Gå til innhold

Komorbiditet og medisiner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt diagnostisert med komorbid Bipolar 2, ADD og angst.

 

Prøver for tiden ut medisiner. Har gått på Lamictal 400mg/ dagen, et par år nå. Er fortsatt deprimert, men føler det tar brodden av de verste nedturene. Ellers sliter jeg med angst, men tar Sobril ved behov. Det fungerer bra, men prøver å begrense bruken. Har begynt å prøve ut ADHD medisiner nå nylig. Prøvde Ritalin, men ble dårlig av de og måtte slutte. Har begynt på Attentin nå. Går foreløpig på en lav dose, så vi får se når jeg snart trapper opp.

 

Har noen her erfaringer med medisinering av komorbide lidelser, som nevnt her? Som har fått bra respons og en bra kombinasjon av medisiner? Har frem til nå ikke tatt Sobril samtidig som ADHD medisinene. Litt redd for det. Går det bra? Noen erfaringer?

 

Anonymkode: 3af65...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har de samme diagnosene som deg og. Ruker Lamictal, 5 mg Cipralex og 200 mg Seroquel. Fungerer flott for meg.

Anonymkode: 42736...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har de samme diagnosene som deg og. Ruker Lamictal, 5 mg Cipralex og 200 mg Seroquel. Fungerer flott for meg.

Anonymkode: 42736...c8a

Takk for svar, jeg gikk på cipramil før for depresjon. Brukte det i mange år. Jeg føler at de hjalp meg. Men jeg slutta med det når jeg fikk bipolar diagnose og begynte på Lamictal. Har inntrykk av at BD og ADD/ADHD i sammen ikke er så vanlig. Har du prøvd ADHD medisiner?

Anonymkode: 3af65...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, jeg gikk på cipramil før for depresjon. Brukte det i mange år. Jeg føler at de hjalp meg. Men jeg slutta med det når jeg fikk bipolar diagnose og begynte på Lamictal. Har inntrykk av at BD og ADD/ADHD i sammen ikke er så vanlig. Har du prøvd ADHD medisiner?

Anonymkode: 3af65...c7c

Bipolar og ADHD/ADD er ikke så.vanlig. Det er kun en liten andel i befolkningen som har begge diagnosene. ADHD-medisiner ble jeg bare sliten av så det er ikke noe for meg. Antidepressiva bør du ikke begynne med igjen for bipolare kan bli maniske av de. 

Anonymkode: 42736...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bipolar og ADHD/ADD er ikke så.vanlig. Det er kun en liten andel i befolkningen som har begge diagnosene. ADHD-medisiner ble jeg bare sliten av så det er ikke noe for meg. Antidepressiva bør du ikke begynne med igjen for bipolare kan bli maniske av de. 

Anonymkode: 42736...c8a

Jeg ble sliten og irritabel av Ritalin når de sluttet å virke på kvelden. Og de hjalp ikke når de hadde virkning på dagen. Psykologen nevnte at det kunne være aktuelt å prøve antidepressiva i tillegg. Mener du at vi med BD2 muligens kan bli fullt maniske av det? 

Anonymkode: 3af65...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2020 den 17.54, AnonymBruker skrev:

Jeg ble sliten og irritabel av Ritalin når de sluttet å virke på kvelden. Og de hjalp ikke når de hadde virkning på dagen. Psykologen nevnte at det kunne være aktuelt å prøve antidepressiva i tillegg. Mener du at vi med BD2 muligens kan bli fullt maniske av det? 

Anonymkode: 3af65...c7c

Det fins mange ulike medisiner for ADHD. Spør psykiateren hvilke som kan være best å prøve for deg. Ja, det er kjent at SSRI kan gi mani hos bipolare.

Anonymkode: 42736...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...