Gå til innhold

Zoloft bivirkninger

Anbefalte innlegg

Startet på 25 mg for 3 uker siden og økte til 50 mg for 14 dager siden. Fått de pga GAD m mye helseangst. ( helseangst på den måten at jeg vil ikke ha svar ) Tolererte 25 mg veldig godt men etter to dager på 50 mg fikk jeg panikkanfall ......noe jeg ikke har ellers. De siste 12 dagene har jeg hatt panikkanfall , sterk angst med mye fysiske symptomer ( trett , tiltaksløs , indre uro , svette , rastløs , livredd ) og mye katastrofetanker . I dag på dag 14 etter økning har jeg hatt en ok dag .......angsten har kommet i bølger , mye mindre tankekjør og litt mer energi. 
Tør jeg håpe på at det nå er mer eller mindre slutt på bivirkningene ? Og om jeg øker igjen , vil det bli to nye uker i vilt kaos ? Det er første gangen jeg går på antidepressiva .

Håper noen tar seg tid til å svare , for dette har vært skremmende, 

Anonymkode: fab33...d76

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457968-zoloft-bivirkninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.11.2020 den 22.36, AnonymBruker skrev:

Startet på 25 mg for 3 uker siden og økte til 50 mg for 14 dager siden. Fått de pga GAD m mye helseangst. ( helseangst på den måten at jeg vil ikke ha svar ) Tolererte 25 mg veldig godt men etter to dager på 50 mg fikk jeg panikkanfall ......noe jeg ikke har ellers. De siste 12 dagene har jeg hatt panikkanfall , sterk angst med mye fysiske symptomer ( trett , tiltaksløs , indre uro , svette , rastløs , livredd ) og mye katastrofetanker . I dag på dag 14 etter økning har jeg hatt en ok dag .......angsten har kommet i bølger , mye mindre tankekjør og litt mer energi. 
Tør jeg håpe på at det nå er mer eller mindre slutt på bivirkningene ? Og om jeg øker igjen , vil det bli to nye uker i vilt kaos ? Det er første gangen jeg går på antidepressiva .

Håper noen tar seg tid til å svare , for dette har vært skremmende, 

Anonymkode: fab33...d76

Bivirkninger pleier å redusere seg eller gå over etter ei tids bruk. Kroppen må på en måte bli vant med de. Må nok regne med mer av det ved ny økning, men det blir nok bedre etterhvert. Bare hold ut så går det nok bra :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457968-zoloft-bivirkninger/#findComment-4010109
Del på andre sider

2 timer siden, aa-k-j skrev:

Bivirkninger pleier å redusere seg eller gå over etter ei tids bruk. Kroppen må på en måte bli vant med de. Må nok regne med mer av det ved ny økning, men det blir nok bedre etterhvert. Bare hold ut så går det nok bra :)

Takk for svar. Er på dag 16 og det svinger. Veldig skeptisk til økning , da dette har vært beintøft . Takk igjen for svar. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/457968-zoloft-bivirkninger/#findComment-4010123
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...