Gå til innhold

Norge er på incel-toppen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"De er sinte. De føler seg mislykket. Og de samler seg på nettet. Den svenske krimforfatteren Pascal Engman har studert menn som hater kvinner." (For abonnenter)

Norge er på incel -toppen hevder forfatteren. Hvorfor er det slik?

 

https://www.aftenposten.no/kultur/i/VqQar1/han-gikk-inn-i-incel-miljoeene-det-jeg-fant-var-ekstremt-skremmen

Anonymkode: a86a8...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Landet er alt for feminisert.

Anonymkode: 0b580...177

Du mener vi bør vurdere å gå bort fra likestilling?

Anonymkode: a86a8...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener vi bør vurdere å gå bort fra likestilling?

Anonymkode: a86a8...7b7

Nei, men nå har vi bikket over til at menn diskrmineres.

Anonymkode: 0b580...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"De er sinte. De føler seg mislykket. Og de samler seg på nettet. Den svenske krimforfatteren Pascal Engman har studert menn som hater kvinner." (For abonnenter)

Norge er på incel -toppen hevder forfatteren. Hvorfor er det slik?

 

https://www.aftenposten.no/kultur/i/VqQar1/han-gikk-inn-i-incel-miljoeene-det-jeg-fant-var-ekstremt-skremmen

Anonymkode: a86a8...7b7

Om vi er på topp har jeg hørt andre si annet om, men det er absolutt et alvorlig samfunnsproblem. Sinte, bitre, unge gutter som er sinte på mødrene sine og ser på sine forfedre som "idoler" fordi de mestret livet, fikk til noe som mannfolk og fikk vært noe for kvinnene. Det helt motsate av hva de selv klarer å prestere. De ønsker seg tilbake til et samfunn med en kjernefamilie og skulle helst sett at kvinnefrigjøringen på 60-tallet aldri hadde skjedd. Det er en ung mann (husker ikke navnet) som gjennom forberedelser til en bok nettopp om dette temaet har dukket inn i dette mørke avsidesliggende kroken av internettet og sett hva de driver med. Utad kaller de det et støttende nettverk og selvhjelp, men ifølge ham er det mye selvdestruktivt og at de drar hverandre mer ned en å gi støtte og oppmuntring til hverandre. Han tok ett konkret eksempel: Om noen ønsket å ta livet av seg, var den beste hjelpen de kunne håpe på, om noen, å få tips til hvordan gjennomføre selvmordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men nå har vi bikket over til at menn diskrmineres.

Anonymkode: 0b580...177

kan du si litt mer om hvordan du tenker? forsøker å forstå hvorfor det er slik det er.

Anonymkode: a86a8...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Om vi er på topp har jeg hørt andre si annet om, men det er absolutt et alvorlig samfunnsproblem. Sinte, bitre, unge gutter som er sinte på mødrene sine og ser på sine forfedre som "idoler" fordi de mestret livet, fikk til noe som mannfolk og fikk vært noe for kvinnene. Det helt motsate av hva de selv klarer å prestere. De ønsker seg tilbake til et samfunn med en kjernefamilie og skulle helst sett at kvinnefrigjøringen på 60-tallet aldri hadde skjedd. Det er en ung mann (husker ikke navnet) som gjennom forberedelser til en bok nettopp om dette temaet har dukket inn i dette mørke avsidesliggende kroken av internettet og sett hva de driver med. Utad kaller de det et støttende nettverk og selvhjelp, men ifølge ham er det mye selvdestruktivt og at de drar hverandre mer ned en å gi støtte og oppmuntring til hverandre. Han tok ett konkret eksempel: Om noen ønsket å ta livet av seg, var den beste hjelpen de kunne håpe på, om noen, å få tips til hvordan gjennomføre selvmordet.

men hva er det de mener å ikke klare? 

