Gå til innhold

Dere som har vært alvorlig deprimerte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor går 10 personer inn på innlegget uten å skrive noe? 

Anonymkode: e17e1...315

Fordi man må åpne innlegget for å se spørsmålet?

Anonymkode: babfe...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå i sengen hele dagen utenom turer til matbutikken. Jeg brukte og sov i de samme klærne flere dager på råd og dusjet kanskje en gang i uken. Spiste lite, og det jeg spiste var ferdigmat, brødskiver osv. Stirret bare opp i taket og orket ikke å se på TV. 

Anonymkode: 3f19b...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke sengeliggende, jeg var normalt våken og gjorde mine vanlige sysler og oppgaver som å gå på jobb. Sov normalt, spiste og drakk normalt, normal hygiene, var med venner og familie. Utad blid og fornøyd.

Inni meg derimot vanket det et veldig kaos. Jeg var jeg dypt ulykkelig og suicidal. Psykiater stilte diagnosen: Alvorlig depresjon. 

Anonymkode: d9bd5...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var ikke sengeliggende, jeg var normalt våken og gjorde mine vanlige sysler og oppgaver som å gå på jobb. Sov normalt, spiste og drakk normalt, normal hygiene, var med venner og familie. Utad blid og fornøyd.

Inni meg derimot vanket det et veldig kaos. Jeg var jeg dypt ulykkelig og suicidal. Psykiater stilte diagnosen: Alvorlig depresjon. 

Anonymkode: d9bd5...175

Visste psykiateren at du utad klarte å leve et normalt liv da? Visste han at du jobbet, hadde normal hygiene og var med venner og familie f. Eks? 

Anonymkode: e17e1...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Visste psykiateren at du utad klarte å leve et normalt liv da? Visste han at du jobbet, hadde normal hygiene og var med venner og familie f. Eks? 

Anonymkode: e17e1...315

Ja det visste han. 

Selvmord kommer gjerne som lyn fra klar himmel fra sånne pasienter som til tross for stor indre smerte klarer å skjule det for omverdenen. Skummelt. 

Anonymkode: d9bd5...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det visste han. 

Selvmord kommer gjerne som lyn fra klar himmel fra sånne pasienter som til tross for stor indre smerte klarer å skjule det for omverdenen. Skummelt. 

Anonymkode: d9bd5...175

Ja det er skummelt, vet om folk som tilsynelatende levde gode liv og så bra ut utad tok selvmord. Det er litt ubegripelig for meg, noen skjuler sin smerte godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Visste psykiateren at du utad klarte å leve et normalt liv da? Visste han at du jobbet, hadde normal hygiene og var med venner og familie f. Eks? 

Anonymkode: e17e1...315

Også en gang gått fra å gå på jobb, være tilsynelatende velfungerende, la meg tidlig, og ble flere timer i senga, men ja, gikk på jobb og var litt med veninde. Rett derfra til å bli innlagt, jeg husker diagnose, tilbakevendende depresjon aktuell episode alvorlig, med melankoli, uten psykotiske symptomer. Ikke vet jeg hvordan jeg greide ta meg så sammen. Depresjonen da var vel litt annerledes "sammensatt". I senere episoder har jeg hatt litt annerledes depresjoner enn den gang, nok bare moderat ifølge skjemaene og journalnotat, men med dårligere funksjonsnivå, med mer tid i sengen, sjelden dusjing, energimangel og konsentrasjonsvansker og ambivalens som gjør det vanskeligere å fungere i jobb. Mer fysusk.

Eller, det er jo litt rart å fungere dårligere og ha mildere depresjon, men men, greit å slippe å tenke så nye på selvmord og ikke gruble så mye i alle fall, selv om det ikke akkurat føles bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå i sengen og telte sprekker i taket. Fungerte til en viss grad som mor, men de merket at noe var galt. Jeg hadde stor indre smerte og ble etterhvert suicidal. Jeg tenkte at barna ville få det mye bedre i et fosterhjem enn å ha meg som mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Jeg sov hele dagen og stod opp sånn 18 om kvelden for å bare føle at jeg hadde vært oppe av sengen. Kunne ta en tur på et kjøpesenter bare for følelsesen av å være ute blandt folk. Så satt jeg og så film eller surfet på nett hele natten. Så var det samme dritten. Om helgene festet jeg. Dette var når jeg var 16. Jeg bestod ikke skoleåret. Gikk videregående 1. Prøvde kostholdsendring året etter og det virket bedre. Svært forsiktig med sukker, ferdigmat og hvetemel. Begynte å ta vitamin/mineraler og fettsyre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig funksjonsnivå. Dagene var dårlige. Jeg var dårlig.

Kom meg ut av det ved hjelp av Gud ❤️ 

Anonymkode: c2a7d...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig å komme ut av det på egenhånd uten medisiner eller terapi? 

Anonymkode: 0a191...18e

Lurer jeg også på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Jeg sov hele dagen og stod opp sånn 18 om kvelden for å bare føle at jeg hadde vært oppe av sengen. Kunne ta en tur på et kjøpesenter bare for følelsesen av å være ute blandt folk. Så satt jeg og så film eller surfet på nett hele natten. Så var det samme dritten. Om helgene festet jeg. Dette var når jeg var 16. Jeg bestod ikke skoleåret. Gikk videregående 1. Prøvde kostholdsendring året etter og det virket bedre. Svært forsiktig med sukker, ferdigmat og hvetemel. Begynte å ta vitamin/mineraler og fettsyre. 

Hvor får du penger i fra til å betale for bolig og mat,? 

Anonymkode: 81883...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får du penger i fra til å betale for bolig og mat,? 

Anonymkode: 81883...f45

Du ser at dette var mange år siden? Jeg fikk jo stipend. 2500,- i husleie, 6000 i mnd i inntekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...