Gå til innhold

Kjæresten ryddet ikke, og spiller hele dagen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med kjæresten/forloveden min, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Vi har vært sammen i omtrent 1 og et halvt år nå, og bodd sammen i nesten et år. Jeg er 23 og han er 25. Jeg elsker ham svært mye. Han er søt, snill, kjærlig, smart, respektfull, familieorientert og virker som den perfekte fyren. Problemet er imidlertid at han er ekstremt lat. Han gjør ikke noe rundt leiligheten med mindre jeg spør ham, eller han ser meg gjøre det. Han vil la gammel mat stå ute i flere dager og rydder bare ikke opp av seg selv. Jeg har snakket med ham så mange ganger, men det blir ikke bedre, og han hevder at han alltid glemmer det. Han spiller også videospill hele dagen, og jeg må dra ham av datamaskinen hvis jeg vil ha kvalitetstid. Han er egentlig så flott ellers, men jeg klarer bare ikke å slutte å bli irritert av disse tingene. Hva gjør jeg?

Anonymkode: bb900...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et problem med kjæresten/forloveden min, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Vi har vært sammen i omtrent 1 og et halvt år nå, og bodd sammen i nesten et år. Jeg er 23 og han er 25. Jeg elsker ham svært mye. Han er søt, snill, kjærlig, smart, respektfull, familieorientert og virker som den perfekte fyren. Problemet er imidlertid at han er ekstremt lat. Han gjør ikke noe rundt leiligheten med mindre jeg spør ham, eller han ser meg gjøre det. Han vil la gammel mat stå ute i flere dager og rydder bare ikke opp av seg selv. Jeg har snakket med ham så mange ganger, men det blir ikke bedre, og han hevder at han alltid glemmer det. Han spiller også videospill hele dagen, og jeg må dra ham av datamaskinen hvis jeg vil ha kvalitetstid. Han er egentlig så flott ellers, men jeg klarer bare ikke å slutte å bli irritert av disse tingene. Hva gjør jeg?

Anonymkode: bb900...e5a

hva lever han av? jobber eller studerer han?

Anonymkode: b803b...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et problem med kjæresten/forloveden min, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Vi har vært sammen i omtrent 1 og et halvt år nå, og bodd sammen i nesten et år. Jeg er 23 og han er 25. Jeg elsker ham svært mye. Han er søt, snill, kjærlig, smart, respektfull, familieorientert og virker som den perfekte fyren. Problemet er imidlertid at han er ekstremt lat. Han gjør ikke noe rundt leiligheten med mindre jeg spør ham, eller han ser meg gjøre det. Han vil la gammel mat stå ute i flere dager og rydder bare ikke opp av seg selv. Jeg har snakket med ham så mange ganger, men det blir ikke bedre, og han hevder at han alltid glemmer det. Han spiller også videospill hele dagen, og jeg må dra ham av datamaskinen hvis jeg vil ha kvalitetstid. Han er egentlig så flott ellers, men jeg klarer bare ikke å slutte å bli irritert av disse tingene. Hva gjør jeg?

Anonymkode: bb900...e5a

Hva skjer om du biter tennene sammen i et par uker og ikke rydder etter ham? Ikke vask tøyet hans med mindre det ligger i skittentøysdunken osv. Om han hiver fra seg klær og sko på golvet så tråkk på det, gjerne med litt skitne sko, så kanskje han våkner?

At han ikke ser det er bare tull - han er som du sier bare lat og antagelig er han vant til at mamma ryddet etter ham da han bodde hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som han er avhengig av dataspill. Når han spiller så mye at han ikke takler et forhold eller vanlige gjøremål mener jeg det kan sammenlignes med annen avhengighet.

Han er kun 25 år og jeg tror han kan utvikle seg og ta mer tak i huset med alderen. Det får bli opp til deg om du orker å være den som oppdrar ham. 

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et problem med kjæresten/forloveden min, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Vi har vært sammen i omtrent 1 og et halvt år nå, og bodd sammen i nesten et år. Jeg er 23 og han er 25. Jeg elsker ham svært mye. Han er søt, snill, kjærlig, smart, respektfull, familieorientert og virker som den perfekte fyren. Problemet er imidlertid at han er ekstremt lat. Han gjør ikke noe rundt leiligheten med mindre jeg spør ham, eller han ser meg gjøre det. Han vil la gammel mat stå ute i flere dager og rydder bare ikke opp av seg selv. Jeg har snakket med ham så mange ganger, men det blir ikke bedre, og han hevder at han alltid glemmer det. Han spiller også videospill hele dagen, og jeg må dra ham av datamaskinen hvis jeg vil ha kvalitetstid. Han er egentlig så flott ellers, men jeg klarer bare ikke å slutte å bli irritert av disse tingene. Hva gjør jeg?

Anonymkode: bb900...e5a

Siden det virker som om han er villig til å gjøre ting dersom du ber ham om det, så foreslår jeg at dere lager en konkret plan for hva som skal gjøres ulike dager slik at leiligheten ikke blir seendes altfor ille ut. På listen kan det stå slike ting som: sette i oppvaskmaskinen og vaske benken hver kveld, rengjøre speil, vask og toalett mandag og torsdag, støvsuge møbler i stue hver fredag osv. Heng listen på kjøleskapet og noter hvem som har ansvar for hva hvilke dager. For de som ikke plages av rot, så kan slike rutiner fungere godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...