Gå til innhold

Hva er du god til?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 hours ago, påskelilje said:

Du må dynke den godt, alle/begge lagene - det er hemmeligheten! Uten det blir den tørr. Jeg dynker med eplejuice, brus eller saft, har alltid minst ett lag med vaniljekrem i + syltetøy (rørte jordbær eller bringebær). Så må kaka stå noen timer etter pynting og trekke til seg alt det  gode 😊 Jeg liker ikke valnøtter eller marsipan, men mange bruker jo det og.

Takk for tips. Jeg pleier å dynke med melk, men skal teste brus, juice eller saft neste gang. Å dynke alle lagene er en artig jobb. Det er egentlig bare ett ordentlig lag, nemlig bunnen, og så blir det gjerne en ring eller to på toppen. Pleier å fylle gropa med bær eller noe 😂

49 minutter siden, tonie skrev:

Takk for tips. Jeg pleier å dynke med melk, men skal teste brus, juice eller saft neste gang. Å dynke alle lagene er en artig jobb. Det er egentlig bare ett ordentlig lag, nemlig bunnen, og så blir det gjerne en ring eller to på toppen. Pleier å fylle gropa med bær eller noe 😂

Du må dynke hele bunnen, ikke bare midten, men helt ut kanten hele veien. Jeg bruker også melk og dynker masse! Sukkerbrød er en av de tingene jeg ikke gidder bake selv, koster ikke mange kronene å kjøpe ett i 3 lag og det er jo ikke selve sukkerbrødet som smaker uansett, men dynking, krem, syltetøy og hva annet man nå måtte putte inni og oppå. :)

11 timer siden, påskelilje skrev:

Du må dynke den godt, alle/begge lagene - det er hemmeligheten! Uten det blir den tørr. Jeg dynker med eplejuice, brus eller saft, har alltid minst ett lag med vaniljekrem i + syltetøy (rørte jordbær eller bringebær). Så må kaka stå noen timer etter pynting og trekke til seg alt det  gode 😊 Jeg liker ikke valnøtter eller marsipan, men mange bruker jo det og.

Blaudisdronning! 🤩

Endret av mariaflyfly

Annonse

9 minutter siden, mariaflyfly skrev:

Sitter og skriver på en master i norskdidaktikk. Og vil sååååå mye heller undervise. Angrer som ei bikkje på at jeg bega meg ut på dette.

Imponert!

Trodde forøvrig du tok master for noen år siden? Jeg må jo huske feil 😁

10 minutter siden, mariaflyfly skrev:

Sitter og skriver på en master i norskdidaktikk. Og vil sååååå mye heller undervise. Angrer som ei bikkje på at jeg bega meg ut på dette.

16-åringen min var så fornøyd med å klare å få god karakter på en retorisk analyse som hun leverte inn like etter å ha blitt dopet ned på sobril i forbindelse med en prøve hun måtte ta på sykehuset 😁 Hun skulle egentlig levere den samme dag, men hun fikk heldigvis utsatt fristen med ett døgn. Hun var temmelig surrete den dagen, heldigvis klarnet hodet dagen etter da hun skulle skrive ferdig oppgaven!

4 timer siden, mariaflyfly skrev:

Da høres det ut som du er i rett bransje, og at masteren vil gi god uttelling lønnsmessig. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...