Anonymkode: a86a8...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kvinner ønsker å parre seg med menn med høyere sosial status enn seg selv, mens menn synes det er greit å parre seg med kvinner med lavere sosial status. Problemet med dette er at nå har kvinner i stor grad blitt likestilt med menn angående å inneha høyere stillinger / sosial status, dermed blir det en ubalanse i kjønnsmarkedet, for mange "høystatus kvinner", og for mange "lavstatus menn", gitt kvinners preferanser.

2. Moralsk forfall som sier at det er greit for kvinner å ligge rundt med så mange de vil uten "skam". Jo mer fri et marked er, jo hardere blir konkurransen, prøv å lag en genser i Norge og selg den til norske forbrukere, lykke til med det. Problemet er ikke at norske menn er blitt dårligere til å lage gensere, det er det frie markedet som har ført til at konkurransen er umulig for mange, prøv selv. Fri konkurranse og gjenbruk av de beste, gjør det i praksis umulig for de under snittet, de kan bare velges bort til fordel for de "bedre". Dette gjelder uansett hvor mye menn forbedrer seg, selv om alle menn i Norge dedikerte 20 timer i uka til å stelle håret og trene og ditt og datt, så er det fortsatt 50% som er de 50% dårligste mennene. Så alle som maser om at menn må bli bedre og at incels må stelle håret etc, det vil ikke funke som løsning på problemet, det kan potensielt gjøre at de bytter plass men da blir bare den andre personen "incel" istednefor.

3. Teknologi og apper, det fører til mer utseende fokus, da du "kun" velger dating partner basert på utseende, isteden for å velge blant personer i nærmiljøet du vet mer om personlighet og slike ting. Så, har du "middels eller dårlig utseende", men "god perosnlighet", er markedet blitt enormt mye tøffere fordi du må først konkurrere med utseende til de guttene med best utseende før du i det hele tatt får snakket med en jente, dette merker gutter med dårlig utseende, som naturligvis føler at det er overfladisk av kvinnfolk å holde på slik (og incel folkene har rett i det...)

 

Menn har mye å være misfornøyd med angående hvordan kjønnsroller og mulighet for å finne seg en partner har blitt betydelig vanskeligere enn før i tiden. At mange blir "incels" som følge av dette er meget forståelig. Og om kvinner fortsetter i denne retningen, vil folk forstå hvorfor regelen var 1 kvinne per mann før i tiden i samfunnet som førte til dagens samfunn. Dette vil ikke fungere i lengden

Lykke til.

Anonymkode: 38e57...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men hva er det de mener å ikke klare? 

Anonymkode: a86a8...7b7

Slik jeg forsto det (og husker det nå) føler de at de ikke klarer å være en mann, rett og slett. De ønsker at kvinner skal være mer feministiske mens de skal forherlige sin maskuline posisjon og beskytte familien. I insel-grupperingene ser en bl.a. en del av de som stormet kongressen for bare noen dager siden. Mange tilhører høyreekstreme grupperinger. Anders Bering Breivik var også en kjent skikkelse på insel-forumet en tid før han ble satt inn. Og felles da er at de gjerne skal gjøre noe stort for å vise at de kan noe, er noe og står for noe - er maskuline. De føler seg mislykket og dyrker bitterheten inne på gutterommet fremfor PC-en i en virtuell verden sammen med likesinnede.

Jeg tenker jo at dette i seg er selvforsterkende for deres egen del, negativt, for hvilken kvinne ønsker å ha en mann som bruker store deler av døgnet fremfor PC-en og er lite interessert i annet? Og, de kan jo ikke regne med å finne seg en partner så lenge de lever et liv i ufrivillig sølibat i en virtuell verden bestående av andre menn (som insel er en forkortelse for).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2. Moralsk forfall som sier at det er greit for kvinner å ligge rundt med så mange de vil uten "skam". Jo mer fri et marked er, jo hardere blir konkurransen, prøv å lag en genser i Norge og selg den til norske forbrukere, lykke til med det.

