Gjest Niomi Skrevet 14. november 2020 Skrevet 14. november 2020 Hvordan takler en tiden etter utskrivelse best mulig? Noen som har noen gode råd eller erfaringer? Blir skrevet ut fra DPS om ikke så lenge og vil gjerne være så godt forberedt som mulig. Tenker å prøve å ha en ukeplan og fylle den slik at jeg har noe å gjøre hver dag i tillegg har jeg oppfølging av behandler ute. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 Skrevet 14. november 2020 Det vanlige før man skrives ut er å lage en mestringsplan som er ment å hjelpe en i tiden etterpå. Du styrer i stor grad, og kan selv også be om å få utarbeidet en timeplan for dagene etterpå, hvis du tenker at det kan re til hjelp. Du og en behandler el. miljøpersonell lager disse planene sammen før du utskrives. Anonymkode: d889b...723 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 Skrevet 14. november 2020 Hvor lenge har du vært innlagt og for hva? Lengden og sykdomsforløpet har en del å si for hvor stor overgangen blir. Anonymkode: 2bd08...994 0 Siter
Gjest Niomi Skrevet 15. november 2020 Skrevet 15. november 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge har du vært innlagt og for hva? Lengden og sykdomsforløpet har en del å si for hvor stor overgangen blir. Anonymkode: 2bd08...994 Har vært innlagt i en måned på grunn av depresjon. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 Skrevet 15. november 2020 planlegg planlegg planlegg. lag lister for hva du kan gjøre når krisa setter inn. involver behandler og pleiere i å komme med råd. Anonymkode: 78ab1...b7c 0 Siter
Fru2020 Skrevet 15. november 2020 Skrevet 15. november 2020 For meg har det vært viktig å legge opp til minst en aktivitet hver dag som krever at jeg går ut av huset. Jeg har lett for å isolere meg på soverommet. Jeg pleier i forkant av en utskrivelse lage noen avtaler med venner i tillegg til aktivitetene på dagtid. Jeg støtter også de som sier at det er bra med en god mestringsplan som sier noe om hvordan du skal håndtere vanskelige følelser, hvordan du kan avlede deg selv, hvilke aktiviteter som du kan bedrive med og hvem du kan kontakte om det ikke fungerer. Lykke til. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 Skrevet 15. november 2020 Når jeg har vært så dårlig at innleggelse har vært nødvendig har jeg ikke hatt energi til å være med venner eller gjøre ting utenfor huset så har bare blitt inne. De vennene jeg hadde har også blitt færre og færre ettersom jeg har blitt mer og mer psykisk dårlig. Anonymkode: 1ac7e...84a 0 Siter
Gjest Niomi Skrevet 16. november 2020 Skrevet 16. november 2020 På 15.11.2020 den 19.40, AnonymBruker skrev: planlegg planlegg planlegg. lag lister for hva du kan gjøre når krisa setter inn. involver behandler og pleiere i å komme med råd. Anonymkode: 78ab1...b7c Takk, det skal jeg gjøre. 0 Siter
Gjest Niomi Skrevet 16. november 2020 Skrevet 16. november 2020 22 timer siden, Fru2020 skrev: For meg har det vært viktig å legge opp til minst en aktivitet hver dag som krever at jeg går ut av huset. Jeg har lett for å isolere meg på soverommet. Jeg pleier i forkant av en utskrivelse lage noen avtaler med venner i tillegg til aktivitetene på dagtid. Jeg støtter også de som sier at det er bra med en god mestringsplan som sier noe om hvordan du skal håndtere vanskelige følelser, hvordan du kan avlede deg selv, hvilke aktiviteter som du kan bedrive med og hvem du kan kontakte om det ikke fungerer. Lykke til. Godt poeng, jeg óg isolerer meg lett. Tenker jeg skal prøve å gå en tur hver dag. Takk for det. 0 Siter
Gjest Niomi Skrevet 16. november 2020 Skrevet 16. november 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Når jeg har vært så dårlig at innleggelse har vært nødvendig har jeg ikke hatt energi til å være med venner eller gjøre ting utenfor huset så har bare blitt inne. De vennene jeg hadde har også blitt færre og færre ettersom jeg har blitt mer og mer psykisk dårlig. Anonymkode: 1ac7e...84a Leit å høre. Jeg har heldigvis fortsatt venninnene fra barneskolen, selv om de bor langt unna så betyr det utrolig mye det å ha noen som dem. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.