Gå til innhold

Kjærlighetsrede for de utro


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt råd, ikke bare fordømming men gjerne litt refleksjoner. Mannen min er forelsket og i et forhold med en gift dame. Dette er ganske nytt så det er ikke tatt noen avgjørelse om fraflytting eller ekteskapsbrudd på noen kant.  I mellomtiden har de et praktisk problem for de har ikke noe fast møtested.  Hennes mann jobber hjemme alle dager nå i koronatiden. Min mann mener at hun kan komme hit de dagene jeg må dra på jobb, for dette er hans hus også.  Så "jobber" de sammen her.  Dette føler jeg meg lite komfortabel med og jeg mener gangsynet hans (deres) har totalt sviktet i forhold til meg og mine følelser etter et langt og ganske greit samliv. Hvilke argumenter kan jeg komme med ovenfor han som gjør at han forstår at dette er en dårlig ide.  Jeg har nok vært dum, for jeg ga mitt "samtykke" før jeg forsto hva jeg gjorde mot meg selv. Jeg antar at dette ender i skilsmisse. I den boblen han er i nå opplever jeg han som en helt annen person enn "min mann". Så kan han plutselig snappe tilbake når vi diskuterer denne situasjonen og det er et vennskap mellom oss som jeg ønsker å beholde, uansett hva fremtiden bringer.  Men altså, det er dette praktiske problemet deres som jeg først og fremst ønsker refleksjoner rundt. 

Anonymkode: 84a6f...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøje meg! Dette synes jeg er totalt uakseptabelt. Det er ditt hjem også, og du kan når som helst trekke tilbake samtykket. Du kan snakke rolig med han om det og si at du ikke forsto hvor vanskelig dette ville bli og at du forventer at de finner andre steder å treffes. Det gjelder selv om dere blir separert, men fortsetter å bo i samme bolig inntil dere har fått områdd dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her vet jeg nesten ikke hva jeg skal si. Det er jo avhengig av så mye, har dere barn? Lån? Eier dere begge huset? 

Jeg hadde blånektet på at han skulle dra en elskerinne inn i huset, mener han dette seriøst???? Be ham pakke sakene sine og finne seg en hybel og fyll ut separasjonspapirene så fort som mulig. Ikke la deg tråkke på slik, han er ikke verdt deg i det hele tatt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til, vedrørende det at han «snapper tilbake». All ære for at du vil bevare vennskapet. Men ikke gå på akkord med deg selv nå i denne særdeles vanskelige tiden hvor alt er nytt og uavklart. Mange tidligere ektefeller klarer fint å ha et vennskapelig forhold etter skilsmissen selv om det faller stygge ord mens det står på som verst. La deg derfor ikke påvirke så mye av ønsket om fred og fordragelighet at det blir uutholdelig for deg nå. Jeg tror en unødvendig vanskelig situasjon for deg nå, kombinert med skuffelsen over at han ikke ivaretar deg oppi alt dette, vil kunne være mer ødeleggende enn at du stiller krav. 
 

Dernest: Ja, forelskede personer blir ensporet og selvopptatte, og lever ofte i en boble. Og oppførselen hans kan derfor forklares i en slik kontekst. Men du bør også være bevisst over at det vil være svært vanskelig å opprettholde den nærheten og vennskapet du har hatt til mannen din før dette uten at det kommer betydelige endringer dersom dere blir skilt. Som en som selv er skilt OG gift på nytt, vil jeg si at det er rart hvor fort en som sto en nær blir en fremmed, og hvor fort en som var en fremmed kan bli en nær. Nå har ikke jeg noe vennskap med min eks, men selv om man er på vennskapelig basis etter en skilsmisse, vil man ikke være hverandres nærmeste fortrolige lenger - iallfall ikke om man har ny partner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Lillemus skrev:

Oj, her vet jeg nesten ikke hva jeg skal si. Det er jo avhengig av så mye, har dere barn? Lån? Eier dere begge huset? 

Jeg hadde blånektet på at han skulle dra en elskerinne inn i huset, mener han dette seriøst???? Be ham pakke sakene sine og finne seg en hybel og fyll ut separasjonspapirene så fort som mulig. Ikke la deg tråkke på slik, han er ikke verdt deg i det hele tatt! 

