Gå til innhold

Koronaregler fremover


påskelilje

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, laban skrev:

 

Det har du rett i. 

Anbefalingen om 5 gjester (evt. flere hvis gjestene tilhører samme husstand) er en nasjonal anbefaling.

I Oslo har vi dessuten et påbud om maks 10 sosiale kontakter. 

Dere har i tillegg max 10 pr uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, påskelilje skrev:

Takk for hjelp, dere! Vi har avlyst festen 😞

Kjipt. Maten har ligget i frysen siden nyttår.... 😞 

Noe av den er så spesiell at en ikke bare spiser det en tirsdags ettermiddag, liksom. Heller ikke en vanlig lørdagskveld. Men - får håpe det holder seg til etter jul 😮

Hva med å avtale en helg i desember? Reglene gjelder ut november. Dere kan jo evt avlyse dersom det skulle vise seg å vedvare, men dersom ikke er det jo supert med en sosial lørdag i desember også :)

Ps. Mat som har ligget siden nyttår holder en mnd til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Kayia skrev:

😂 Sodd og akevitt altså?!

Mja? Nå er ikke jeg trønder da. Og var over 30 før jeg skjønte at sodd regnes som festmat 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ekstra skrev:

Mja? Nå er ikke jeg trønder da. Og var over 30 før jeg skjønte at sodd regnes som festmat 😅

😂 Vært borti den med festmat ja. En venn fra Palestina fikk sodd i familieselskap og syns det var kjemperart at de sendte den rare forretten to ganger... 😂😂

Men akevitt har jeg A L D R I fått til sodd. Hos oss er det Dahls øl, Ingefærøl (=mineralvann fra Dahls) eller «heimøl» (=hjemmebrygget svakøl som ligner tomtebrygg) som serveres til. Og skjenning selvfølgelig 😃👍

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, påskelilje skrev:

Likner, men ikke helt. Tampen brenner på riktig dyr!

Smalehåve? Har du frysen full i sånt?😅

Endret av Mari-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mari- skrev:

Smalehåve? Har dy frysen full i sånt?😅

Bingo!

Ja, bæææææææææ 🐑🐑🐑🐑😅😅😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Vi har tydeligvis svært forskjellige sodd-vaner... 😉

JEG har ingen soddtradisjoner, langt derifra, men jeg blir utsatt for andres i mellom 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ekstra skrev:

JEG har ingen soddtradisjoner, langt derifra, men jeg blir utsatt for andres i mellom 😅

Sodd er ikke noe som er så spesielt at man ikke kan ha det på en vanlig tirsdag (men det er også festmat) eller være bare 1-2 personer og det er heller ikke vanlig å servere akevitt til sodd. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, påskelilje skrev:

Likner, men ikke helt. Tampen brenner på riktig dyr!

Smalahove! 😃 Mmm dét er det lenge siden jeg har spist dessverre!

Og her er jeg helt enig i at dette ikke er noe du og mannen spiser en lørdag eller søndag, og akevitt er et must! 😃👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Kayia skrev:

Smalahove! 😃 Mmm dét er det lenge siden jeg har spist dessverre!

Og her er jeg helt enig i at dette ikke er noe du og mannen spiser en lørdag eller søndag, og akevitt er et must! 😃👍

Nettopp!

Det er veldig godt, men det må være riktig stemning 🎶🍺🐑🍻🐑🍺🐑🍻💚🧡🍁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2020 den 17.27, laban skrev:

 

Det har du rett i. 

Anbefalingen om 5 gjester (evt. flere hvis gjestene tilhører samme husstand) er en nasjonal anbefaling.

I Oslo har vi dessuten et påbud om maks 10 sosiale nærkontakter eller hva det nå het.

Heheee.. Og hvordan håndhever de det påbudet da?

Anonymkode: 1231b...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2020 den 17.39, Ekstra skrev:

Mja? Nå er ikke jeg trønder da. Og var over 30 før jeg skjønte at sodd regnes som festmat 😅

Sodd er vel mer det man eter om man ikke har noe annet å spise. Kommer litt etter havregrøt.

Anonymkode: 1231b...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...