Gå til innhold

For tidlig utløsning, hvordan hjelpe partner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min sliter med for tidlig utløsning, også kalt sekundær PE. Hvordan kan jeg på best mulig måte, hjelpe han?

Han kan vare (har ikke tatt tiden, annet enn en gang da vi holdt på mye kortere enn vanlig, og da varte han i 2min, men føles ut som han varer mye lenger enn han tror selv!) i 5-10 minutter, men også i 30sek-1 min.. Er jo litt kjipt, spesielt da jeg har vansker med å få orgasme fra før og leg klarer ikke være veldig åpen om det som tilfredsstiller meg/ønsker jeg har/‘needs’ osv, så sex i seg selv er ikke så gøy som jeg ønsker det skal være... Vil så gjerne hjelpe han på best mulig, både for å få det beste sexlivet vi kan ha, men også for å hjelpe han med selvtilliten, da han ofte skal kommentere på det selv.. Jeg bryr meg fint lite og kan fint kose meg på egen hånd etterpå om han ikke får tilfredstilt meg nokk, men ønsker jo at vi begge skal være så tilfredstilt som mulig når vi har sex!

Er det noen som har tips til teknikker for å utsette orgasmen hans?? Noe jeg kan gjøre? Noe jeg kan gjøre sammen med han?

Anonymkode: 47cff...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du tar kontrollen ved at du feks runker eller suger ham, kan du stoppe når du merker at han er rett ved å få utløsning. Så begynne igjen forsiktig til det nærmer seg på nytt, avbryte igjen, osv. Sånn kan han få trent på utholdenheten. 

Anonymkode: 175b9...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var enkelte deler av innlegget som jeg synes var vanskelig å skjønne. 30 til 60 sekunder er veldig kort, men jeg får også inntrykk av at det er uhell som skjer en gang i blant?

Du skriver at han kan holde i 5-10 minutter, og 2 minutter var "mye kortere enn vanlig". Jeg vil ikke si han har et veldig stort problem med for tidlig utløsning. Hvor lenge tror dere et gjennomsnittlig samleie varer, og hva sier forskning om det? Ikke så lenge som folk skryter av på nettet.

Det er ikke noe galt i å ønske at det skal vare lenger og dere kan godt trene på det. Jeg foreslår at dere tar det som et morsomt prosjekt, og ikke et stort problem han sliter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2020 den 9.56, Grendel skrev:

Det var enkelte deler av innlegget som jeg synes var vanskelig å skjønne. 30 til 60 sekunder er veldig kort, men jeg får også inntrykk av at det er uhell som skjer en gang i blant?

Du skriver at han kan holde i 5-10 minutter, og 2 minutter var "mye kortere enn vanlig". Jeg vil ikke si han har et veldig stort problem med for tidlig utløsning. Hvor lenge tror dere et gjennomsnittlig samleie varer, og hva sier forskning om det? Ikke så lenge som folk skryter av på nettet.

Det er ikke noe galt i å ønske at det skal vare lenger og dere kan godt trene på det. Jeg foreslår at dere tar det som et morsomt prosjekt, og ikke et stort problem han sliter med.

Skjønner forklaringen min var litt rotete når jeg leste over nå ja! Beklager det.. 

Jeg mente at han kan komme på 20-30 sekunder om han ikke stopper opp og tar en ‘pause’ ved å feks bytte stilling. Bytter vi stillinger flere ganger, så kan det føles som at vi holder på i 5-10 minutter, men jeg har jo ikke tatt tiden, så kan jo ikke si helt sikkert. Han tok tiden en gang da han varte 2 min, for å ‘bevise’ at han ikke klarer å holde lenge av gangen.. Han MÅ bytte stilling og ta pauser for å ikke komme pga overfølsom penis pga for mye sex i ruset tilstand i ungdomstiden sin.. Gjennomsnittlig tror jeg vi holder på i rundt 5 minutter, uten å si noe sikkert, og da også bytting av stilling ca 5-10 ganger. Kan vel også tilføye at vi har forplay i ca 5-20 min først, så jeg får ‘kost meg’ litt før vi har sex, siden jeg sliter med å få orgasme av kun penetrering.

Hvordan bør jeg gå frem med dette? Bare si det rett ut eller spørre han? Vil ikke få det til å virke som jeg ikke liker sexen vår og at det ikke er bra nokk, for det gjør jeg og sexen er mer enn bra nokk!! 

Anonymkode: 47cff...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner forklaringen min var litt rotete når jeg leste over nå ja! Beklager det.. 

Jeg mente at han kan komme på 20-30 sekunder om han ikke stopper opp og tar en ‘pause’ ved å feks bytte stilling. Bytter vi stillinger flere ganger, så kan det føles som at vi holder på i 5-10 minutter, men jeg har jo ikke tatt tiden, så kan jo ikke si helt sikkert. Han tok tiden en gang da han varte 2 min, for å ‘bevise’ at han ikke klarer å holde lenge av gangen.. Han MÅ bytte stilling og ta pauser for å ikke komme pga overfølsom penis pga for mye sex i ruset tilstand i ungdomstiden sin.. Gjennomsnittlig tror jeg vi holder på i rundt 5 minutter, uten å si noe sikkert, og da også bytting av stilling ca 5-10 ganger. Kan vel også tilføye at vi har forplay i ca 5-20 min først, så jeg får ‘kost meg’ litt før vi har sex, siden jeg sliter med å få orgasme av kun penetrering.

Hvordan bør jeg gå frem med dette? Bare si det rett ut eller spørre han? Vil ikke få det til å virke som jeg ikke liker sexen vår og at det ikke er bra nokk, for det gjør jeg og sexen er mer enn bra nokk!! 

Anonymkode: 47cff...320

Det virker nesten som om han plager ham mer enn det plager deg. Han er veldig klar over det selv, så jeg er litt usikker på hvordan du skal ta det opp. Du kan henge deg på en gang han snakker om det. Det handler om å trene opp snoppen til å bli vant til kraftigere fysisk stimulering over tid.  Noen menn som er vant til å onanerer hardt sliter med å komme ved samleie. Kjipt, men det viser jo i det minste hva som fungerer.

Rent praktisk foreslår jeg at du blir stimulert på klitten samtidig med penetrering. Det er mange som ikke kommer av kun penetrering. Enten kan han gjøre det, eller så kan du gjøre det selv. Hvis han gjør det får han også en liten distraksjon som kanskje hjelper litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...