Gå til innhold

Mannen sier : Slutt å prate / vær stille!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg  og mannens var på besøk i går. Og mens vi sitter med bordet og prater så sier han plutselig til meg mens de andre hører på : Slutt å prate! Vent med å prate til du har spist opp maten!. Og så sier han til de andre: hun prater så mye hjemme at jeg får vondt i hodet av henne.  De andre sa ingen kommentar til det. Men det skjer hver gang vi er i besøk omtrent. 

Jeg synes ikke at jeg prater så mye med mannen min. Veldig lite. 

Men er det litt dumt av meg å bli litt småfornærmet av det? 

Anonymkode: c4591...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså sånn skal du IKKE bli snakket til av mannen din. Ikke greit. Ikke når det er bare dere to og absolutt ikke når dere er sammen med andre. 

Anonymkode: 7e94a...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt dette opp med ham på tomannshånd. Spurt hva han egentlig mener. Hvor mye er for mye for ham? Kanskje dere har to ulike oppfatninger om hvor sosiale dere ønsker å være med hverandre, men uansett er det ikke OK av ham å snakke til deg på denne måten - og i hvert fall ikke overfor andre dere er sammen med. Om han synes du snakker for mye, er det faktisk hans problem og han selv som må gjøre tiltak og f.eks. gjøre seg opptatt med andre ting. Skaffe seg egentid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså sånn skal du IKKE bli snakket til av mannen din. Ikke greit. Ikke når det er bare dere to og absolutt ikke når dere er sammen med andre. 

Anonymkode: 7e94a...35a

Ja er enig med deg. Ville du sagt ifra til han om at det er ikke greit å prate slik til meg? 

Anonymkode: c4591...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eva Sofie skrev:

Jeg ville tatt dette opp med ham på tomannshånd. Spurt hva han egentlig mener. Hvor mye er for mye for ham? Kanskje dere har to ulike oppfatninger om hvor sosiale dere ønsker å være med hverandre, men uansett er det ikke OK av ham å snakke til deg på denne måten - og i hvert fall ikke overfor andre dere er sammen med. Om han synes du snakker for mye, er det faktisk hans problem og han selv som må gjøre tiltak og f.eks. gjøre seg opptatt med andre ting. Skaffe seg egentid.

Han har plenty av egentid. Vi er kun sammen 2 timer på kveldene i ukedagene.  Mer sammen i helger. 

Anonymkode: c4591...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Ikke innafor å skjelle deg ut foran andre på denne måten! Det er en grunn nesten til å revurdere forholdet. 

På en annen side kan jeg forstå han. Sliter han med ukontrollert sinne? Slik kan komme alderen dessverre. Snakker du med mat i munnen skjlnner jeg irritasjonen. Kanskje du snakker mer enn du tror? Jeg også blir helt grusomt irritert over slike som bare prater og prater og prater, men noen ser ikke slik selv. Vi kan feks være en gjeng på 3, så kommer hun som allti prater, da faller alt humør inni meg, for jeg vet at i det hun er på plass hører man ikke noen andre. Hvis du er slik, så kan jeg skjønne. Kan også hende du sier ting på en spesifikk måte hele tiden så han er blitt lei. Noen mennesker gjør det, jeg kjenner selv til enkelte som snakker rundt hele tiden, og ikke kommer til poenget. Sånn: "si hei når du ser bekjente da, slik at du virker litt imøtekommende. Så virker du ikke så innesluttet" Dette var et eksempel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er både uhørt og respektløst å irettesette deg på en slik måte i andres påhør. Jeg hadde blitt mer enn småfornærmet, sannsynligvis ville jeg først ha sendt ham et drepende blikk, og deretter forlatt både bordet og selskapet umiddelbart og gått hjem.

Det er en ærlig sak at man kan bli sliten hvis partneren snakker for mye, men dette er ting man må snakke rolig om på tomannshånd. Jeg har selv problemer med folk som bruker altfor mange ord og aldri kommer til poenget, men det holder jeg for meg selv.

