men min erfaring er at Latuda og Abilify ikke gjør meg på langt nær så trøtt som Zyprexa. Latuda påvirket ikke sultfølelsen hos meg. Samtidig har Zyprexa definitivt og uten tvil hjulpet meg mest med symptomer på mani og psykose. Abilify hadde minst effekt. Latuda var for meg noe midt i mellom☺️👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...