Gå til innhold

NHD! Har man rett på dette???


Gjest Tussi17

Anbefalte innlegg

Gjest Tussi17

Jeg går på videregående skole, og i det siste har jeg hatt en del fravær pga. at jeg ikke har orket skolen. Ikke pga. av selve skolen og folka, men fordi det er så mye å gjøre.....Jeg er rett og slett sliten.

Jeg er redd for at jeg kommer til å få brev/advarsel om "fare for stryk" ganske så snart. Og det blir iallefall ikke bra for meg. For får jeg dårlige karakterer så kan jeg finne på litt av hvert (for å si det sånn).

Men det jeg lurer på: har man rett på fridager om man er utbrent eller har en depresjon (er syk)??? Jeg mener, for har man ikke det i "det voksne liv" (når man jobber)?

Kan man få mindre arbeid/lekser, og bare gjøre det man orker??

Det høres kanskje ut som om jeg er ute etter å slippe "alt mulig", men det er ikke sånn i det hele tatt. Jeg har behov og trenger å hvile, da jeg ikke er helt i form (for å si det sånn). For jeg blir iallefall ikke bedre av alt presset og mas og kjas heller liksom.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anonym nåå ja

Snakk med rådgiveren eller klassestyreren din.

Jeg er omtrent aldri på skolen...seriøst, siste månedene har jeg kanskje vært der 1 gang i uka!! Og jeg får karakterer! Selv om jeg er borte fra heldagser og det er det eneste de har grunnlag for å gi karakter i det hele tatt, siden jeg aldri er der til undervisningen, så gir de meg alltid nye sjanser til å ta en annen prøve isteden osv..Selv om jeg egentlig burde vært sparka ut fra skolen for lenge siden!

Så det er nok fullt mulig. Skolen vil hjelpe masse til at du skal klare å få vitnemål om det er særlige grunner til at du ikke møter opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med rådgiveren eller klassestyreren din.

Jeg er omtrent aldri på skolen...seriøst, siste månedene har jeg kanskje vært der 1 gang i uka!! Og jeg får karakterer! Selv om jeg er borte fra heldagser og det er det eneste de har grunnlag for å gi karakter i det hele tatt, siden jeg aldri er der til undervisningen, så gir de meg alltid nye sjanser til å ta en annen prøve isteden osv..Selv om jeg egentlig burde vært sparka ut fra skolen for lenge siden!

Så det er nok fullt mulig. Skolen vil hjelpe masse til at du skal klare å få vitnemål om det er særlige grunner til at du ikke møter opp.

Enkelte har nok skoler/lærere som er så fleksible og tolerante som det du beskriver - men i mange tilfelle er dette ikke mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...