Gå til innhold

Hva er du god til?


påskelilje

Anbefalte innlegg

I dag er jeg glad og tilfreds over å ha stelt i stand bursdagsfeiring for min gamle far. Jeg er sykt god 😅 til å lage bløtkake (selv om pynten ser litt hjemmesnekret ut), og omtrent hele kaka ble spist opp 😊

Er også god til å kose meg i mitt eget selskap,  med ei bok, strikketøy,  et glass vin, i badekaret eller ute i naturen.

Tror at jeg er ganske ukomplisert å være sammen med. Har innstillingen at folk som regel er greie, og det stemmer nesten alltid.

Har en god del ting jeg ikke er god til, men nå hviler jeg på laurbærkaka i kveld 😅😅😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, påskelilje skrev:

I dag er jeg glad og tilfreds over å ha stelt i stand bursdagsfeiring for min gamle far. Jeg er sykt god 😅 til å lage bløtkake (selv om pynten ser litt hjemmesnekret ut), og omtrent hele kaka ble spist opp 😊

Er også god til å kose meg i mitt eget selskap,  med ei bok, strikketøy,  et glass vin, i badekaret eller ute i naturen.

Tror at jeg er ganske ukomplisert å være sammen med. Har innstillingen at folk som regel er greie, og det stemmer nesten alltid.

Har en god del ting jeg ikke er god til, men nå hviler jeg på laurbærkaka i kveld 😅😅😅

Det er fint å føle seg god til noe.

Selv føler jeg meg ikke god til mye, men jeg trives ofte i mitt eget selskap og det er jo viktig. Og så er jeg god til å reise meg etter å ha trynet skikkelig. Er også over middels god til å svømme. Så noe er det jo jeg er god til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Det er fint å føle seg god til noe.

Selv føler jeg meg ikke god til mye, men jeg trives ofte i mitt eget selskap og det er jo viktig. Og så er jeg god til å reise meg etter å ha trynet skikkelig. Er også over middels god til å svømme. Så noe er det jo jeg er god til.

Viktige egenskaper! Jeg savner å svømme! Har hatt helge-årskort i år, men har ikke vært der siden februar pga korona 😮 Svømmehallen er åpen nå, men det frister lite med masse folk på et lite sted, særlig i dusjen og garderoben.

Min far ble så glad og takknemlig for det vi hadde ordnet i stand. Var bare de aller nærmeste, men koselig og fint likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, påskelilje skrev:

Viktige egenskaper! Jeg savner å svømme! Har hatt helge-årskort i år, men har ikke vært der siden februar pga korona 😮 Svømmehallen er åpen nå, men det frister lite med masse folk på et lite sted, særlig i dusjen og garderoben.

Min far ble så glad og takknemlig for det vi hadde ordnet i stand. Var bare de aller nærmeste, men koselig og fint likevel.

Her er svømmehallen stengt, men hadde nok ikke gått der nå pga det samme som deg.

Det er så hyggelig å gjøre noe for andre når de setter så pris på det. Skjønner godt at han ble glad og takknemlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er god i å utøve faget mitt på jobben. Det hjelper på ganske mye. Blant annet gjør det at folk ser litt mellom fingrene på andre ting. Jeg har også hatt mye nytte av å være optimistisk og tørre å tro på at ting kan gå bra.

19 timer siden, påskelilje skrev:

I dag er jeg glad og tilfreds over å ha stelt i stand bursdagsfeiring for min gamle far. Jeg er sykt god 😅 til å lage bløtkake (selv om pynten ser litt hjemmesnekret ut), og omtrent hele kaka ble spist opp 😊

Er også god til å kose meg i mitt eget selskap,  med ei bok, strikketøy,  et glass vin, i badekaret eller ute i naturen.

Tror at jeg er ganske ukomplisert å være sammen med. Har innstillingen at folk som regel er greie, og det stemmer nesten alltid.

