Gå til innhold

svultser inne i skjoldbruskkjertelen

Anbefalte innlegg

Jeg har for vel 2 uker siden vært på ultralyd med halsen min . Inne i skjoldbruskkjertelen fant de to svulster. Det er tatt prøver av de og den største ble tømt for veske . Nå er den kommet tilbake og er omtrent like stor igjen . Hvis prøvene viser seg å være fine skal jeg tilbake om ca 1 mnd for å tømme den på nytt . Kommer den tilbake igjen etter det , skal jeg få operert bort kjertelen . Så det jeg nå lurer på er hva slags funksjon den har . Hva vil det innebære for meg at jeg ikke har den mere ??? Er det en veldig stor oprasjon eller er det et lite inngrep??? Håper dere kan svare meg .

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45858-svultser-inne-i-skjoldbruskkjertelen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Skjoldbruskkjertelen regulerer blant annet stoffskiftet ditt. Når man fjerner disse vil man få lavt stoffskifte. Dette medfører at du må bruke Thyroxin resten av livet. Kjertelen produserer bl. annet T4 og T3 som er viktige faktorer i stoffskiftereguleringen. Denne produksjonen vil opphøre og derfor må en ta Medisin. Inngrepet er relativt uproblematisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...