Gå til innhold

Hvorfor får snøen aldri ligge i fred? Da var møkkaværet på plass


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Livet er absolutt ikke til for at det skal nytes. Vi skal jobbe, bli slitne, bli syke, og været skal heller ikke være særlig bra. Dagen var så fin til nå. Jeg skal velge å holde meg Positiv men så irriterende! Møkkaværet er ALLTID på plass!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, 90tallsbarn skrev:

Livet er absolutt ikke til for at det skal nytes. Vi skal jobbe, bli slitne, bli syke, og været skal heller ikke være særlig bra. Dagen var så fin til nå. Jeg skal velge å holde meg Positiv men så irriterende! Møkkaværet er ALLTID på plass!! 

Vi har alle vårt, ja.

Anonymkode: 9b8be...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har alle vårt, ja.

Anonymkode: 9b8be...b76

Nja.. går an å være lykkelig. Men kan virke som vi har blitt inndelt i grupper og tildelt forskjellige problemer og man kommer set liksom ikke unna. «Beklager men så kjedelig er det» liksom. Været påvirker humøret! Dessverre skal det såklart være slik at det for det mest er tungt og trist. Tror virkeligheten / livet skal vise at det er kjedelig. Noe det lykkes i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Livet er absolutt ikke til for at det skal nytes. Vi skal jobbe, bli slitne, bli syke, og været skal heller ikke være særlig bra. Dagen var så fin til nå. Jeg skal velge å holde meg Positiv men så irriterende! Møkkaværet er ALLTID på plass!! 

Har du noen gang vurdert å ha noen positive tanker og skrive om dem her? Du sier du velger å holde deg positiv, men hvordan kommer det til uttrykk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Livet er absolutt ikke til for at det skal nytes. Vi skal jobbe, bli slitne, bli syke, og været skal heller ikke være særlig bra. Dagen var så fin til nå. Jeg skal velge å holde meg Positiv men så irriterende! Møkkaværet er ALLTID på plass!! 

Det er fint at du sier du skal velge å holde deg positiv:-) Det hadde vært veldig fint om du kunne forsøke å være mer positiv i måten du skriver om ting her på forumet også.  Jeg synes det nærmer seg nå at dine innlegg forsurer dette forumet, så fint om du i det minste kan slutte med så dramatiserende/ekstreme overskrifter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snø og kulde = verre.

Anonymkode: 9b8be...b76

Hver sin smak - jeg synes typisk novembervær med søle, slaps, nedbør og tåke er det verste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Livet er absolutt ikke til for at det skal nytes. Vi skal jobbe, bli slitne, bli syke, og været skal heller ikke være særlig bra. Dagen var så fin til nå. Jeg skal velge å holde meg Positiv men så irriterende! Møkkaværet er ALLTID på plass!! 

Ny oppgave, fremfor å bade i negativitet: klarer du å finne EN positiv ting i livet ditt hver dag?

Anonymkode: 0d95f...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Nja.. går an å være lykkelig. Men kan virke som vi har blitt inndelt i grupper og tildelt forskjellige problemer og man kommer set liksom ikke unna. «Beklager men så kjedelig er det» liksom. Været påvirker humøret! Dessverre skal det såklart være slik at det for det mest er tungt og trist. Tror virkeligheten / livet skal vise at det er kjedelig. Noe det lykkes i. 

Denne klagingen din begynne å bli veldig kjedelig og repeterende. 

Anonymkode: 9b8be...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hjerneskada
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ny oppgave, fremfor å bade i negativitet: klarer du å finne EN positiv ting i livet ditt hver dag?

Anonymkode: 0d95f...f0f

Hvem har sagt at dette er positivitetens forum? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hjerneskada skrev:

Hvem har sagt at dette er positivitetens forum? 

Det trenger det ikke være, håper heller ikke at det blir det. Kunne like gjerne sagt finn en ting du ikke er sint og sur over.

Anonymkode: 0d95f...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger det ikke være, håper heller ikke at det blir det. Kunne like gjerne sagt finn en ting du ikke er sint og sur over.

Anonymkode: 0d95f...f0f

Det er sårt når man vet at surheten kan skyldes en feil. Jeg blir irritert over ting folk flest ville blitt glade for. Det blir ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Det er sårt når man vet at surheten kan skyldes en feil. Jeg blir irritert over ting folk flest ville blitt glade for. Det blir ikke jeg. 

