Gå til innhold

Hjelp, er redd for å bli innlagt og samtidig redd for at jeg skal dø hvis jeg ikke blir tatt på alvor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er situasjonen slik at jeg har selvmordstanker og planer som er altoverskyggende og det er omtrent det eneste jeg har tenkt på. Dette har vart litt for lenge og behandler på Bup vet om det. Men nå er jeg oppriktig redd for at jeg faktisk gjør det. Har gjort ting klart og vet at jeg kommer til å dø av metoden om jeg prøver. Nå er det bare krig inni meg og vet at den delen av meg som vil leve kommer til å slukne snart uten hjelp. Har time hos Bup imorgen. Jeg er livredd for å bli innlagt hvis jeg forteller alt men samtidig livredd for å ikke blitt tatt seriøst. For da vet jeg at jeg dør snart. Hva gjør jeg? Hva sier jeg? Jeg vil ikke på sykehus😢 men føler jeg har ingen annen løsning akkurat nå. Hva må jeg si for å bli tatt på alvor? Jeg vet at behandler tar meg på alvor, men jeg synes det er vanskelig å stå opp for seg selv noen ganger. Er 18 men fortsatt går på Bup, hva slags sted havner man da? Bare inn på et kaldt mørkt rom? Hjelp jeg er så redd. Og jeg vet ikke om det var brudd på reglene å skrive om det så beklager om det var det altså. Det er bare at alle chat tjenester er stengt nå og jeg tør ikke ringe. 

Anonymkode: 204ac...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du kom deg gjennom natten. Jeg synes du skal være åpen om tankene dine, slik at de kan hjelpe deg. 

Anonymkode: 56966...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er situasjonen slik at jeg har selvmordstanker og planer som er altoverskyggende og det er omtrent det eneste jeg har tenkt på. Dette har vart litt for lenge og behandler på Bup vet om det. Men nå er jeg oppriktig redd for at jeg faktisk gjør det. Har gjort ting klart og vet at jeg kommer til å dø av metoden om jeg prøver. Nå er det bare krig inni meg og vet at den delen av meg som vil leve kommer til å slukne snart uten hjelp. Har time hos Bup imorgen. Jeg er livredd for å bli innlagt hvis jeg forteller alt men samtidig livredd for å ikke blitt tatt seriøst. For da vet jeg at jeg dør snart. Hva gjør jeg? Hva sier jeg? Jeg vil ikke på sykehus😢 men føler jeg har ingen annen løsning akkurat nå. Hva må jeg si for å bli tatt på alvor? Jeg vet at behandler tar meg på alvor, men jeg synes det er vanskelig å stå opp for seg selv noen ganger. Er 18 men fortsatt går på Bup, hva slags sted havner man da? Bare inn på et kaldt mørkt rom? Hjelp jeg er så redd. Og jeg vet ikke om det var brudd på reglene å skrive om det så beklager om det var det altså. Det er bare at alle chat tjenester er stengt nå og jeg tør ikke ringe. 

Anonymkode: 204ac...f14

Si det som det er. Evt kan du ta med utskrift av innlegget du skrev her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er situasjonen slik at jeg har selvmordstanker og planer som er altoverskyggende og det er omtrent det eneste jeg har tenkt på. Dette har vart litt for lenge og behandler på Bup vet om det. Men nå er jeg oppriktig redd for at jeg faktisk gjør det. Har gjort ting klart og vet at jeg kommer til å dø av metoden om jeg prøver. Nå er det bare krig inni meg og vet at den delen av meg som vil leve kommer til å slukne snart uten hjelp. Har time hos Bup imorgen. Jeg er livredd for å bli innlagt hvis jeg forteller alt men samtidig livredd for å ikke blitt tatt seriøst. For da vet jeg at jeg dør snart. Hva gjør jeg? Hva sier jeg? Jeg vil ikke på sykehus😢 men føler jeg har ingen annen løsning akkurat nå. Hva må jeg si for å bli tatt på alvor? Jeg vet at behandler tar meg på alvor, men jeg synes det er vanskelig å stå opp for seg selv noen ganger. Er 18 men fortsatt går på Bup, hva slags sted havner man da? Bare inn på et kaldt mørkt rom? Hjelp jeg er så redd. Og jeg vet ikke om det var brudd på reglene å skrive om det så beklager om det var det altså. Det er bare at alle chat tjenester er stengt nå og jeg tør ikke ringe. 

Anonymkode: 204ac...f14

Hvordan gikk det hos BUP? 

Anonymkode: 56966...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter @Villanda sitt forslag om å vise behandler dette innlegget, f.eks. ved å ta en utskrift. Det beste som kan skje, er at du tillater deg selv å få hjelp og det virker som om det er det du innerst inne ønsker deg. Behandleren din er der for å hjelpe deg og det får hun kun mulighet til dersom du er helt ærlig og forteller hvordan du har det. Lykke til med å gi deg selv en god mulighet til å få et bedre liv :) Det blir bedre, en dag, også for deg, det er jeg ganske sikker på...