Anonymkode: 38e57...b7b

Jaha, så mannen har intet ansvar for at kvinnen "ligger rundt med så mange hun vil"? - han går fri mens "kvinnen må ta på seg all skyld/ansvar" for han er visst ikke delaktig i det hele... Du er da gjerne en slik som mener at kvinnen er skyld dersom hun blir voldtatt også? Det stemmer isåfall med insel-folket :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Kvinner ønsker å parre seg med menn med høyere sosial status enn seg selv, mens menn synes det er greit å parre seg med kvinner med lavere sosial status. Problemet med dette er at nå har kvinner i stor grad blitt likestilt med menn angående å inneha høyere stillinger / sosial status, dermed blir det en ubalanse i kjønnsmarkedet, for mange "høystatus kvinner", og for mange "lavstatus menn", gitt kvinners preferanser.

men tåler ikke menn at kvinner har jobber og tjener godt?

 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2. Moralsk forfall som sier at det er greit for kvinner å ligge rundt med så mange de vil uten "skam". Jo mer fri et marked er, jo hardere blir konkurransen, prøv å lag en genser i Norge og selg den til norske forbrukere, lykke til med det. Problemet er ikke at norske menn er blitt dårligere til å lage gensere, det er det frie markedet som har ført til at konkurransen er umulig for mange, prøv selv. Fri konkurranse og gjenbruk av de beste, gjør det i praksis umulig for de under snittet, de kan bare velges bort til fordel for de "bedre". Dette gjelder uansett hvor mye menn forbedrer seg, selv om alle menn i Norge dedikerte 20 timer i uka til å stelle håret og trene og ditt og datt, så er det fortsatt 50% som er de 50% dårligste mennene. Så alle som maser om at menn må bli bedre og at incels må stelle håret etc, det vil ikke funke som løsning på problemet, det kan potensielt gjøre at de bytter plass men da blir bare den andre personen "incel" istednefor.

jeg skjønte ikke så mye av dette for å være ærlig. horestemplet på kvinner lever i forøvrig  beste velgående (les om forskning på nett så ser du det tydelig).

 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3. Teknologi og apper, det fører til mer utseende fokus, da du "kun" velger dating partner basert på utseende, isteden for å velge blant personer i nærmiljøet du vet mer om personlighet og slike ting. Så, har du "middels eller dårlig utseende", men "god perosnlighet", er markedet blitt enormt mye tøffere fordi du må først konkurrere med utseende til de guttene med best utseende før du i det hele tatt får snakket med en jente, dette merker gutter med dårlig utseende, som naturligvis føler at det er overfladisk av kvinnfolk å holde på slik (og incel folkene har rett i det...)

men gjelder ikke dette begge veier? de aller fleste hiver seg på den med best utseende, med mindre man har vokst fra slik overfladiskhet.

 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Menn har mye å være misfornøyd med angående hvordan kjønnsroller og mulighet for å finne seg en partner har blitt betydelig vanskeligere enn før i tiden. At mange blir "incels" som følge av dette er meget forståelig. Og om kvinner fortsetter i denne retningen, vil folk forstå hvorfor regelen var 1 kvinne per mann før i tiden i samfunnet som førte til dagens samfunn. Dette vil ikke fungere i lengden

Lykke til.

Anonymkode: 38e57...b7b

men er menn så dårlig til å tilpasse seg at man må tilbake til 40-50 tallet for å kunne ha det ok? på det du skriver så fremstiller du menn som om de var neandertalere som kun skal ut å jakte og fiske, ha ha dama ved kjøkkenbenken. menn jeg kjenner er både håndtverkere og akademikere og er så langt fra incel det er mulig å komme. Kan det være andre faktorer som virker inn enn at alt handler om de forbannade kvinnene og likestillingen deres?

Anonymkode: a86a8...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det må være psykiatri inne i bildet når det gjelder de ekstreme tilfellene.

Ellers tror jeg det er samme forklaring som hvorfor enkelte innvandrere og høyreekstreme blir radikalisert. De føler seg som annenrangs borgere og drømmer om en verden hvor de er på toppen og blir respektert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Grendel skrev:

Jeg tror det må være psykiatri inne i bildet når det gjelder de ekstreme tilfellene.

det er det jeg også lurer på. fordi det virker så ekstremt.