Det samme med de som alltid må avbryte og "overgå" andres historier med sine egne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden, slik oppfører man seg selvsagt ikke. Han er faktisk så dum at han ikke skjønner at han driter seg ut for andre. De han oppfører seg slik hos ser på han som en idiot., som selvsagt er fortjent. 
Han mangler totalt sosiale antenner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det skjer hver gang vi er i besøk omtrent. 

Da trengs det en ordentlig "oppvasksamtale" når dere er på tomannshånd.

Han kan ikke forlange at du skal endre personlighet når dere er på besøk. Er dette noe som typisk skjer når det er hans familie eller venner dere besøker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg  og mannens var på besøk i går. Og mens vi sitter med bordet og prater så sier han plutselig til meg mens de andre hører på : Slutt å prate! Vent med å prate til du har spist opp maten!. Og så sier han til de andre: hun prater så mye hjemme at jeg får vondt i hodet av henne.  De andre sa ingen kommentar til det. Men det skjer hver gang vi er i besøk omtrent. 

Jeg synes ikke at jeg prater så mye med mannen min. Veldig lite. 

Men er det litt dumt av meg å bli litt småfornærmet av det? 

Anonymkode: c4591...b5d

For en tulling. Hva ser du i han?

Anonymkode: 0439b...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, laban skrev:

Da trengs det en ordentlig "oppvasksamtale" når dere er på tomannshånd.

Han kan ikke forlange at du skal endre personlighet når dere er på besøk. Er dette noe som typisk skjer når det er hans familie eller venner dere besøker?

Jeg har sagt ifra til han om dette. Jeg spurte om han kunne sagt det samme til sin sjef på jobben foreks. Nei det ville han aldri ha sagt til sjefen. Men han sier at han forstår at han gjorde en feil. 

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en tulling. Hva ser du i han?

Anonymkode: 0439b...5d2

Han har mange veldig gode sider utenom dette. 

21 timer siden, Grendel skrev:

Det må være pinlig for alle at han sier sånt. 

Det var pinlig. Det kan være at jeg prater mye, men han prater mye selv..  men uansett det er dumt å si slikt mens alle hører på. Bedre å ta det på tomannshånd om det er et problem. 

Anonymkode: c4591...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2020 den 9.44, AnonymBruker skrev:

Jeg  og mannens var på besøk i går. Og mens vi sitter med bordet og prater så sier han plutselig til meg mens de andre hører på : Slutt å prate! Vent med å prate til du har spist opp maten!. Og så sier han til de andre: hun prater så mye hjemme at jeg får vondt i hodet av henne.  De andre sa ingen kommentar til det. Men det skjer hver gang vi er i besøk omtrent. 

Jeg synes ikke at jeg prater så mye med mannen min. Veldig lite. 

Men er det litt dumt av meg å bli litt småfornærmet av det? 

Anonymkode: c4591...b5d

Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor du er sammen med en som han? Du har all grunn til å bli skikkelig fornærmet. Det er ikke greit at en partner ber deg holde kjeft uten noen spesiell grunn og kommanderer og sjefer over en. Og at han driter deg ut og snakker ned om deg til alle rundt bordet er absolutt dumpe grunn. Når han sa det med at du snakker så mye at han får vondt i hodet av deg, skulle du bare sagt rett ut foran alle «hvorfor er du sammen med meg da?», da hadde det blitt stemning. Jeg synes alt for mange kvinner finner seg i så mye dritt fra menn generelt i parforhold og dating, synes ikke likestillingen og en mann sitt syn på en kvinne har forandret seg en eneste smule dessverre. Menn er og forblir drittsekker og herskesyke overfor en kvinne og behandler de som kjøttstykker som bare skal stå der og være fine.

Anonymkode: 84fa5...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli litt fornærmet? Med en slik kommentar hadde jeg mest trolig reist meg opp og dratt hjem samme pokker hvordan om det ikke var jeg som kjørte og han skulle gjort noe veldig godt for at det skulle veiet opp for det der!

Anonymkode: 32abc...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Menn er og forblir drittsekker og herskesyke overfor en kvinne og behandler de som kjøttstykker som bare skal stå der og være fine.

Anonymkode: 84fa5...9c3

Sier kvinnen som hater menn.

Anonymkode: 0439b...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...