Gå til innhold

Nedtrapping


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å trappe ned neurontin sakte og forsiktig hjemme. Jeg har allerede trappet ned fra (Ryddet for doseringer, admin) som jeg står på nå. Det har gått bedre enn forventet. Snakket med legen på fredag og sa da at jeg ikke ønsket å trappe ned på den, men nå har jeg ombestemt meg. Kupton mistenkte også at det kan være neurontin som gir stivhet i kroppen. Det er bare én måte å finne det ut på. Ser mørkt på å trappe ned på abilify 5 mg (ble veldig dårlig sist jeg prøvde hjemme), og lamictal hjemme. Jeg tror de tross alt stabiliserer meg mer enn neurontin, fordi jeg sliter med svingninger og ekstrem sårbarhet. Det skal egentlig ingenting før jeg blir satt ut av spill😔

Går også på truxal, og tenkte med tiden å bytte ut den med noe "snillere", altså ikke AP (sliter med overvekt). 

Er dette en fornuftig tanke? Legen ba meg skrive ned en liste over hva jeg ønsker. 

Nå har jeg ikke time med legen før 13.nov, synes det er altfor lenge å vente med å lage en plan og starte opp nedtrappingen. Skal på en ukes vurderingsopphold for overvekt 2.desember. 

Jeg er så redd for å mase på legen. Har hatt mange telefonkontakter med henne i det siste. Synes ikke jeg har rett på å mase. Og i tillegg har jeg veldig dårlig samvittighet fordi jeg nektet å trappe ned på neurontin. Føles som jeg stjeler mye tid fra andre.

Hva ville dere andre gjort? Kan jeg ringe legesenteret og be legen ringe meg igjen? Er jeg da en belastning?

Anonymkode: ebb9a...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, kupton skrev:

Det er fornuftig å la Abilify og Lamictal være som de er. Jeg anbefaler at du sakte fortsetter nedtrappingen av Neurontin. 

Det er de to medisinene som jeg kanskje trenger. Jeg kommer til å trappe ned sakte ja. Vet du om et alternativ til truxal, som ikke er Ap, eller har mildere bivirkninger. Mistenker at jeg blir stiv i kroppen av truxal, og den er ikke bra for vekta. 

Anonymkode: ebb9a...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, kupton skrev:

Hvilken døgndose bruker du?

Tar 15 mg til resten av medisinene om morgenen og 25 mg til kvelden sammen med 30 mg vallergan. 

Anonymkode: ebb9a...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar 15 mg til resten av medisinene om morgenen og 25 mg til kvelden sammen med 30 mg vallergan. 

Anonymkode: ebb9a...9af

Kanskje kan du slutte uten å erstatte det med noe, eller evt øke litt på Abilify.

Om det er mulig, er det alltid en fordel å redusere antall ulike medisiner en bruker for psyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, kupton skrev:

Kanskje kan du slutte uten å erstatte det med noe, eller evt øke litt på Abilify.

Om det er mulig, er det alltid en fordel å redusere antall ulike medisiner en bruker for psyken.

Ja det er jeg enig med deg i, jeg vil helst gå på minst mulig medisiner. Jeg kan jo feks forsøke uten truxal først, en stund, og går ikke det evt øke abilify. 

Anonymkode: ebb9a...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Villanda skrev:

Ville redusert/seponert én medisin om gangen.

Hei, ja det er nok lurt. Føles litt skummelt dette her. 

Anonymkode: ebb9a...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...