Gå til innhold

Er så sliten og har mange depressive tanker


Gjest victoria

Anbefalte innlegg

Gjest victoria

Tenkte å lufte ut noen tanker.Om dagene går jeg på yrkessrettet attføring og, jeg jobber i 60%.

På jobben går det som regel bra selv om jeg blir veldig sliten av å være der.Har bare et problem at jeg føler at jeg ikke gjør en bra nok jobb.Får nesten aldri klapp på skulderen og at de sier at det er bra jobbet.

På en annen måte må jeg være utbrent og deprimert.Har gråtet en del i forrige uke, og da var alt svart.Gråt for at jeg var til og for at jeg ikke duger til noen ting hverken ute eller på jobben.Da hadde jeg bare et ønske, og det var at kjæresten min skulle skyte meg.Jeg fortalte ham også at jeg skulle finne meg et tre til å henge meg i.

Han ble jo selvfølgelig lei seg,men da svarte jeg bare at det var ikke noe å være lei seg for hvis jeg ble borte.Ønsker ennå å bli borte,for jeg har jo ikke noe her i denne verdenen å gjøre.Alt i denne verdenen dreier seg bare om å være perfekt.Se på idealene for eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Er ei jente på 26 som føler så med deg.Jeg går for tiden på skolen,det vil si,jeg har betalt studieavgifta,men er ikke der.Har heller ikke meldt meg opp til eksamen.Jeg orker ikke.jeg sliter med depresjon og har fått medesiner.men allikevel sitter jeg bare hjemme.Orker ikke lese.Føler meg mer og mer mislykka.Men veit ikke hva jeg skal gjøre.Noen ganger tenker jeg at det hadde vært lettere å forsvinne fra jordas overflate.Er nok ingen som hadde savna meg allikevel.

Jeg har jo noen gode venner,men jeg klarer ikke fortelle hvor ille jeg egentlig har det.jeg vil ikke innrømme at jeg er så mislykka.Til og med ovenfor mor og far lyver jeg og sier at alt er bra.Vil ikke at de skal bekymre seg.

Hadde jeg vært borte,hadde det ikke vært noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg! Det er forferdelig å ha det slik i livet. Du høres ut som om du er dypt deprimert. Dette må du ta alvorlig. Du har selvmordstanker og du gråter mye. Dette er hovedtegnene på en alvorlig depresjon. Du må komme deg til lege i første omgang. Du trenger profesjonell hjelp med dette. Hos legen vil du sannsynligvis oppleve at du ikke engang klarer å begynne å snakke før tårene kommer. Legen vil ta deg alvorlig hvis du ikke prøver å bagatellisere situasjonen din. Det er gode medisiner å få som kan hjelpe deg. Du skal ikke være redd for å prøve medisinering hvis legen tilbyr deg dette. Imidlertid er det på sikt lurt å komme seg inn i en form for samtaleterapi hos psykiater/psykolog. Dette kan med fordel kombineres med medisinering. Noen må prøve forskjellige medikamenter før de finner ut hva som passer dem best, men ikke la deg skremme av det. Du skal ikke være overlatt til deg selv med dette. Familie og venner kan ofte være til god hjelp, men i mange tilfeller kan det nettopp være i familiære sammenhenger at problemene og årsakene til depresjonen ligger, dypt begravet et sted. Folk rundt deg kan dessuten føle seg hjelpeløse, og det er vondt og skremmende for de nærmeste å høre om dine selvmordstanker. Derfor skal du oppsøke lege nå med en gang. Det er godt bare å gjøre det, å ta det første skrittet for å gjøre noe med depresjonen.

Du må ta vare på deg selv. Du må prøve å gjøre hyggelige ting. Komme deg ut under åpen himmel, selv om det er noe av det vanskeligste man gjør når man er deprimert. Aktivitet er i seg selv helbredende, og det kan være godt å ha en jobb å gå til, noe å henge hverdagen på, så lenge du orker det.

Det er mange som sliter med depresjoner i vår tid. Du er ikke alene, og det finnes heldigvis hjelp å få, men bare du kan ta det første skrittet.

Ønsker deg alt godt.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...