Gå til innhold

Hva er sykelig overvekt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Feks her kan du regne ut hva bmien din er. Bmi over 35 regnes som sykelig overvekt eller helseskadelig overvekt. 

Anonymkode: 40651...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Feks her kan du regne ut hva bmien din er. Bmi over 35 regnes som sykelig overvekt eller helseskadelig overvekt. 

Anonymkode: 40651...907

Da ligger jeg på grensen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, cilie skrev:

Det er vel 35 pluss tilleggslidelser, ellers 40, tror jeg. 

Som diabetes og høyt kolestrol osv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, stjernestøv skrev:

Som diabetes og høyt kolestrol osv? 

Jeg tror det, men tenker brått at jeg ikke har noe belegg for det jeg skrev. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, cilie skrev:

Jeg tror det, men tenker brått at jeg ikke har noe belegg for det jeg skrev. 

Ok. Ikke godt å vite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg leste saken på NRK, og der sa de BMI 35 eller over. Det var ikke noe om hvor stor risk man løp, eller hvor i vaksinekøen man havner, eller noe om det var bare de med tilleggslidelser til fedme (høyt blodtrykk, diabetes),

På siden til FHI.no står det att de som er over 50 og har BMI over 30 med tilleggslidelser har lett forhøyet risiko. Under 50 står det att "de fleste i denne gruppen er ikke i risk for alvorlig forløp, men att noen med dårlig kontrollerte og flere lidelser KAN være i høyere risiko.

 

Så langt har det dødd 4 stk i aldersgruppen 40-50. 3 av de var menn. Av totalt 2800 registrerte mannlige tilfeller i aldersgruppen i Norge døde altså 3. Hvorvidt disse hadde risikofaktorer står det ikke noe om.

For sesonginfluensa er det BMI på 40 som gjelder. Men her altså 35,

 

Endret av Worrisome Plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Worrisome Plenty skrev:

Jeg leste saken på NRK, og der sa de BMI 35 eller over. Det var ikke noe om hvor stor risk man løp, eller hvor i vaksinekøen man havner, eller noe om det var bare de med tilleggslidelser til fedme (høyt blodtrykk, diabetes),

På siden til FHI.no står det att de som er over 50 og har BMI over 30 med tilleggslidelser har lett forhøyet risiko. Under 50 står det att "de fleste i denne gruppen er ikke i risk for alvorlig forløp, men att noen med dårlig kontrollerte og flere lidelser KAN være i høyere risiko.

 

Så langt har det dødd 4 stk i aldersgruppen 40-50. 3 av de var menn. Av totalt 2800 registrerte mannlige tilfeller i aldersgruppen i Norge døde altså 3. Hvorvidt disse hadde risikofaktorer står det ikke noe om.

For sesonginfluensa er det BMI på 40 som gjelder. Men her altså 35,

 

Ok. Takk for oppklaringen, men ikke så lett å forstå seg på i grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
39 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Takk for oppklaringen, men ikke så lett å forstå seg på i grunn. 

Nei, men du er under 50? 1 kvinne i aldersgruppen 40- 50 har dødd. Så jeg vil tro du har gode utsikter til å overleve. Jeg ligger også rett under 35 i BMI, men jeg slanker meg for harde livet. Før var jeg rundet 40 i BMI, men startet å slanke meg i fjor.

Endret av Worrisome Plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Worrisome Plenty skrev:

Nei, men du er under 50? 1 kvinne under 50 har dødd. Så jeg vil tro du har gode utsikter til å overleve. Jeg ligger også rett under 35 i BMI, men jeg slanker meg for harde livet. Før var jeg rundet 40 i BMI, men startet å slanke meg i fjor.

Jeg er 48 år så det er jo nesten 50 år det, men får håpe jeg overlever ja. Men er så redd for det corona viruset, men gjør jo alt for å unngå å få det. Du er nå flink som slanker deg :) Vil ned jeg også, skal det og til neste år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Hjerneskada skrev:

Det er bmien som avgjør. 

Jeg trodde at en større risikofaktor enn BMI er de som røyker? Men heldigvis blir det færre og færre her til lands. I 1990 røyket 24% av alle 10. klassinger daglig mens i 2019 har det sunket til 2% ifølge den store undersøkelsn som gjennomføres med gjevne mellomrom i Norge og en rekke andre land. Jeg husker ikke på stående fot hvor jeg har lest om undersøkelsen, men søk på nøkkelord på Google for den som er interessert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Jeg trodde at en større risikofaktor enn BMI er de som røyker? Men heldigvis blir det færre og færre her til lands. I 1990 røyket 24% av alle 10. klassinger daglig mens i 2019 har det sunket til 2% ifølge den store undersøkelsn som gjennomføres med gjevne mellomrom i Norge og en rekke andre land. Jeg husker ikke på stående fot hvor jeg har lest om undersøkelsen, men søk på nøkkelord på Google for den som er interessert :)

Jeg røyker og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...