Gå til innhold

Kupton - sosisl angst vs sosial fobi?


aa-k-j

Anbefalte innlegg

Jeg har sosial fobi ifølge psykologen. Jeg har ikke noen angstfølelse i sosiale settinger, men blir bare urolig, føler "alle" ser på meg, blir sliten, svetter mer enn vanlig og opplever mer stress. Har depressiv angstlidelse så vet ikke helt om sosial fobi er en egen diagnose som er i tillegg. Jeg blir sliten og mer utsatt for hodeverk av aktivitet og sosiale settinger under depresjoner. Men hva er forskjellen på sosial fobi og sosial angst? Eller er det noen forskjell? Hva annet enn terapi og medisiner kan hjelpe? Har paranoia og som kompliserer ting, men utfordrer den jo litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, aa-k-j skrev:

Jeg har sosial fobi ifølge psykologen. Jeg har ikke noen angstfølelse i sosiale settinger, men blir bare urolig, føler "alle" ser på meg, blir sliten, svetter mer enn vanlig og opplever mer stress. Har depressiv angstlidelse så vet ikke helt om sosial fobi er en egen diagnose som er i tillegg. Jeg blir sliten og mer utsatt for hodeverk av aktivitet og sosiale settinger under depresjoner. Men hva er forskjellen på sosial fobi og sosial angst? Eller er det noen forskjell? Hva annet enn terapi og medisiner kan hjelpe? Har paranoia og som kompliserer ting, men utfordrer den jo litt.

Tror nok det er det samme, men er nok slitsomt ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det samme, ja. 

Anonymkode: 2f40a...a92

Ja trodde det, men er greit å få det bekreftet. Synes det bare er rart psykologen kaller sosial fobi. Trodde ikke det begrepet ble brukt lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Marye skrev:

Alle kan ha sosial angst til en viss grad.

men sosial fobi er en diagnose 

Er det en egen diagnose og sosial angst ikke? Vel stemmer det lærte jeg noe nytt i dag og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer bare på hvorfor jeg ofte får reaksjoner uten å ha tanker. Det er som reaksjonene skjer automatisk. Kan det være fordi jeg har hatt det i så mange år uten behandling og at det har festet seg på en måte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...