Gå til innhold

Ppilleslutt og uregelmessig menstruasjon


30utenppiller

Anbefalte innlegg

30utenppiller

Hei!

Jeg er en kvinne på 30 år som sluttet på ppillene i august 2020. Jeg fikk første menstruasjon etter 45 dager, og de to neste med syklus på 33 dager. Jeg trodde derfor at jeg hadde fått en regelmessig syklus, men det er nå 42 dager siden forrige periode startet. Jeg trodde kanskje jeg var gravid, men har tatt flere tester som alle er negative. Siste tok jeg i dag, og vil tro den skulle klart å fange det opp dersom jeg var gravid? Jeg begynte på ppiller som 16-åring, og hadde ikke regelmessig menstruasjon før jeg begynte. 

Jeg lurer derfor på om dette er vanlig etter at man har sluttet på ppiller, eller om det kan være noe galt som jeg bør sjekke opp hos lege? Hva kan det i så fall være? Og hvor lenge bør jeg vente før jeg eventuelt oppsøker lege? 

Hilsen 
30 og usikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, 30utenppiller skrev:

Hei!

Jeg er en kvinne på 30 år som sluttet på ppillene i august 2020. Jeg fikk første menstruasjon etter 45 dager, og de to neste med syklus på 33 dager. Jeg trodde derfor at jeg hadde fått en regelmessig syklus, men det er nå 42 dager siden forrige periode startet. Jeg trodde kanskje jeg var gravid, men har tatt flere tester som alle er negative. Siste tok jeg i dag, og vil tro den skulle klart å fange det opp dersom jeg var gravid? Jeg begynte på ppiller som 16-åring, og hadde ikke regelmessig menstruasjon før jeg begynte. 

Jeg lurer derfor på om dette er vanlig etter at man har sluttet på ppiller, eller om det kan være noe galt som jeg bør sjekke opp hos lege? Hva kan det i så fall være? Og hvor lenge bør jeg vente før jeg eventuelt oppsøker lege? 

Hilsen 
30 og usikker :)

Her svarer det ingen fagperson mer. Jeg er eldre enn deg, så gikk til lege etter 6 mnd uten at noe skjedde. Jeg tror det er helt normalt at det kan ta tid før syklus er stabil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 30utenppiller skrev:

Hei!

Jeg er en kvinne på 30 år som sluttet på ppillene i august 2020. Jeg fikk første menstruasjon etter 45 dager, og de to neste med syklus på 33 dager. Jeg trodde derfor at jeg hadde fått en regelmessig syklus, men det er nå 42 dager siden forrige periode startet. Jeg trodde kanskje jeg var gravid, men har tatt flere tester som alle er negative. Siste tok jeg i dag, og vil tro den skulle klart å fange det opp dersom jeg var gravid? Jeg begynte på ppiller som 16-åring, og hadde ikke regelmessig menstruasjon før jeg begynte. 

Jeg lurer derfor på om dette er vanlig etter at man har sluttet på ppiller, eller om det kan være noe galt som jeg bør sjekke opp hos lege? Hva kan det i så fall være? Og hvor lenge bør jeg vente før jeg eventuelt oppsøker lege? 

Hilsen 
30 og usikker :)

Du har med andre ord gått på pillen i 14 år og aldri hatt regelmessig mens? Før i tiden (for 25 - 40 år siden) sa man i alle fall at det kunne ta opptil ett år før kroppen var i gjenge igjen. Med dagens piller kan det være annerledes for alt jeg vet, men det du opplever er neppe unormalt. Om du usikker eller engstelig så tar du en tur til legen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...