Å bli innlagt i voksenpsykiatrien vil ikke si å bli sperret inne på et mørkt rom, men jeg kan ikke si noe om forskjellene fra der og ungdomspsykiatrien. Jeg håper du vil oppleve at du vil få hjelp og støtte til å komme deg igjennom en vanskelig tid - og du er på et trygt sted hvor det er helsepersonell hele døgnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg lever. Ikke så glad for det. Endte opp med at pappa måtte hente meg, mens jeg protesterte å ville komme meg hjem selv. Også måtte jeg tilbake i dag og de sa det enten blir at de hjemme må klare å ta vare på meg eller at jeg må på døgnavdeling. Og nå må jeg tilbake dit i morgen og :( Med foreldrene mine. Takk for at dere svarte. Er veldig ambivalent på å få hjelp fordi det jeg aller helst vil er at alle skal glemme at jeg eksisterer så jeg for dø i fred. Så sliten vil ikke tilbake i morgen. 

Anonymkode: 204ac...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du får hjelp. Du er fortsatt veldig ung og mye kan forandre seg fremover. Selv om du tenker at du ikke vil ha hjelp akkurat nå er det bra at du tar imot hjelpen, kanskje vil du en dag være glad for at du gjorde det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg lever. Ikke så glad for det. Endte opp med at pappa måtte hente meg, mens jeg protesterte å ville komme meg hjem selv. Også måtte jeg tilbake i dag og de sa det enten blir at de hjemme må klare å ta vare på meg eller at jeg må på døgnavdeling. Og nå må jeg tilbake dit i morgen og :( Med foreldrene mine. Takk for at dere svarte. Er veldig ambivalent på å få hjelp fordi det jeg aller helst vil er at alle skal glemme at jeg eksisterer så jeg for dø i fred. Så sliten vil ikke tilbake i morgen. 

Anonymkode: 204ac...f14

Jeg tror du er glad for at du lever. Alle rundt deg er glad for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

På ahus akuttpsykiatrisk nå, håper det blir bedre.

Anonymkode: 204ac...f14

Bra du er på et trygt steg. Husk at du må være ærlig for at de skal kunne hjelpe deg best mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, skal være her en natt til. Ble veldig ødelagt av vallergan og bare ligger og halvsover. Spurte en vernepleier om hva jeg får for å sove i natt og etter jeg drar i morgen. Fikk nå vite at det var seroquel. Googla det og fikk skumle svar om at det ikke er bra for søvn og at det er for folk men schizofreni og bipolar og ikke for søvn?? At det er antipsykotika. Men jeg er da ikke psykotisk? Hva tenker dere? Er det farlig eller skal jeg ta det som god fisk og håpe legen vet hva hun driver med? Leste også at det ikke er anbefalt for folk under 18. Er jo 18 men føler jo ikke mye endring fra jeg var 17.

Anonymkode: 204ac...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger brukes antipsykotika for andre ting enn psykose, f.eks. søvn. Så farlig er det nok ikke. Men jeg kan ikke gi råd om medisiner uansett, ville bare betrygge deg litt med at jeg vet om flere som har tatt Seroquel for søvn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spurte en vernepleier om hva jeg får for å sove i natt og etter jeg drar i morgen. Fikk nå vite at det var seroquel. Googla det og fikk skumle svar om at det ikke er bra for søvn og at det er for folk men schizofreni og bipolar og ikke for søvn?? At det er antipsykotika. Men jeg er da ikke psykotisk?

 

Anonymkode: 204ac...f14

Ja, Seroquel brukes i høye doser mot schizofreni og bipolar lidelse, men jeg antar at du har fått en lav dose Seroquel. I lave doser har ikke Seroquel en antipsykotisk virkning, men kun en søvnfremkallende og beroligende virkning (antihistamin). @ISW har i flere tråder skrevet om akkurat dette på forumet. Dr. Google er en usikker doktor å konsultere i slike tilfeller  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innlagt på dps. Skal være her i 5 døgn. Nå tror jeg det er mer håp. Jeg vil ikke dø lenger og skal prøve å jobbe med å komme meg ut av depresjon. Lettet over at jeg får hjelp :) 

Anonymkode: 204ac...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Innlagt på dps. Skal være her i 5 døgn. Nå tror jeg det er mer håp. Jeg vil ikke dø lenger og skal prøve å jobbe med å komme meg ut av depresjon. Lettet over at jeg får hjelp :) 

Anonymkode: 204ac...f14

Bra, det hjelper i de fleste tilfeller å få hjelp, litt støtte, få litt hvile og få slappet av litt samt forhåpentligvis noen samtaler og noen ekstra dager og tenke seg om i et roligere miljø. Det er jo dette personalet på psykiatriske akuttavdelinger så inderlig godt vet og har sett om og om igjen, at pasienter kommer inn fortvilet og deprimerte/suicidale, og skrives ut med litt mer mot til å fortsette å kjempe for seg selv og livet. Om det hadde vært motsatte, hadde ikke så mange sykepleiere (og leger) holdt ut i så mange år som jeg har sett at enkelte gjør. Men det er også en tøff jobb.

Men lykke til videre og jeg ønsker deg en riktig god jul - ta fatt på det nye året med nytt mot og ny energi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...