Gå til innhold

Sort antrekk - vide bukser


påskelilje

Anbefalte innlegg

Jeg har et sort antrekk som jeg først og fremst bruker når jeg synger med koret, men jeg er ikke helt fornøyd, så tenkte noen som er litt mer klesopptatt enn meg, kan gi meg noen råd 😄

Jeg har et par sorte bukser med høyt liv, og veldig vide buksebein. Knytting i stoff foran. Disse kjøpte jeg i fjor, og synes egentlig de er litt kule. Til og med 19-åringen synes det! Men - når jeg da tar på meg den sorte blusen, som er litt vid og litt lang, så ser jeg så vanvittig blubbete ut hvis jeg putter blusen oppi buksa (slik 19-åringen sier jeg bør, og slik en skal gjøre med denne type bukser) Når jeg da i stedet har den utenpå, slik jeg da alltid ender opp med, etter å ha prøvd å ha den oppi, så blir jeg jo helt uformelig... Buksa sitter altså fint, men sammen med toppen blir det liksom et stort telt med vide bein 😮 Når jeg synger i kor, er ikke dette så himla farlig, fordi jeg da skal gå i ett med resten av gjengen, men det er jo litt greit å føle seg OK likevel.

 

Poenget mitt er da at jeg må få tak i en topp som sitter pent til ei sånn bukse. Jeg har bred, middels lang rygg, litt midje, ikke stor mage, litt bred over lår og rompe. Toppen skal dekke skuldre, ikke velidg utringet, gjerne være langarmet eller 3/4, - men hvordan skal den være nederst????

Hvis noen av dere kjenner kallet til å finne eksempler på slike sorte topper/bluser som kan passe meg og denne buksa, er jeg dere evig takknemlig ❤️ 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

51 minutter siden, påskelilje skrev:

Hvis noen av dere kjenner kallet til å finne eksempler på slike sorte topper/bluser som kan passe meg og denne buksa, er jeg dere evig takknemlig ❤️ 

https://www.lindex.com/no/p/8013225-80-svart-kortermet-overdel-med-vevd-front


https://www.lindex.com/no/p/8054743-80-svart-overdel-med-drapert-halsringning
 

Hva med noe sånt? 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, cilie skrev:

Ja, kanskje noe sånt! Tenker du da å ha den utenpå buksa, slik den første modellen har? Synes kanskje det var litt voldsomt  v-utringing på den første, men ellers likte jeg den 😊 Den andre var også fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, påskelilje skrev:

Ja, kanskje noe sånt! Tenker du da å ha den utenpå buksa, slik den første modellen har? Synes kanskje det var litt voldsomt  v-utringing på den første, men ellers likte jeg den 😊 Den andre var også fin.

Var den v-ringingen voldsom?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Var den v-ringingen voldsom?! 

Voldsom var kanskje feil ord 😁 Er bare ikke så vant til v-utringing 😮😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, påskelilje skrev:

Voldsom var kanskje feil ord 😁 Er bare ikke så vant til v-utringing 😮😁

😄 Den der når jo ikke ned til toppen av kløfta engang! ;) Bruker lite v-hals selv jeg altså, men synes på ingen måte den der var voldsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Lillemus skrev:

😄 Den der når jo ikke ned til toppen av kløfta engang! ;) Bruker lite v-hals selv jeg altså, men synes på ingen måte den der var voldsom.

Måtte se en gang til. Joda,  jeg er enig. Men foretrekker altså rund utringning eller litt sånn kantet (trapes liksom 😁)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Måtte se en gang til. Joda,  jeg er enig. Men foretrekker altså rund utringning eller litt sånn kantet (trapes liksom 😁)

Jeg har stort sett runde eller firkantede utringinger tror jeg, kan faktisk ikke huske noen med v-hals i farten i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg har stort sett runde eller firkantede utringinger tror jeg, kan faktisk ikke huske noen med v-hals i farten i alle fall.

Nå oversvømmes jeg av reklame for sånne topper 😮😁😮😁😮

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, påskelilje skrev:

Uff, nå oversvømmes jeg av reklame for sånne topper 😮😁😮😁😮

🤣🤣🤣 Da finner du kanskje en du liker! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

🤣🤣🤣 Da finner du kanskje en du liker! ;) 

Ja 😁 Ikke så galt at det ikke er godt for noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg har et sort antrekk som jeg først og fremst bruker når jeg synger med koret, men jeg er ikke helt fornøyd, så tenkte noen som er litt mer klesopptatt enn meg, kan gi meg noen råd 😄

Jeg har et par sorte bukser med høyt liv, og veldig vide buksebein. Knytting i stoff foran. Disse kjøpte jeg i fjor, og synes egentlig de er litt kule. Til og med 19-åringen synes det! Men - når jeg da tar på meg den sorte blusen, som er litt vid og litt lang, så ser jeg så vanvittig blubbete ut hvis jeg putter blusen oppi buksa (slik 19-åringen sier jeg bør, og slik en skal gjøre med denne type bukser) Når jeg da i stedet har den utenpå, slik jeg da alltid ender opp med, etter å ha prøvd å ha den oppi, så blir jeg jo helt uformelig... Buksa sitter altså fint, men sammen med toppen blir det liksom et stort telt med vide bein 😮 Når jeg synger i kor, er ikke dette så himla farlig, fordi jeg da skal gå i ett med resten av gjengen, men det er jo litt greit å føle seg OK likevel.