Har en god del ting jeg ikke er god til, men nå hviler jeg på laurbærkaka i kveld 😅😅😅

Der er vi like! Bortsett fra at jeg ikke strikker. Hvil på "laurbærkaka" med god samvittighet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, påskelilje skrev:

I dag er jeg glad og tilfreds over å ha stelt i stand bursdagsfeiring for min gamle far. Jeg er sykt god 😅 til å lage bløtkake (selv om pynten ser litt hjemmesnekret ut), og omtrent hele kaka ble spist opp 😊

Er også god til å kose meg i mitt eget selskap,  med ei bok, strikketøy,  et glass vin, i badekaret eller ute i naturen.

Tror at jeg er ganske ukomplisert å være sammen med. Har innstillingen at folk som regel er greie, og det stemmer nesten alltid.

Har en god del ting jeg ikke er god til, men nå hviler jeg på laurbærkaka i kveld 😅😅😅

Jeg tenker at det også er en god egenskap å være i stand til å se de gode sidene ved seg selv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@påskeliljeDu er også god til å opprette positivt vinklede tråder her inne, gjerne med hverdagslige «surveys», som skaper engasjement og gjør at vi blir bedre kjent, på sitt uhøytidelige vis😉

Jeg trives også svært godt i eget selskap og det å finne glede i det enkle. Ellers er jeg god til å lage mat og liker å glede andre med det, både til hverdags og mer staselige anledninger. Har også god estetisk sans og mitt eget skapende uttrykk som kommer til syne på ulike vis. Har fått høre at jeg har et «behagelig vesen» som får andre til å føle seg vel og at min refleksjonsevne gjør meg til en interessant samtalepartner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
21 timer siden, påskelilje skrev:

I dag er jeg glad og tilfreds over å ha stelt i stand bursdagsfeiring for min gamle far. Jeg er sykt god 😅 til å lage bløtkake (selv om pynten ser litt hjemmesnekret ut), og omtrent hele kaka ble spist opp 😊

Er også god til å kose meg i mitt eget selskap,  med ei bok, strikketøy,  et glass vin, i badekaret eller ute i naturen.

Tror at jeg er ganske ukomplisert å være sammen med. Har innstillingen at folk som regel er greie, og det stemmer nesten alltid.

Har en god del ting jeg ikke er god til, men nå hviler jeg på laurbærkaka i kveld 😅😅😅

Vel overstått 🙂

Jeg er godt til å lage sjokoladekake.

Sjefen sier at jeg er ekstremt fokusert og konsentrert 😁 

Jeg er god til å ta vare på de nærmeste rundt meg. Jeg håper i hvert fall det, da det er det viktigste for meg.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mari- skrev:

@påskeliljeDu er også god til å opprette positivt vinklede tråder her inne, gjerne med hverdagslige «surveys», som skaper engasjement og gjør at vi blir bedre kjent, på sitt uhøytidelige vis😉

Jeg trives også svært godt i eget selskap og det å finne glede i det enkle. Ellers er jeg god til å lage mat og liker å glede andre med det, både til hverdags og mer staselige anledninger. Har også god estetisk sans og mitt eget skapende uttrykk som kommer til syne på ulike vis. Har fått høre at jeg har et «behagelig vesen» som får andre til å føle seg vel og at min refleksjonsevne gjør meg til en interessant samtalepartner. 

Takk for det 🙂 Ja, jeg synes det er så fint at vi innimellom kan ha noen sånne uhøytidelige, hyggelige tråder der vi kan fortelle litt om hverdagslivet, uten at det nødvendigvis er preget av sykdom eller problemer.

Du høres ut til å være en god venn ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sterk pliktfølelse og er til å stole på - har jeg lovet noe, blir det gjennomført, enten det er på jobb eller privat. Jeg har også god samvittighet for innsatsen min de siste årene foreldrene mine levde.

