Gå til innhold

må jeg mase om hjelp?


Gjest sliten

Anbefalte innlegg

Gjest sliten

Jeg gikk til psykolog før jul etter et selvmordsforsøk, men så flyttet jeg og skulle bli henvist til psykolog der jeg bor nå. Har enda ikke hørt noe og vil ikke mase om hjelp. synes det er vanskelig nok som det er. merker at jeg er på vei inn i en dårlig periode. sliter med tunge tanker. gråter mye. har mest lyst å ligge i senga hele dagen, men får dårlig samvittighet bare jeg slapper av en time. har vondt i musklene, hodepine og kaster opp veldig ofte. har også søvnproblemer. er så redd for at jeg en gang til skal få seriøse selvmordstanker, det er det verste jeg har være gjennom. Vil ha hjelp men orker ikke mase. har ikke krefter til det. er det vanlig at det tar så lang tid fra man blir henvist til man hører noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I alle deler av helsevesenet må man fra tid til annen regne med at det er nødvendig å følge opp henvisninger, sjekke at papirer ikke er blitt borte, at man ikke er blitt "glemt" osv. Jeg anser ikke dette for å "mase" - men å ta ansvar for eget liv.

Hvis du kun skal vente passivt på at du får den hejelpen du har blitt forespeilet, kan du komme til å måtte vente lenge. Foreslår derfor at du enten kontakter vedkommende som skulle henvise deg for å høre hva du kan forvente - eller at du kontakter det stedet du skal ha blitt henvist til.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...