Gå til innhold

Abilify nedtrapping - kupton


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan bør jeg trappe ned abilify 5 mg? Jeg bruker den for stabilisering og tankekjør. 

Prøvde i samråd med lege å bare seponere over natta. Men jeg ble gradvis mer ustabil og dårlig. Prøvde så å trappe ned en halv, da steg humøret mitt veldig, jeg fikk tilbake kreativiteten men ble også etterhvert veldig gira. Jeg har ikke bipolar diagnose men det har vært snakket om at det er en mulighet men til slutt avvist. Jeg vil trappe ned, for selv på den dosen opplever jeg bivirkninger. 

Men kan dette være forbigående symptomer på nedtrappingen?

Anonymkode: 604e8...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Abilify har en halveringstid på 75 timer, så den kan godt trappes ned ved å ta den annenhver dag endog tredjehver dag.

Men jeg tror ikke det er nedtrappingen som er utfordringen her.  Jeg tror faktisk du trenger den, og når du prøver å trappe ned, får du tilbakefall av symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Abilify har en halveringstid på 75 timer, så den kan godt trappes ned ved å ta den annenhver dag endog tredjehver dag.

Men jeg tror ikke det er nedtrappingen som er utfordringen her.  Jeg tror faktisk du trenger den, og når du prøver å trappe ned, får du tilbakefall av symptomer.

Jeg forstår ikke hvordan jeg kan trenge den når jeg verken er psykotisk eller bipolar? Jeg er redd du kan ha rett, men jeg forstår det ikke. 

Anonymkode: 604e8...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvordan jeg kan trenge den når jeg verken er psykotisk eller bipolar? Jeg er redd du kan ha rett, men jeg forstår det ikke. 

Anonymkode: 604e8...29f

Du var vel verken psykotisk eller bipolar da du begynte med dem heller? Men de hjelp. Og det de hjelp mot, det kommer tilbake når du slutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, kupton skrev:

Du var vel verken psykotisk eller bipolar da du begynte med dem heller? Men de hjelp. Og det de hjelp mot, det kommer tilbake når du slutter.

Nei, jeg har aldri hatt de diagnosene. Da jeg slutta helt så ble jeg veldig ustabil. Sinneutbrudd og gråtetokter hver halvtime. Til slutt ble jeg sengeliggende. Så begynte på igjen. En annen gang bare halverte jeg den. Da fikk jeg opptur, ble veldig kreativ og pratsom og gira. Det ble for slitsomt så begynte på igjen med 5 mg. De hjelper vel, bare litt vanskelig å forstå når det er så liten dose og jeg aldri har hatt de diagnosene. Jeg savner veldig den kreative biten, som forsvinner med abilify. Følte meg så levende. 

Anonymkode: 604e8...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, kupton skrev:

Du var vel verken psykotisk eller bipolar da du begynte med dem heller? Men de hjelp. Og det de hjelp mot, det kommer tilbake når du slutter.

Kupton, tror du jeg kan ha bipolar lidelse? Har diagnosen tilbakevendende depressiv lidelse. Jeg synes det er rart at jeg reagerer slik på seponering av abilify. Ved oppstart av ssri har jeg også blitt veldig gira, men det har gått over etterhvert. 

Anonymkode: 604e8...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kupton, tror du jeg kan ha bipolar lidelse?

Jeg har alt for få opplysninger om deg til at jeg vil ha noen mening om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...