Gå til innhold

Fikk plass på BET-seksjonen!


Glitter

Anbefalte innlegg

Ville bare dele en god og skummel nyhet. Jeg hadde utredningssamtale over videointervju i dag. De spurte meg om mye forskjellig. Vanligvis så får man et spørreskjema i tillegg også har de møte hvor de vurderer om man får plass. Men jeg var visst en soleklar kandidat så de sa med en gang at jeg får plass. Så ca til sommeren skal jeg dit. 

Jeg hadde jo begynt å tvile på om jeg ville det der likevel, men jeg fikk en sol inni magen da de sa jeg får plass. Så da vil jeg vel likevel. 

At jeg er en soleklar kandidat er jo forsåvidt et bevis på hvor mye jeg baler med og ikke en positiv ting i seg selv. Men at jeg blir tatt så på alvor og nå skal få videre hjelp er jo positivt. Er veldig spent på det hele merker jeg. 

Også får jeg være på sørlandet når det er sommer! 

En liten positiv post fra meg. :)

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint å høre, Glitter! Jeg tror virkelig at BET kan bli bra for deg. Blir spennende å følge deg i prosessen, om du vil dele med oss når den tid kommer. 

Bra for deg å ha det å se fram til - og en sørlandssommer er helt klart en god bonus! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Glitter skrev:

Ville bare dele en god og skummel nyhet. Jeg hadde utredningssamtale over videointervju i dag. De spurte meg om mye forskjellig. Vanligvis så får man et spørreskjema i tillegg også har de møte hvor de vurderer om man får plass. Men jeg var visst en soleklar kandidat så de sa med en gang at jeg får plass. Så ca til sommeren skal jeg dit. 

Jeg hadde jo begynt å tvile på om jeg ville det der likevel, men jeg fikk en sol inni magen da de sa jeg får plass. Så da vil jeg vel likevel. 

At jeg er en soleklar kandidat er jo forsåvidt et bevis på hvor mye jeg baler med og ikke en positiv ting i seg selv. Men at jeg blir tatt så på alvor og nå skal få videre hjelp er jo positivt. Er veldig spent på det hele merker jeg. 

Også får jeg være på sørlandet når det er sommer! 

En liten positiv post fra meg. :)

Virker nesten som om du er stolt av hvor syk du tydeligvis mener du er. 

Anonymkode: 67c0e...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Gleder meg virkelig på dine vegne. Kommer du til å lage en tråd om det og oppdatere, tror du? Hadde vært fint å få følge deg. Også er det ikke så mye info om behandlingen å finne på nettet, så hadde vært interessant å få vite mer om hvordan det oppleves fra et pasient perspektiv.

Anonymkode: f7cb2...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker nesten som om du er stolt av hvor syk du tydeligvis mener du er. 

Anonymkode: 67c0e...1f4

Og du da? Hvor syk mener du at du er, og er du stolt av det? 

Endret av Naana47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker nesten som om du er stolt av hvor syk du tydeligvis mener du er. 

Anonymkode: 67c0e...1f4

Nei jeg er ikke stolt av det. Hvorfor skulle jeg være det? Tenk at du klarte å finne noe negativt å komme med i en tråd som var positiv. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra! Gleder meg virkelig på dine vegne. Kommer du til å lage en tråd om det og oppdatere, tror du? Hadde vært fint å få følge deg. Også er det ikke så mye info om behandlingen å finne på nettet, så hadde vært interessant å få vite mer om hvordan det oppleves fra et pasient perspektiv.

Anonymkode: f7cb2...493

Tusen takk. :) Det har jeg ikke tenkt over egentlig. Er litt skeptisk for å få masse negativ oppmerksomhet rundt det. 

2 timer siden, Naana47 skrev:

Så bra, Glitter! :) Da håper jeg det vil være en god behandling for deg! 

 

Tusen takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mari- skrev:

Så fint å høre, Glitter! Jeg tror virkelig at BET kan bli bra for deg. Blir spennende å følge deg i prosessen, om du vil dele med oss når den tid kommer. 

Bra for deg å ha det å se fram til - og en sørlandssommer er helt klart en god bonus! 