 

Anonymkode: 84a6f...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger litt råd, ikke bare fordømming men gjerne litt refleksjoner. Mannen min er forelsket og i et forhold med en gift dame. Dette er ganske nytt så det er ikke tatt noen avgjørelse om fraflytting eller ekteskapsbrudd på noen kant.  I mellomtiden har de et praktisk problem for de har ikke noe fast møtested.  Hennes mann jobber hjemme alle dager nå i koronatiden. Min mann mener at hun kan komme hit de dagene jeg må dra på jobb, for dette er hans hus også.  Så "jobber" de sammen her.  Dette føler jeg meg lite komfortabel med og jeg mener gangsynet hans (deres) har totalt sviktet i forhold til meg og mine følelser etter et langt og ganske greit samliv. Hvilke argumenter kan jeg komme med ovenfor han som gjør at han forstår at dette er en dårlig ide.  Jeg har nok vært dum, for jeg ga mitt "samtykke" før jeg forsto hva jeg gjorde mot meg selv. Jeg antar at dette ender i skilsmisse. I den boblen han er i nå opplever jeg han som en helt annen person enn "min mann". Så kan han plutselig snappe tilbake når vi diskuterer denne situasjonen og det er et vennskap mellom oss som jeg ønsker å beholde, uansett hva fremtiden bringer.  Men altså, det er dette praktiske problemet deres som jeg først og fremst ønsker refleksjoner rundt. 

Anonymkode: 84a6f...ef5

Du skriver at "dersom det går mot skilsmisse"? Mener du mellom deg og din mann? I såfall spiller det vel ingen rolle hvor din mann og hans flørt samles? Jeg tror egentlig ikke jeg hadde gjort så mye av det selv, men hadde trengt tid til å orientere meg i forhold til hvem flytter ut osv. Har dere ryddet opp i bosted og økonomi eller er det slik at du og din mann jobber med deres eget forhold?

Anonymkode: d50ab...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at "dersom det går mot skilsmisse"? Mener du mellom deg og din mann? I såfall spiller det vel ingen rolle hvor din mann og hans flørt samles? Jeg tror egentlig ikke jeg hadde gjort så mye av det selv, men hadde trengt tid til å orientere meg i forhold til hvem flytter ut osv. Har dere ryddet opp i bosted og økonomi eller er det slik at du og din mann jobber med deres eget forhold?

Anonymkode: d50ab...045

Vi jobber vel ikke akkurat med forholdet med tanke på framtida, men situasjonen er kaotisk og ingen avgjørelser før jul, tenker jeg. Jeg nevnte for noen uker siden at han skulle flytte på hybel, men da ble han ganske desperat, det var han ikke klar for.  Men det tok meg på senga at han synes det er ok at hun kommer hit hjem.  De kan ikke være hjemme hos henne for nå i koronatider må nemlig hennes mann jobbe hjemme hver dag.  De virker helt oppsatt på å bruke mest mulig tid sammen og er helt i en egen boble.  Er det den nye normen at utroskap skal utleves i hjemmene til de bedratte???  

Anonymkode: 84a6f...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det den nye normen at utroskap skal utleves i hjemmene til de bedratte???  

Er det greit for mannen din om du utfolder deg meg en annen mann i heimen også da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det den nye normen at utroskap skal utleves i hjemmene til de bedratte???  

 

Nei, det må være et ytterst særskilt unntak å i det hele tatt komme på å kreve det.

Det sies at forelskelse kan ligge tett opp til psykose. Muligens der det ligger. 

Anonymkode: 4ff1a...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han lever i en boble nå hvor han ønsker å treffe henne så mye som mulig og jeg opplever det som han har mistet gangsynet totalt. Han er i hvert fall hardt rammet av forelskelse. Jeg er borte på jobb noen dager i uka og kan ikke forhindre at hun kommer hit.  Jeg har riktignok ikke vist min smerte til han så mye, så kanskje han tror da at jeg er (nesten) ok med situasjonen.  Men selv om jeg må erkjenne tingenes tilstand, så smerter det. Samtidig så prøver han å være snill mot meg og da blir hun sjalu. Hallo, tenker jeg, er hun sjalu på meg, fordi jeg er her i mitt eget hjem?  Det er ikke akkurat som at det er avklart heller hva hun kan tilby min mann på sikt.  Hun har et hjemmeboende barn og en mann som ønsker å gå i parterapi.  Min mann ønsker vel ikke å brenne alle broer sånn umiddelbart heller.  Jeg prøver å tenke at når man har levd i et "greit" ekteskap lenge nok så forstår man at det kan være en  inngangsbillett til en ny fase i livet å bli utsatt for noe sånt.  Når det er sagt, skulle jeg ønske at vi hadde vært så viktige for hverandre at vi hadde gått i parterapi for lenge siden.

