Gå til innhold

Bruker kun tid på mine plager - OCD eller helseangst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så mange plager som jeg ifølge min behandler i psykiatrien blåser veldig opp. Ingen av disse plagene er livstruende eller krever egentlig noen behandling, men jeg oppsøker likevel ulike behandlere og bruker mye penger på det. Jeg blir aldri fornøyd når jeg får høre at jeg kun har små problemer, som man må regne med i løpet av et liv, men fortsetter min søken etter diagnoser og behandlinger. Dette har utartet slik at jeg nå er sykmeldt fra jobb, og bruker hele dagen på å spekulere/gruble over mine plager. Jeg tror hele tiden at jeg skader/har skadet meg på ulike måter og at jeg har brakt dette over meg selv. Og det er derfor jeg lurer på om jeg har utviklet tvangslidelse. Helseangst går vel mer på kreft og den typen alvorlig sykdom, men det er ikke det jeg er redd for, men at jeg selv påfører meg skade. Jeg syns det er så vanskelig å snakke med fastlegen om dette fordi jeg da må innrømme at jeg dramatiserer meg selv. Dette dramaet er jeg også i grunnen veldig sliten av, og det er mye derfor jeg er sykmeldt. Jeg føler at jeg lyver om problemene mine når jeg ber om sykmelding, men gjør jeg egentlig det når jeg er så opptatt av somatiske plager at det er altoppslukende?

Jeg lider av schizoaffektiv lidelse, manisk type og tar Zyprexa og Fontex. Det siste har jeg tatt et par måneder  

Anonymkode: 9f66e...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en tvangslidelse ja. Den kan komme i ulike former. Og dette plages du jo veldig med og det hemmer deg i hverdag. Det er sant som du sier at det nok ikke er helseangst. Da hadde du vært redd for mer "dødelige" sykdommer og plager.

Det går an å få behandling for dette hvis du ønsker. Men da må du først være helt ærlig med legen din sånn at han kan henvise deg.

Anonymkode: 52a35...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...