Gå til innhold

Hva koster alle pasienter samfunnet årlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og da mener jeg alle typer pasienter i det offentlige helsetilbudet. 

Alle som er innom fastlegen og spesialisthelsetjenesten som bare betaler egenandel inntil frikort. Så har man innleggelser på alle mulige avdelinger, operasjoner m.m

Det må jo koste staten en formue å ha et slikt generøst tilbud til befolkningen. Noen som har tall på hvor mye det betales hvert år? 

Anonymkode: be213...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og da mener jeg alle typer pasienter i det offentlige helsetilbudet. 

Alle som er innom fastlegen og spesialisthelsetjenesten som bare betaler egenandel inntil frikort. Så har man innleggelser på alle mulige avdelinger, operasjoner m.m

Det må jo koste staten en formue å ha et slikt generøst tilbud til befolkningen. Noen som har tall på hvor mye det betales hvert år? 

Anonymkode: be213...d2c

https://www.ssb.no/nasjonalregnskap-og-konjunkturer/artikler-og-publikasjoner/65-000-per-innbygger-til-helse
 

Hva mener du er alternativet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og da mener jeg alle typer pasienter i det offentlige helsetilbudet. 

Alle som er innom fastlegen og spesialisthelsetjenesten som bare betaler egenandel inntil frikort. Så har man innleggelser på alle mulige avdelinger, operasjoner m.m

Det må jo koste staten en formue å ha et slikt generøst tilbud til befolkningen. Noen som har tall på hvor mye det betales hvert år? 

Anonymkode: be213...d2c

Hva som er formue er relativt.  Å regne ut hva det koster er umulig.  Norge er ikke det eneste landet med offentlig helsetilbud.

Anonymkode: fa8f7...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Men det pasienter fører til leger, sykepleiere, medisiner osv også! Hvis alle blir friske så trengs nesten ikke leger, sykepleiere, medisiner. Dette vil igjen nedbemanne apotekarbeidere, de som lager medisiner... så jeg føler ikke det koster så mye... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, merida skrev:

En innleggelse på psykiatrisk koster 6-10.000 pr døgn mener jeg å ha hørt.. 

Vet ikke hva som foregår der men det høres ut som alt for mye penger, da forstår en vel hvorfor så mange får avslag, kanskje de bør få ned pengebruken så de kan hjelpe flere folk 🤔

Anonymkode: 19128...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...