 

Poenget mitt er da at jeg må få tak i en topp som sitter pent til ei sånn bukse. Jeg har bred, middels lang rygg, litt midje, ikke stor mage, litt bred over lår og rompe. Toppen skal dekke skuldre, ikke velidg utringet, gjerne være langarmet eller 3/4, - men hvordan skal den være nederst????

Hvis noen av dere kjenner kallet til å finne eksempler på slike sorte topper/bluser som kan passe meg og denne buksa, er jeg dere evig takknemlig ❤️ 

 

 

En enkel, tettsittende sort topp med de spesifikasjone du ønsker vil kunne være fint til. Og da oppi buksen. Alt annet vil lett bli klumpete, om du ikke er superslank og høy.  Om det blir feil med en tettsittende topp til, skyldes det trolig at du har såkalte høye hofter. Jeg har det selv, og kan ikke ha slike bukser med høyt liv og knyting, det blir bare helt feil. Enkle bukser, med eller uten sleng, og bluse eller genser med en viss lengde utenpå, er det som funker best for en slik kroppsform. 

Anonymkode: a1182...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En enkel, tettsittende sort topp med de spesifikasjone du ønsker vil kunne være fint til. Og da oppi buksen. Alt annet vil lett bli klumpete, om du ikke er superslank og høy.  Om det blir feil med en tettsittende topp til, skyldes det trolig at du har såkalte høye hofter. Jeg har det selv, og kan ikke ha slike bukser med høyt liv og knyting, det blir bare helt feil. Enkle bukser, med eller uten sleng, og bluse eller genser med en viss lengde utenpå, er det som funker best for en slik kroppsform. 

Anonymkode: a1182...4f3

Ja, godt mulig at en tettsittende topp er det beste. Jeg har ikke høye hofter, er like høy som dattera på 16 (169), men hoftene hennes er mye høyere oppe enn mine. Jeg er lenger i ryggen og mer bredskuldret enn henne.

Har du eksempler på noen sånne tettsittende topper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, påskelilje skrev:

Ja, kanskje noe sånt! Tenker du da å ha den utenpå buksa, slik den første modellen har? Synes kanskje det var litt voldsomt  v-utringing på den første, men ellers likte jeg den 😊 Den andre var også fin.

Jeg har den første i beige og synes den er fin til å være så billig. Utrigningen er ikke så dyp - heller slankende - og armene er passe lange. Når buksen er så høy i livet m knyting, bør du ha en topp inni buksen - el delvis kanskje - og den bør være kort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, påskelilje skrev:

Ja, godt mulig at en tettsittende topp er det beste. Jeg har ikke høye hofter, er like høy som dattera på 16 (169), men hoftene hennes er mye høyere oppe enn mine. Jeg er lenger i ryggen og mer bredskuldret enn henne.

Har du eksempler på noen sånne tettsittende topper?

Tenker noe helt enkelt, i retning av denne: 

https://www.vila.com/no/no/vl/handle-etter-kategori/topper/langermete-topper/enkel-langermet-topp-5710637086548.html?gclid=CjwKCAiA-f78BRBbEiwATKRRBDv2mBIzpssCsAZsAczmlbCANI3VfOgu4rvtLYcLyB0cnJJ5x2GaWRoC43UQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

 

Anonymkode: a1182...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En sånn en har jeg faktisk! Temmelig lik. Men har ikke tenkt på den sammen med den buksa 😁 Sikkert fordi den er så enkel og plain, sort bomull, uten noe pynt. Men det kan jo funke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, cilie skrev:

Jeg har den første i beige og synes den er fin til å være så billig. Utrigningen er ikke så dyp - heller slankende - og armene er passe lange. Når buksen er så høy i livet m knyting, bør du ha en topp inni buksen - el delvis kanskje - og den bør være kort. 

Ja, den kan være aktuell,  selv om jeg helst vanligvis unngår v-hals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, påskelilje skrev:

En sånn en har jeg faktisk! Temmelig lik. Men har ikke tenkt på den sammen med den buksa 😁 Sikkert fordi den er så enkel og plain, sort bomull, uten noe pynt. Men det kan jo funke!

Om du ser det passer, kan du jo eventuelt kjøpe en mer selskapelig variant med samme snitt. Er sikkert flust av ulike sånne topper i butikkene nå frem mot jul! :) 

Anonymkode: a1182...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 2.11.2020 den 23.27):

Om du ser det passer, kan du jo eventuelt kjøpe en mer selskapelig variant med samme snitt. Er sikkert flust av ulike sånne topper i butikkene nå frem mot jul! :) 

Anonymkode: a1182...4f3

Må bare takke deg for tipset du gav i fjor høst! Om en time skal vi ha første konsert med koret etter korona, og jeg føler meg så vel i den enkle sorte genseren jeg hadde fra før, sammen med den sorte buksa 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (13 minutter siden):

Om en time skal vi ha første konsert med koret etter korona

Lykke til - søndag for snart en uke siden sto jeg i helsvart antrekk og sang konsert selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...