Gå til innhold

Hvor farlig tror du snus er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Røyking er farlig, det vet alle, men hvor farlig er snus? Jeg er under utredning for revmatisme, og fikk beskjed om ikke å røyke fordi det var virkelig ikke lurt om man hadde leddgikt. Snus var antagelig ikke farlig. Man får ikke lungesykdom av snus, man har ikke funnet høyere hjertesykdomsforekomst blant snusere. Enda er snus like dyrt som røyk. Er det rettferdig? Min bestefar tygget skrå og ble 94 år gammel. Min andre bestefar røykte og ble 52 år gammel.

 

Medisinske fagfolk er uenige om snus er skadelig. Snus ble for meg en redning jeg var på vei mot kols. Hadde 85 prosent lungekapasitet, nå 9 år etter jeg sluttet er lungekapasiteten god, og jeg har kuttet ut astmamedisiner i mange år.

Folk med blærekreft får beskjed om å unngå passiv røyk, så skadelig er røyk for denne gruppen.

Ingen ber noen snusere holde seg borte fra noe.

Anonymkode: 176c2...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Hehe jeg fikk spørsmål om jeg røyka før jeg skulle trekke tenner og ta en annen operasjon, men snus ble ikke nevnt. Så jeg snuste jo og fikk nesten panikk da jeg begynte å tenke at det kunne gå seg utover noe.

Jeg har brukt snus og hverken jeg eller noen jeg kjenner har fått plager. Jeg sluttet i år og det er godt å slippe abstinensene. Men det er skadelig for tannkjøttet da. Nå har jeg det ikke men da jeg brukte var det en slik lomme oppi der. En rød lomme, tannkjøttet føltes tørt, tynnere der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er vel kreftfremkallende, i alle fall er det stygt og uappetittelig og nei, porsjonssnus er ikke stort bedre enn løssnus. 

Det er en liten økning i bukspyttkjertel kreft hos snusere. Men dette er omstridt. Jeg har ingen å pynte meg for, så jeg legger en diger løssnus inn under leppa flere ganger om dagen. :)

Anonymkode: 176c2...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...