Anonymkode: 84a6f...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, cilie skrev:

Er det greit for mannen din om du utfolder deg meg en annen mann i heimen også da? 

Ha, ha, nei, det skal være sikkert og visst!!! Kanskje det er et argument han kan forstå!  Selv om det ville kanskje ta vekk litt dårlig samvittighet fra hans skuldre, så er jeg ikke klar for noe overgangsforhold ennå.

Anonymkode: 84a6f...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, cilie skrev:

Det er bare å si at det er helt uaktuelt at hun kommer inn i din bolig. Hvis han er så forelsket får han leie seg et sted asap. 

Han syntes det var en dårlig ide når jeg foreslo det.  Ja og så blir det vel dyrt å måtte leie et hotellrom for sexen da...

Anonymkode: 84a6f...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 84a6f...ef5

Begge eier huset, voksne utflyttede barn. Ønsker en siste jul i "fred og fordragelighet" så avgjørelsens time venter litt.  Så lurer jeg litt på om jeg kan sykemelde meg frem til jul, skylde på situasjonen? Da kan jeg være hjemme hver dag.  Tror faktisk ikke hun har lyst til å komme hit når jeg er hjemme.

Anonymkode: 84a6f...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det vil føles bedre for deg om du tar kontroll over hva som skjer. Det vil si at du sier setter grenser og gjør det slutt. Det vil føles bedre enn at han gjør det.

Det virker som eksmannen din lar seg drive rundt uten å skjønne at det har konsekvenser. Han prøver å gjøre alle fornøyd, noe som blir litt absurd i denne situasjonen. 

Jeg tror du vil oppdage at du har det veldig bra uten dette her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, mrxx skrev:

Du får ta med deg en elsker hjem du, så får vi se hvordan han reagerer på det. 

Han driter vel i det, han. Bare glad til vel.

Forbanna svin.

Anonymkode: d5e90...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fattig trøst er kanskje at "sånne" kommer et visst sted når de dævver.

Men du MÅ sette grenser for deg selv. Nei, den tispa kommer ikke inn i ditt hus. Og egentlig bør ikke mannen komme inn heller.

Anonymkode: d5e90...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.12.2020 den 11.05, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger litt råd, ikke bare fordømming men gjerne litt refleksjoner. Mannen min er forelsket og i et forhold med en gift dame. Dette er ganske nytt så det er ikke tatt noen avgjørelse om fraflytting eller ekteskapsbrudd på noen kant.  I mellomtiden har de et praktisk problem for de har ikke noe fast møtested.  Hennes mann jobber hjemme alle dager nå i koronatiden. Min mann mener at hun kan komme hit de dagene jeg må dra på jobb, for dette er hans hus også.  Så "jobber" de sammen her.  Dette føler jeg meg lite komfortabel med og jeg mener gangsynet hans (deres) har totalt sviktet i forhold til meg og mine følelser etter et langt og ganske greit samliv. Hvilke argumenter kan jeg komme med ovenfor han som gjør at han forstår at dette er en dårlig ide.  Jeg har nok vært dum, for jeg ga mitt "samtykke" før jeg forsto hva jeg gjorde mot meg selv. Jeg antar at dette ender i skilsmisse. I den boblen han er i nå opplever jeg han som en helt annen person enn "min mann". Så kan han plutselig snappe tilbake når vi diskuterer denne situasjonen og det er et vennskap mellom oss som jeg ønsker å beholde, uansett hva fremtiden bringer.  Men altså, det er dette praktiske problemet deres som jeg først og fremst ønsker refleksjoner rundt. 

Anonymkode: 84a6f...ef5

Jeg har nesten vanskelig for å tro på dette. Selvfølgelig må du sette foten ned og si nei. Først og fremst for din egen del, men jeg tror også han vil respektere deg mer om du gjør det. Jeg synes du skal nekte for at denne damen setter sine ben i deres hus. Du sier du ikke kan forhindre at hun er der, men respekterer han ikke ditt nei til at hun kommer dit, respekterer han ikke deg, og da har dere ingen ting.

 

Ikke forstår jeg at du kan tenke deg en "fredelig" jul under de rådende omstendigheter heller. Det blir jo bare veldig falskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...