Jeg er flink til å lese noter og til å formulere meg skriftlig. Det første er totalt unyttig utenom kor-aktiviteten, det andre har reddet mange rapporter o.l. med tynt innhold i årenes løp.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er god på fakta og logikk og kritisk blikk/kildekritikk. Det er meget sjeldne egenskaper, nærmest utdødd. De fleste presentert med fakta og følelser, lar følelser avgjøre hva de tror på av fakta. Men, facts do not care about your feelings.

 

Dårlig på alt annet.

Anonymkode: a124a...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, mariaflyfly skrev:

Jeg er en skikkelig flink norsklærer. Også er jeg tilsvarende en skikkelig elendig student.

😄 

Jeg tror også at jeg hadde gjort det dårlig som student. Konsentrerer meg elendig. Men liker å lære da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er god på fakta og logikk og kritisk blikk/kildekritikk. Det er meget sjeldne egenskaper, nærmest utdødd. De fleste presentert med fakta og følelser, lar følelser avgjøre hva de tror på av fakta. Men, facts do not care about your feelings.

 

Dårlig på alt annet.

Anonymkode: a124a...9a9

Det er jo veldig viktige egenskaper, som absolutt trengs i samfunnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, laban skrev:

Jeg er flink til å lese noter og til å formulere meg skriftlig. Det første er totalt unyttig utenom kor-aktiviteten, det andre har reddet mange rapporter o.l. med tynt innhold i årenes løp.  

Vel - er ikke uenig i at notekunnskap er totalt unyttig utenom koraktivitet. Jeg tar meg selv i stadig å lytte på intervaller, rytme og sånn når jeg hører på musikk, analyserer nok mer enn de som ikke kan noter, gjør. Når det gjelder det siste punktet ditt, så traff det meg godt. Holder på med en viktig rapport, og strever med konsentrasjonen, men vet at det blir et greit produkt til slutt, uavhengig av innholdet 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er flink til å lage mat og bake kaker. Jeg er også flink til å se systemer og feil i tallrekker, og er derfor også flink i jobben min. Jeg er flink i de fleste håndarbeider hvor det er beskrivelse av mønster.

Jeg er helt elendig til å kjenne igjen ansikter og huske navn. Jeg er også irriterende treg med å lære og bruke nye apper.

Hvis jeg skulle ønske meg en super-kraft, ville det vært fin sangstemme og kunne spille gitar og piano.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
11 timer siden, laban skrev:

Jeg har sterk pliktfølelse og er til å stole på - har jeg lovet noe, blir det gjennomført, enten det er på jobb eller privat. Jeg har også god samvittighet for innsatsen min de siste årene foreldrene mine levde.

Jeg er flink til å lese noter og til å formulere meg skriftlig. Det første er totalt unyttig utenom kor-aktiviteten, det andre har reddet mange rapporter o.l. med tynt innhold i årenes løp.  

Jeg har akkurat kommet hjem fra foreldrene mine nå. Vi tok sjansen tross corona. Samboeren fikk satt juletreet ut på terassen, hengt opp stjerna og vasket vinduene . Jeg vasket , støvsuget og tørket støv. 

Nå kjenner jeg på den gode samvittigheten :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobb, du er flink :) Jeg skulle gjerne vært flink til å bake bløtkake. Mine ser alltid ut som det har landet en meteor i midten av dem. Tørre blir de også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, tonie skrev:

Bra jobb, du er flink :) Jeg skulle gjerne vært flink til å bake bløtkake. Mine ser alltid ut som det har landet en meteor i midten av dem. Tørre blir de også. 

Du må dynke den godt, alle/begge lagene - det er hemmeligheten! Uten det blir den tørr. Jeg dynker med eplejuice, brus eller saft, har alltid minst ett lag med vaniljekrem i + syltetøy (rørte jordbær eller bringebær). Så må kaka stå noen timer etter pynting og trekke til seg alt det  gode 😊 Jeg liker ikke valnøtter eller marsipan, men mange bruker jo det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...