Gå til innhold

Nå kan man har til gjester i jula?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Trodde det nesten var opplagt at det å være gjest teller også? Det er jo snakk om to ganger i løpet av julen?

Hovedregelen er å begrense mest mulig, så dette er århundrets sjanse for å slippe selskaper man helst ikke vil gå i 😷

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, morsan skrev:

Hadde vært naturlig. To dager der antall personer utenom de som selv bor i det huset man samles i er max 10, øvrige dager max 5. Julen er jo bare en ukes tid, strengt tatt, iallfall nå som julebordsesongen og alle vennemiddager og treff ute på restaurant også vel er avlyst. 

Ja det hadde det. hm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, laban skrev:

Hovedregelen er å begrense mest mulig, så dette er århundrets sjanse for å slippe selskaper man helst ikke vil gå i 😷

Ja her vil vi ikke i selskaper så det er greit :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, morsan skrev:

OK, men jeg/vi treffer svært lite folk generelt, så vi har ikke mange folk vi treffer uansett. Foruten at vi fikk bærehjelp fra svogre og voksne barn da vi flyttet & spanderte pizza eller annet på hjelperne, har vi nesten ikke truffet folk innendørs på ukesvis. 

Det var lite.

 

Har ikke hatt mye sosial omgang jeg heller, men har truffet den nærmeste familie litt, selv om jeg har begrenset besøkene til min gamle mor veldig. Har også truffet noen få venninner noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Trodde det nesten var opplagt at det å være gjest teller også? Det er jo snakk om to ganger i løpet av julen? Men ikke vet jeg, her klarer vi nok ikke holde en meter, hvor mange har så mye plass da? 

De som bor sammen til vanlig, kan sitte tettere sammen. En meters regelen gjelder mellom ulike husstander. Er man tre husstander sammen, er det tilstrekkelig med en meter mellom de tre ulike «gruppene». 

Endret av Mari-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Vi skal klare å holde oss innenfor. Vi skal feire julaften på lille julaften. Det blir med våre 4 barn pluss ei jeg er tante til. Vi blir 7 stk til sammen. 

På julaften er det bare meg og sambo. 

På nyttårsften har vi invitert 2 vennepar. Vi blir da 6 stk til sammen. 

Vi dropper storfamilieselskapene i denne romjula.

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mari- skrev:

De som bor sammen til vanlig, kan sitte tettere sammen. En meters regelen gjelder mellom ulike husstander. Er man tre husstander sammen, er det tilstrekkelig med en meter mellom de tre ulike «gruppene». 

Ja jeg har forstått det. Men hva med når julegaver skal deles ut og kaker og kaffe skal serveres? Man tar jo på de samme tingene da. Min man sa det ble ikke aktuelt å ha selskap her og ikke skulle vi i noe selskap heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Vi skal klare å holde oss innenfor. Vi skal feire julaften på lille julaften. Det blir med våre 4 barn pluss ei jeg er tante til. Vi blir 7 stk til sammen. 

På julaften er det bare meg og sambo. 

På nyttårsften har vi invitert 2 vennepar. Vi blir da 6 stk til sammen. 

Vi dropper storfamilieselskapene i denne romjula.

 

Høres fornuftig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja jeg har forstått det. Men hva med når julegaver skal deles ut og kaker og kaffe skal serveres? Man tar jo på de samme tingene da. Min man sa det ble ikke aktuelt å ha selskap her og ikke skulle vi i noe selskap heller. 

Man må jo holde samme avstand også under disse aktivitetene (etter beste evne...). Ellers enig med mannen din, det beste er jo å holde antall gjester på et minimum. Så lenge ikke noen i familien  sitter ufrivillig helt alene, bør man tåle en annerledes julefeiring dette året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ekstra skrev:

Det var lite.

 

Har ikke hatt mye sosial omgang jeg heller, men har truffet den nærmeste familie litt, selv om jeg har begrenset besøkene til min gamle mor veldig. Har også truffet noen få venninner noen ganger.

Ja, vi har truffet svigermor litt, da det er mulig å stikke innom der og hilse på, Min egen mor har jeg ikke sett siden februar, og nå i ettertid angrer jeg jo selvsagt på at jeg ikke dro i sommer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mari- skrev:

Man må jo holde samme avstand også under disse aktivitetene (etter beste evne...). Ellers enig med mannen din, det beste er jo å holde antall gjester på et minimum. Så lenge ikke noen i familien  sitter ufrivillig helt alene, bør man tåle en annerledes julefeiring dette året. 

Ja får heller bare bli sånn i år, er bare redd folk skal bli skuffet. Vil ikke ha besøk eller gå på besøk, men det burde de vel forstå nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, emilie321 skrev:

Vi blir 3 eller 4 på julaften, så vi er godt innafor. Men skjønner at dette er problematisk for noen. 

Ja det er det, vil ikke skuffe noen jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Vi skal klare å holde oss innenfor. Vi skal feire julaften på lille julaften. Det blir med våre 4 barn pluss ei jeg er tante til. Vi blir 7 stk til sammen. 

På julaften er det bare meg og sambo. 

På nyttårsften har vi invitert 2 vennepar. Vi blir da 6 stk til sammen. 

Vi dropper storfamilieselskapene i denne romjula.

 

Vi har ikke planlagt julen ennå, rett og slett fordi vi har vært så usikre, og fordi barna våre ikke skal være med oss på julaften.

Det jeg har vært mest usikker på, er hvor mange ulike _leire_ man kan treffe folk fra. Jeg tror jeg skulle klart å holde meg til den ordinære max-grensen med 5 gjester, men har altså lurt på "kohortene", og om vi kunne våge å treffe egne søsken i tillegg til våre til sammen fire voksne barn. 

Aktuelle grupperinger er nærboende svigerfamilie, som består av 5 personer fordelt på 3 boenheter, og min nærmeste familie som bor i nærheten, og det er 4 personer i samme husstand.

Hvis jeg treffer hver av disse gruppene én gang i julen så er jeg superfornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja får heller bare bli sånn i år, er bare redd folk skal bli skuffet. Vil ikke ha besøk eller gå på besøk, men det burde de vel forstå nå? 

Enten de forstår eller ei, har dere full rett til å sette de grensene som er riktige for dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mari- skrev:

Enten de forstår eller ei, har dere full rett til å sette de grensene som er riktige for dere. 

Ok. Er vel noe i det, får bare dårlig samvittighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ok. Er vel noe i det, får bare dårlig samvittighet. 

Det er fordi du er så omsorgsfull. Det betyr ikke at du gjør noe galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mari- skrev:

Det er fordi du er så omsorgsfull. Det betyr ikke at du gjør noe galt. 

Takk, jeg bryr jo meg om dem da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ekstra skrev:

Neiiiiii ;) . Vil bort på nyttårsaften i tillegg til pliktløpene julaften og 1. dag ;)

Herlighet. Og det kan du liksom ikke? Hm?

Anonymkode: 2d3f5...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, morsan skrev:

Greit nok at man får lov til å ha inntil ti gjester på to av dagene, men burde de ikke supplert regelen med at hver av oss får kun lov til å delta på max to slike selskaper, uansett om det er en selv som er vert eller gjest? 

Nei. Hørt på makan. Godt du ikke styrer noe som helst her i verden! :)

Anonymkode: 2d3f5...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...