Takk. Ja kanskje jeg deler litt i hvert fall. Er jo en dagbok-funksjon her nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker nesten som om du er stolt av hvor syk du tydeligvis mener du er. 

Anonymkode: 67c0e...1f4

Dessuten at jeg er en "soleklar kandidat" for akkurat den behandlingen sier ikke noe om hvor syk jeg er. Den sier noe om min problematikk som dessverre er litt omfattende. Det er mange som er mer syk enn meg, og det er da ingen konkurranse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er BET  ? 

Anonymkode: 47b8f...cdc

Basal eksponerings-terapi. Det er en slags spesialiserende behandling de driver med på Blakstad sykehus. Går mye ut på å eksponere seg for følelser, smerter og tanker uten å flykte vekk fra det. Lære seg å tåle seg selv igjen på en måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker nesten som om du er stolt av hvor syk du tydeligvis mener du er. 

Anonymkode: 67c0e...1f4

Synes dette var unødvendig. Er veldig glad for at @Glitter har fått en positiv beskjed.  Kan ikke vi andre glede oss på hennes vegne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres spennende ut,lykke til. 

Anonymkode: 47b8f...cdc

Takk. :)

3 minutter siden, emilie321 skrev:

Så godt å lese. Håper virkelig dette kan hjelpe deg videre. Håper du fortsetter å dele til tross for en sur kommentar.

Takk. Ja, det var det da. Hehe. Så fort jeg kom litt ut igjen etter å ha ligget litt lavt så får jeg en sur kommentar. 😛 Men får prøve å heve meg over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du fikk plass. 

Kan jeg spørre deg om dere snakket noe om å gjøre tilpasninger i behandlingsopplegget grunnet aspergeren? 

Anonymkode: 0a304...6ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Glitter skrev:

Ville bare dele en god og skummel nyhet. Jeg hadde utredningssamtale over videointervju i dag. De spurte meg om mye forskjellig. Vanligvis så får man et spørreskjema i tillegg også har de møte hvor de vurderer om man får plass. Men jeg var visst en soleklar kandidat så de sa med en gang at jeg får plass. Så ca til sommeren skal jeg dit. 

Jeg hadde jo begynt å tvile på om jeg ville det der likevel, men jeg fikk en sol inni magen da de sa jeg får plass. Så da vil jeg vel likevel. 

At jeg er en soleklar kandidat er jo forsåvidt et bevis på hvor mye jeg baler med og ikke en positiv ting i seg selv. Men at jeg blir tatt så på alvor og nå skal få videre hjelp er jo positivt. Er veldig spent på det hele merker jeg. 

Også får jeg være på sørlandet når det er sommer! 

En liten positiv post fra meg. :)

Dette ble jeg glad over å lese. Jeg har stor tro på at du vil kunne ha nytte av BET:-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, frosken skrev:

Dette ble jeg glad over å lese. Jeg har stor tro på at du vil kunne ha nytte av BET:-)))

Tusen takk. :) Jeg tror det har hjulpet at du har sagt du har tro på det, for det var en stund frykten for å skulle gå inn for det holdt på å gjøre at jeg trakk meg. Men jeg gjorde ikke det, og det var egentlig først da de sa jeg blir tatt inn at jeg skjønte hvor mye jeg faktisk vil det. Hadde vel ikke reagert med å bli oppspilt og smilende hvis jeg ikke ville det. 

Ikke alltid jeg forstår hva jeg føler om ting. Hehe. :)

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Glitter skrev:

. Så fort jeg kom litt ut igjen etter å ha ligget litt lavt så får jeg en sur kommentar. 😛 Men får prøve å heve meg over det. 

Prøv om du kan la være å gi de som skriver slike kommentarer makt. Overse alt som ikke er relevant for deg - og bruk heller energien på evt. å svare folk som kommer med motforestillinger til ting du skriver, men som vil deg vel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, frosken skrev:

Prøv om du kan la være å gi de som skriver slike kommentarer makt. Overse alt som ikke er relevant for deg - og bruk heller energien på evt. å svare folk som kommer med motforestillinger til ting du skriver, men som vil deg vel:-)

Ja. Må prøve på det. Det er visst noe jeg har veldig vanskelig for å gjøre, men du har rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...