Gå til innhold

Hvorfor blir de som er litt annerledes skrytt så opp i skyene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På nett/forum, men ikke i virkeligheten så mye. Men man kan påpeke bekymringer, skrive noe man irriterer seg over ved vedkommende eller noe, men da kommer det ofte svar som «dere må respektere at da er det slik hn vil leve livet» «slike er faktisk de mest realistiske, men dere andre skal være så sosiale, pynte med ting hele tiden». 
 

 

Anonymkode: 5c29a...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På nett/forum, men ikke i virkeligheten så mye. Men man kan påpeke bekymringer, skrive noe man irriterer seg over ved vedkommende eller noe, men da kommer det ofte svar som «dere må respektere at da er det slik hn vil leve livet» «slike er faktisk de mest realistiske, men dere andre skal være så sosiale, pynte med ting hele tiden». 
 

 

Anonymkode: 5c29a...c95

Hææ?

Anonymkode: f8831...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På nett/forum, men ikke i virkeligheten så mye. Men man kan påpeke bekymringer, skrive noe man irriterer seg over ved vedkommende eller noe, men da kommer det ofte svar som «dere må respektere at da er det slik hn vil leve livet» «slike er faktisk de mest realistiske, men dere andre skal være så sosiale, pynte med ting hele tiden». 
 

 

Anonymkode: 5c29a...c95

Kan du forklare litt mer? Vil gjerne forsøke å svare, men skjønner egentlig ikke helt hva du mener?

Anonymkode: 99ef3...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig 1.svar dette ;) 

Anonymkode: 5c29a...c95

Du får skrive forståelig da.

Anonymkode: f8831...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette og kastetråden er noe jeg ikke skjønner hva vedkommende mener med.

 

Jeg er ikke A4, jeg har schizofreni, jeg lever alene. Jeg opplever ikke å bli skrytt opp i skyene. Jeg har altid vært rar, merkelig og utenfor. Jeg kjenner utenforskapet, og jeg har ikke fått ros for det.

Anonymkode: 73984...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg mener er folk som er litt annerledes, men blir skrytt av. Eller er det form for forsvarsmekanisme? 
Noen mener det kan være tegn på at de har ekstra høy intelligens. dette kommer gjerne fra familien til vedkommende.

Noen mener at de er realistiske og at flere skulle vært slik. Og mye sånt som «er det noe galt i å ville være alene?» Men dette er gjerne fra forumfolk, og mulig de også er psykisk syke/deprimerte/annerledes slik at de forsvarer disse egenskapene. 
 

I tillegg til at noen av disse gjerne ikke er hygieniske. Mange dager mellom dusj og kleeskift. Ingen egenpleie og ingen renhold. Her skyldes det på at det er vi «normale» som har blitt for fisefine og redde for bakterier.

 

Anonymkode: 5c29a...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg mener er folk som er litt annerledes, men blir skrytt av. Eller er det form for forsvarsmekanisme? 
Noen mener det kan være tegn på at de har ekstra høy intelligens. dette kommer gjerne fra familien til vedkommende.

Noen mener at de er realistiske og at flere skulle vært slik. Og mye sånt som «er det noe galt i å ville være alene?» Men dette er gjerne fra forumfolk, og mulig de også er psykisk syke/deprimerte/annerledes slik at de forsvarer disse egenskapene. 
 

I tillegg til at noen av disse gjerne ikke er hygieniske. Mange dager mellom dusj og kleeskift. Ingen egenpleie og ingen renhold. Her skyldes det på at det er vi «normale» som har blitt for fisefine og redde for bakterier.

 

Anonymkode: 5c29a...c95

Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i hva du skriver. Seriøst ikke. Jeg har gjort meg andre erfaringer.

Anonymkode: 73984...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye som høres berikende og flott ut på avstand, men når en får det tett på så liker en det ikke likevel.

Alle vil f.eks ha masse flyktninger til landet, men de vil ikke dele hus med dem, da er det plutselig ikke plass i hjemmet eller en eller annen unnskyldning de kommer med. 

