Gå til innhold

Hvordan bygge muskler fort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mista 7 kg muskler dette år siden januar. Var ikke godt trent i januar engang. Hvor mye jan dette ha endra  forbrenninga mi?  Tørr jo nesten ikke spise normalt lenger for føler jeg går opp. Står på nettet at det rar et år å bygge 3 kg muskel så det vil jo si det tar flere år før meg å få normal forbrenning igjen.. hvir mye kan jeg spise om jeg er 170 og veier 47 helt uten muskler? Jeg ligger nå på 1200-1300 daglig. Men lurer også på om dette er fir mye.. vet heller ikke hvordan jeg skal spise når jeg trener styrke. Og føler meg sterkere nå etter en måned med styrketrening annenhver dag men ser ikkje noe forskjell på vekten. Ellers går jeg en times tur på de dagene jeg ikke tener styrke. Jeg gjør ikke så mye mer aktivitet enn dette fordi jeg er ofte så støl.

Anonymkode: e3220...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg økte kaloriinntaket mitt i flere måneder, mens jeg trente styrketrening og fulgte en plan. Da gikk jeg litt opp i vekt, men også opp en del i muskelmasse, og ble sterkere enn jeg har vært noen gang. Musklene syntes ikke SÅ godt pga. underhudsfettet. Etter ca. fem måneder på et lite kalorioverskudd, gikk jeg ned til et lite kaloriunderskudd. Gikk ned 5 kg, og nå har musklene også begynt å synes - hvis det er det en er ute etter, da. Det er litt tyngre å trene på litt færre kalorier, men det går overraskende fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mista 7 kg muskler dette år siden januar. Var ikke godt trent i januar engang. Hvor mye jan dette ha endra  forbrenninga mi?  Tørr jo nesten ikke spise normalt lenger for føler jeg går opp. Står på nettet at det rar et år å bygge 3 kg muskel så det vil jo si det tar flere år før meg å få normal forbrenning igjen.. hvir mye kan jeg spise om jeg er 170 og veier 47 helt uten muskler? Jeg ligger nå på 1200-1300 daglig. Men lurer også på om dette er fir mye.. vet heller ikke hvordan jeg skal spise når jeg trener styrke. Og føler meg sterkere nå etter en måned med styrketrening annenhver dag men ser ikkje noe forskjell på vekten. Ellers går jeg en times tur på de dagene jeg ikke tener styrke. Jeg gjør ikke så mye mer aktivitet enn dette fordi jeg er ofte så støl.

Anonymkode: e3220...3f0

Du kan nok doble kaloriinntaket ditt, i alle fall om du trener en del! Du spiser knapt nok til at du klarer å dekke kroppens basale behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mista 7 kg muskler dette år siden januar.

Anonymkode: e3220...3f0

hvordan vet du at det er muskler du mistet og ikke fett?

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mista 7 kg muskler dette år siden januar. Var ikke godt trent i januar engang. Hvor mye jan dette ha endra  forbrenninga mi?  Tørr jo nesten ikke spise normalt lenger for føler jeg går opp. Står på nettet at det rar et år å bygge 3 kg muskel så det vil jo si det tar flere år før meg å få normal forbrenning igjen.. hvir mye kan jeg spise om jeg er 170 og veier 47 helt uten muskler? Jeg ligger nå på 1200-1300 daglig. Men lurer også på om dette er fir mye.. vet heller ikke hvordan jeg skal spise når jeg trener styrke. Og føler meg sterkere nå etter en måned med styrketrening annenhver dag men ser ikkje noe forskjell på vekten. Ellers går jeg en times tur på de dagene jeg ikke tener styrke. Jeg gjør ikke så mye mer aktivitet enn dette fordi jeg er ofte så støl.

Anonymkode: e3220...3f0

Virker som du trenger både mer muskler OG mer fett på kroppen. Spiser du mer mens du trener regelmessig for muskelbygging (høy intensitet/motstand)  vil du legge på deg begge deler og ganske fort.

Å ha super lav fettprosent og masse muskler er ikke realistisk for folk flest, tror du bare kan legge fra deg den tanken, om det var tanken.

Anonymkode: ef973...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Spise mye og helst proteinrikt mens du trener mye. Kosthold har en del å si for hvor mye det synes på deg. Selv trener jeg styrke for å ikke se så jævla tynn ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvordan vet du at det er muskler du mistet og ikke fett?

Virker som du trenger både mer muskler OG mer fett på kroppen. Spiser du mer mens du trener regelmessig for muskelbygging (høy intensitet/motstand)  vil du legge på deg begge deler og ganske fort.

Å ha super lav fettprosent og masse muskler er ikke realistisk for folk flest, tror du bare kan legge fra deg den tanken, om det var tanken.

Anonymkode: ef973...df8

Fordi jeg har spist helt normalt og har blutt svakete og mista muskler. Det jeg egentlug lyrte på vsr hbordan bygge muskler uten å gå opp i fett, fir det går jeg nok av.

Anonymkode: e3220...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør øke inntaket av kalorier og proteiner. Kvinner som ønsker å gå ned i vekt kan spise rundt 1300-1600 kalorier. Det er vanskelig å bygge muskler med så lav inntak av kalorier. Ser du ikke at det er usunt det du holder på med? Du har en lav BMI og regnes som undervektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...