Det er ikke det at du har Asperger som gjør at du bruker de ordene du gjør eller skriver de innleggende du gjør. Det er DU som velger å handle. Selv om det kan være vanskeligere for deg enn andre å vise normal folkeskikk, så kan du velge å trene på å gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, frosken skrev:

Det er ikke det at du har Asperger som gjør at du bruker de ordene du gjør eller skriver de innleggende du gjør. Det er DU som velger å handle. Selv om det kan være vanskeligere for deg enn andre å vise normal folkeskikk, så kan du velge å trene på å gjøre det. 

Jeg har ikke svart så mye i trådene til 90tallsbarn, men jeg har tenkt en del som du skriver her. Det er ikke lov å slå kona si selv om man har impulskontrollforstyrrelser. På samme måte kan man ikke oppføre seg sånn som dette og bare spre negativitet under den unnskyldning at man har Asperger. Det er ikke carte blanche for å oppføre seg dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
6 timer siden, frosken skrev:

Det er ikke det at du har Asperger som gjør at du bruker de ordene du gjør eller skriver de innleggende du gjør. Det er DU som velger å handle. Selv om det kan være vanskeligere for deg enn andre å vise normal folkeskikk, så kan du velge å trene på å gjøre det. 

Det er ikke vanskeligere for meg!! Men det er så mye mer lov for andre! Gjør jeg noe dumt har jeg Asperger. Gjør andre noe dumt eller stygt er de normale men skaper bare underholdning. 
Jeg føler heller ikke det ligger i folkeskikken, men folk er forbanna lettstøtt!! En skal liste seg rundt og ta på folk med silkehandsker. Svake folk i samfunnet altså!! Irriterende nok er det disse som står i veien for å klare det jeg vil. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
På 21.11.2020 den 12.28, Ekstra skrev:

Har du noen gang vurdert å ha noen positive tanker og skrive om dem her? Du sier du velger å holde deg positiv, men hvordan kommer det til uttrykk?

Ja jeg har det, men da nyter jeg tilværelsen mer. Kan sitte og se ut at det er fint og hvitt. 
Men det er nok at jeg hører noe på TV, noen rundt meg sier noe, jeg kommer over noe på nett som gjør at jeg begynner å gruble igjen. Så tenker jeg at alt er håpløst , særlig for oss med den diagnosen her ift det jeg ønsker. 

Jeg ser på broren min, vi har samme foreldre på begge sider. Han har ikke blitt satt diagnose på da han ikke bryr seg, men han er også utenom det vanlige, noe som gjør meg trist. Han har heller aldri hatt kjæreste, eier ikke ansvarsfølelse heller. Altså, litt den typen som kan legge vekk en regning og tenke «det er bare et papir» for så å ende opp med å få inkasso. Likevel evner han ikke å spare. Han har så lite penger at vi andre må støtte han. Han er voksen han også, ikke en ungdom. Han finnes ikke sosial. Står opp litt før andre legger seg, legger seg før andre står opp. Stikker hjem så fort han er ferdig på jobb, har null kontakt med omverdenen. 
Han får leve som han vil, men jeg ser at det feiler oss begge noe. Bare at jeg har det mer på konsentrasjonen og innvendig rot, og ønske om å ha mange venner men har d ikke. 
Klarer ikke glede meg over han. Altså, vi har ikke dette varme familieforholdet. Jeg bryr meg ikke særlig om han for han gir ingenting av seg selv heller. Men der ser vi hvor genetisk det er. De andre søsken jeg har fra en annen far er mer vellykket. De har mange venner, klarer seg på skolen osv. Har ambisjoner. Jeg har også ambisjoner men jeg vet ikke hvordan få det til og jeg finner liksom ikke noe.. jævlig deprimerende. Jeg har virkelig mistet all lyst på livet. Har ikke engang så lyst til Tyrkia lenger, men det er fordi i realiteten har jeg ikke noe som trekker meg dit. Så da er det vel kjedelige Norge. Er bare at jeg har en ekstrem trang til det livet jeg hadde. Hadde vært en så mye hyggeligere person da. Men i stedet måtte jeg få en diagnose så jeg må gå å være deprimert. For talentløs og svak til å komme meg videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...