Tror mange har ting de føler de må føle, også ting de faktisk føler.  Annerledeshet blir fort slik. Talk is cheap.

Anonymkode: 7e08e...044

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er mye som høres berikende og flott ut på avstand, men når en får det tett på så liker en det ikke likevel.

Alle vil f.eks ha masse flyktninger til landet, men de vil ikke dele hus med dem, da er det plutselig ikke plass i hjemmet eller en eller annen unnskyldning de kommer med. 

Tror mange har ting de føler de må føle, også ting de faktisk føler.  Annerledeshet blir fort slik. Talk is cheap.

Anonymkode: 7e08e...044

Men det er gjerne familie til den som er annerledes som skryter. Og «han må også bli tatt for det han er». 
Men det er mye som er til irritasjon. F.eks at en må grave ord ut av vedkommende når man spør om noe. Man trenger å vite noe, men så kan vedkommende svare et uspesifikt svar, så du sitter igjen like klok. 
Du gidder liksom ikke å kommunisere med vedkommende for de svarer kun «ja» «nei» «vet ikke». 
 

Anonymkode: 5c29a...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er gjerne familie til den som er annerledes som skryter. Og «han må også bli tatt for det han er». 
Men det er mye som er til irritasjon. F.eks at en må grave ord ut av vedkommende når man spør om noe. Man trenger å vite noe, men så kan vedkommende svare et uspesifikt svar, så du sitter igjen like klok. 
Du gidder liksom ikke å kommunisere med vedkommende for de svarer kun «ja» «nei» «vet ikke». 
 

Anonymkode: 5c29a...c95

Har personen aspergers?

Anonymkode: f8831...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle vil f.eks ha masse flyktninger til landet, men de vil ikke dele hus med dem, da er det plutselig ikke plass i hjemmet eller en eller annen unnskyldning de kommer med. 

 

Altså... det at man har ønsker for hva slags politikk som skal føres her i landet er ikke nødvendigvis ensbetydende med at det er den enkelte borger som skal gjennomføre det. Man kan ønske strengere straffer for voldsforbrytelser uten at det betyr at man skal ha "hjemmefengsel" for straffedømte i eget hjem. Og man kan ønske seg mer veiutbygging uten at man derved må ta spaden fatt og ut og grave selv. Slik er det også med flyktinge-/asylpolitikken: Man kan ønske at _staten_ skal ta ansvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har personen aspergers?

Anonymkode: f8831...604

Ikke på papiret isåfall

Anonymkode: 5c29a...c95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, morsan skrev:

Altså... det at man har ønsker for hva slags politikk som skal føres her i landet er ikke nødvendigvis ensbetydende med at det er den enkelte borger som skal gjennomføre det. Man kan ønske strengere straffer for voldsforbrytelser uten at det betyr at man skal ha "hjemmefengsel" for straffedømte i eget hjem. Og man kan ønske seg mer veiutbygging uten at man derved må ta spaden fatt og ut og grave selv. Slik er det også med flyktinge-/asylpolitikken: Man kan ønske at _staten_ skal ta ansvar. 

Ønsker man å betale mer skatt, eller gi opp offentlige goder man selv nyter godt av, for å finansiere det. Nei, det er alltid andre som skal betale.

Anonymkode: f8831...604

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker man å betale mer skatt, eller gi opp offentlige goder man selv nyter godt av, for å finansiere det. Nei, det er alltid andre som skal betale.

Anonymkode: f8831...604

Det er jo et annet tema enn om man må huse flyktninger, fanger eller ta med spaden og grave vei sjøl.

Men også hvor pengene skal tas fra er politikk. Det du sier om at man vil at "andre skal betale" gjelder for mange ting. Den som f eks vil øke forsvarsbudsjettet vil ikke nødvendigvis at pengene skal tas fra offentlige goder de selv nyter godt av, som f eks pensjon eller helsevesen eller vei, men fra f eks bistandsbudsjettet eller sosialstønader eller noe annet. Det er selvsagt helt i orden å mene at andres prioriteringer og politiske ønsker er både feil, dumme og umoralske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...