Anonymkode: a86a8...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men er menn så dårlig til å tilpasse seg at man må tilbake til 40-50 tallet for å kunne ha det ok? på det du skriver så fremstiller du menn som om de var neandertalere som kun skal ut å jakte og fiske, ha ha dama ved kjøkkenbenken

Anonymkode: a86a8...7b7

Sier du det samme om andre grupper i samfunnet som sliter, eller er det bare menn på datingfronten du sier slikt til? Hvorfor kan ikke bare alle grupper tilpasse seg alt alltid lizzom ? Inklusive kvinner hvorfor sutres det om for dårlig lønn til kvinner i mediene kan dere ikke tilpasse dere og jobbe lengre timer eller jobbe hardere eller kreve mer lønn slik menn gjør, hvorfor tilpasser dere dere ikke bare? Hvorfor er kvinner som sutrer noe vi skal ta på alvor, mens men som sutrer er patetiske incel tapere som vi bør hetse som dårlige mennesker og potensielle massemordere :P 

Anonymkode: 38e57...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sier du det samme om andre grupper i samfunnet som sliter, eller er det bare menn på datingfronten du sier slikt til? Hvorfor kan ikke bare alle grupper tilpasse seg alt alltid lizzom ? Inklusive kvinner hvorfor sutres det om for dårlig lønn til kvinner i mediene kan dere ikke tilpasse dere og jobbe lengre timer eller jobbe hardere eller kreve mer lønn slik menn gjør, hvorfor tilpasser dere dere ikke bare? Hvorfor er kvinner som sutrer noe vi skal ta på alvor, mens men som sutrer er patetiske incel tapere som vi bør hetse som dårlige mennesker og potensielle massemordere :P 

Anonymkode: 38e57...b7b

Jeg har ikke sagt noen er patetiske, jeg spør om det at enkelte ønsker kvinner tilbake til kjøkkenbenken er den eneste årsaken til incel toppen. Jeg tror det er langt mer sammensatt enn det enkelte her skriver så bombastisk.

Anonymkode: a86a8...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt noen er patetiske, jeg spør om det at enkelte ønsker kvinner tilbake til kjøkkenbenken er den eneste årsaken til incel toppen. Jeg tror det er langt mer sammensatt enn det enkelte her skriver så bombastisk.

Anonymkode: a86a8...7b7

Jeg kan være innbilsk, men antar at du sikter til meg som "enkelte her". Vil da presisere at jeg da refererer til en spesiell teori - jeg er selvsagt også åpen for at det finnes flere sammensatte årsaker :) Selv om en presenterer én teori, vil ikke det bety at det er den eneste rådende og gyldige... Beklager om noen oppfattet meg slik, men ser nå at det kan sees slik når jeg leser det i etterkant. Det er dessverre et resultat i at jeg kan være litt for direkte - en lei (u)vane jeg har....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ubehagelig å høre menn forakte kvinner sånn generelt og fremstiller seg selv som offer for kvinner som gruppe. Jeg får mer lyst til å holde avstand enn omgås slike menn.  

Anonymkode: a2a8c...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Eva Sofie skrev:

Jeg kan være innbilsk, men antar at du sikter til meg som "enkelte her". Vil da presisere at jeg da refererer til en spesiell teori - jeg er selvsagt også åpen for at det finnes flere sammensatte årsaker :) Selv om en presenterer én teori, vil ikke det bety at det er den eneste rådende og gyldige... Beklager om noen oppfattet meg slik, men ser nå at det kan sees slik når jeg leser det i etterkant. Det er dessverre et resultat i at jeg kan være litt for direkte - en lei (u)vane jeg har....

Det var den første kommentaren jeg siktet til, dette handler ikke om deg

Anonymkode: a86a8...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var den første kommentaren jeg siktet til, dette handler ikke om deg

Anonymkode: a86a8...7b7

.

Endret av Eva Sofie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...