Gå til innhold

Mirena og utflod


KHH89

Anbefalte innlegg

For ca 2 år siden satte jeg inn Mirena spiral etter fødsel av min sønn. Jeg ble året før svangerskapet diagnoser med endometriose/adenomiose basert på ultralyd og symptomer, og på ultralyd lune det sees enormt mye og store vanncycster som stadig sprakk rundt eggløsning tid og var enormt smertefulle. Etter at jeg fikk satt inn spiral hadde jeg det første 1 1.5 år uten særlig smerter, ingen blødning og hatt det mye mye bedre. Men de siste 6 mnd kom smerter rundt menstider tilbake og for 3 mnd siden begynte det når jeg skulle hatt eggløsning å være mye smerter, jeg får en dag med tykt, seigt slim i en "propp" i trusa, når "mensen" kommer får jeg ikke blod men brun utflod i 3 dager. Krampene varer fra rundt da eggløsning ville vært til 1 ukes tid etter "mensen" har vært.... Jeg lurer veldig på hva dette kan være og om det er normalt før jeg tar det med legen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du beskriver har jeg hørt kan skje kort tid etter innsetting av spiral, men at det stort sett går over av seg selv etter noen måneder. Altså smerter og uregelmessige, ofte kraftige blødninger.disse avtar etterhvert og mange får kun brunlig utflod som du nevner eller mister mensen helt. Du startet med å miste mensen..og mindre smerter, til å få mensen igjen og mye smerter. Mye smerter pga spiral er som regel et tegn på at noe er galt. Skyldes smertene mensen som er tilbake , men er på en annen måte, kan det hele skyldes kluss i hormonene. Kanskje spiralen virker dårligere, med mindre mengde hormoner. Noen må skifte allerede etter 3 år. 
 

Uansett, så kommer du nok ikke utenom lege eller gynekolog tilsyn her

Anonymkode: baac8...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...