Gå til innhold

Andre som sliter i forhold til covid-19?


Undulaten

Anbefalte innlegg

Jeg har det vanskelig og gråter mye. Det har blitt verre den siste tiden og økning nå i Norge gjorde det ikke bedre, selv om jeg bor i en kommune uten smitte akkurat nå.

Generelt sliter jeg med at jeg føler at nesa renner, det gjør den ikke, omtrent ingenting kommer ut når jeg pusser nesa. Jeg regner det for å være psykisk - eller allergi, som jeg også har. Jeg merker stort ubehag, er mye sliten. 
Å se på nyheter er ille, må skru av lyden når det snakkes om covid-19. 

Opplevde et IKEA besøk hvor det var 3 ganger at noen skikkelig hostet og så pusset nesa. Jeg fikk helt panikk, følte meg uvel, følte nesa rant, fikk vondt i halsen og fikk en klaustrofobisk følelse av at det var langt å gå før jeg ville komme meg ut og ble veldig redd og fikk hodepine. Et par dager før hadde jeg fått vite at noen jeg kjenner hadde fått covid-19 og at den ene var blitt lagt inn på sykehus på grunn av dette, Dette stresser meg. 

Så opplever jeg at SMS som sendes ut fra psykisk helse i kommunenen Med aktiviteter inkluderer covid-19 advarsler, altså «hold deg hjemme ved symptomer»... Dette er vanskelig, selv om jeg skjønner på en måte at det må gjøres. Jeg prøver å overse akkurat det, men det er vanskelig. 
 

Hvordan har du det med dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er engstelig. Har isolert meg lenge pga dette.

 

Det er så usikkert hele greia. Nå regner de ikke med att dødeligheten er mer enn 0.33 prosent og att gjennomsnittsalderen på de som har dødd er 84 år. 

 

Men jeg blir hypokonder ja. Hadde håpet vi fikk vaksine snart, men den kommer tidligst etter jul. Og det kan ta tid før det er nok til alle.

 

 

 

Anonymkode: e060c...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som virkelig er vanskelig er når man ikke selv har kontroll. Når man har ansvar for barn og ungdommer som er ute blant folk hele dagen for så å komme hjem. Og de er litt i opprør mot hele smittestyret og glemmer ofte både munnbind og antibac  før de skal på fulle busser om morgenen. Og hver dag må jeg vurdere om de har symptomer og om de kan sendes på skole og jobb. Og jeg har også mye kontakt med folk som er i risikogruppen. Jeg har OCD og helseangst. Jeg bor en plass med svært mye smitte. Hadde jeg bare hatt meg selv å passe på hadde det vært enklere. 

Anonymkode: d862b...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik angst kan vel sammenlignes med den angsten disse mødrene hadde i forhold til barna sine enda de er voksne. I en annen tråd. Kupton kalte det for GAD. Det er ikke normalt tror jeg å være såpass redd for covid når du bor i en kommune uten smitte. 

Anonymkode: 4c559...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er engstelig. Har isolert meg lenge pga dette.

 

Det er så usikkert hele greia. Nå regner de ikke med att dødeligheten er mer enn 0.33 prosent og att gjennomsnittsalderen på de som har dødd er 84 år. 

 

Men jeg blir hypokonder ja. Hadde håpet vi fikk vaksine snart, men den kommer tidligst etter jul. Og det kan ta tid før det er nok til alle.

 

 

 

Anonymkode: e060c...fbe

Ikke godt at du også sliter med det. Ja, den vaksina kunne snart komme. Jeg vet ikke om jeg kommer til å klare å ta den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det som virkelig er vanskelig er når man ikke selv har kontroll. Når man har ansvar for barn og ungdommer som er ute blant folk hele dagen for så å komme hjem. Og de er litt i opprør mot hele smittestyret og glemmer ofte både munnbind og antibac  før de skal på fulle busser om morgenen. Og hver dag må jeg vurdere om de har symptomer og om de kan sendes på skole og jobb. Og jeg har også mye kontakt med folk som er i risikogruppen. Jeg har OCD og helseangst. Jeg bor en plass med svært mye smitte. Hadde jeg bare hatt meg selv å passe på hadde det vært enklere. 

Anonymkode: d862b...7c1

Det må ikke være lett. Jeg har faktisk stort sett bare meg selv å tenke på, men likevel er det ille. For mye tanker. 
har samvær med egne barn og er da redd for smitte. Det er ikke greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slik angst kan vel sammenlignes med den angsten disse mødrene hadde i forhold til barna sine enda de er voksne. I en annen tråd. Kupton kalte det for GAD. Det er ikke normalt tror jeg å være såpass redd for covid når du bor i en kommune uten smitte. 

Anonymkode: 4c559...b8c

OK. Skal se om jeg finner den tråden du viser til. 
 

Jeg er nok dessverre veldig bekymret, selv for vaksiner. hver dag kan være en lidelse å kjenne etter symptomer, og jeg må flere ganger minne meg selv på at det er ikke normalt sånn jeg har det nå i forhold til covid-19 og da gjerne dobbeltsjekker jeg  med lister på nett i forhold til symptomer og finner da ut at nei, det er ikke covid-19. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Undulaten skrev:
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slik angst kan vel sammenlignes med den angsten disse mødrene hadde i forhold til barna sine enda de er voksne. I en annen tråd. Kupton kalte det for GAD. Det er ikke normalt tror jeg å være såpass redd for covid når du bor i en kommune uten smitte. 

Anonymkode: 4c559...b8c

 

Leste om GAD etter du skrev det her og kjente igjen mange symptomer.... ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, slabbedask skrev:

Nei, er ikke redd for covid-19.

Heldige deg! 😊 Kunne ønske jeg også hadde det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...