Gå til innhold

Hva skal dere spise i morgen på nyttårsaften da folkens ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Vi skal ha kalkun med poteter, gulerøtter, brokkoli , saus og waldorfsalat. Multekrem til dessert. Det har blitt tradisjon. 

Min tradisjon fra julaften med pinnekjøtt ble med videre inn i vårt forhold og sambos tradisjon fra nyttårsaften ble med inn i vårt forhold.

Nå har jeg dekket bord etter alle kunstens regler. Elsker å dekke bord 🙂 En sjokoladekake står i ovnen. Vi får besøk av 2 vennepar, så vi blir et lite selskap på 6 stk. Gleder meg til å være litt sosial. Dere da ?

 

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får besøk av vennen min. Vi skal lage kalkun, hasselbakte poteter, ovnsbakte grønnsaker, saus og maisstuing. Også blir det øl da. Ingen av oss er dessertmennesker, men med min litt begrensede magesekk så blir jeg nok svært mett og vel så det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
13 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg får besøk av vennen min. Vi skal lage kalkun, hasselbakte poteter, ovnsbakte grønnsaker, saus og maisstuing. Også blir det øl da. Ingen av oss er dessertmennesker, men med min litt begrensede magesekk så blir jeg nok svært mett og vel så det. :)

Måtte google maisstuing. Det må jeg prøve en gang 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalkunbryst, bakte grønnsaker(brokkoli, blomkål, rosenkål og aspargesbønner), soppstuing og en god bretagne saus. Multekrem til dessert, tidenes enkleste og beste dessert :) 

Anonymkode: edeaa...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir pinnekjøtt med kålerabbistappe, poteter, surkål, og riskrem med saus til dessert. Blir med en venn av meg.

Anonymkode: a435e...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal på besøk til ett vennepar. Der er vel noen store barn også (ikke helt sikker på om de skal være der). Menyen er kalkun med tilbehør, har ikke spurt hva tilbehøret er.


Vi har ikke fast tradisjon på meny nyttårsaften, har variert etter om vi er mange, skal videre i selskap, har selskap selv osv. Så alt fra kalkun til koldtbord har vi hatt.

Vi har alltid pinnekjøtt julaften, har hendt vi hatt det nyttår også.

 

Guttungen (som ikke er guttunge lengre 😄) skal spise kalkunbryst med noen andre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Måtte google maisstuing. Det må jeg prøve en gang 🙂

Vi har ofte maisstuing til biff. Det er også knallgodt på en god burger og veldig godt som tilbehør til grillmaten 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Måtte google maisstuing. Det må jeg prøve en gang 🙂

Det er veldig godt og passer som nevnt over til flere typer retter. Svært lett å lage også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Glitter skrev:

Det er veldig godt og passer som nevnt over til flere typer retter. Svært lett å lage også. :)

Takk for tips. Jeg driver og skal prøve utvide matreportoaret mitt litt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hoggormgryte. 

Anonymkode: 187da...2ff

Kortreist mat og således mulig miljøvennlig. Men siden huggormen er fredet ville jeg ha vært litt forsiktig med å brife med det. Godt du er anonym... 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen nyttårsaften blir det rett og slett take-away siden jeg ikke orker å stelle i stand noe. Vi pleier å ha et vennepar på besøk, men i år blir det bare meg og mannen. Ungene har egne planer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å ha pinnekjøtt og moltekrem de årene vi er på Vestlandet på nyttårsaften, men i år hadde ikke mannen min lyst på det. Så i stedet skal vi ha svinesteik med rosenkål og rødkål, og karamellpudding til dessert. Svigermor ville nok helst hatt pinnekjøtt, men nå bestemmer vi meny i kveld 😁

Vi hadde tenkt å renne slalåm i morgen, men pga korona er det begrensede antall dagskort, og vi fikk ikke tak i det, så det var litt kjedelig..  men men, det er fint vær, så vi får være ute andre steder ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med iskald trygde-cola?

Anonymkode: aba40...2fc

Skal skeie ut med First Price appelsinbrus i dag. Den er faktisk kjempegod!

Anonymkode: 187da...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Naana47 skrev:

Kortreist mat og således mulig miljøvennlig. Men siden huggormen er fredet ville jeg ha vært litt forsiktig med å brife med det. Godt du er anonym... 😉

Knegg! Det er derfor jeg er anonym. Hoggormkjøttet ligger til tining nå. Så mår noen spør meg om hvordan maten smakte, så svarer jeg at det smakte hoggorm. Godt nyttår! 😁🐍

Anonymkode: 187da...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...