Gå til innhold

Blir plaget av tv og Internett


Marye

Anbefalte innlegg

Egentlig er jeg stabil, men jeg er innlagt pga kaos i hjernen 

driver å trapper opp leponex 

føler meg frisk så lenge hjernemassen ikke utagerer 

men noe gjør meg helt gal, og det er alt jeg ser på tv og Internett 

hele tiden, kontinuerlig, speiler tv programmene eller innlegg på Internett mine opplevelser og mine tanker 

 

Først var det interessant, men nå føler jeg meg utslitt 

veldig vanskelig å forklare 

flere som sliter med tv og nett ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kommer til å løse seg når du når måldosen din av Leponex. Det du beskriver er jo helt typisk sykdom.

Jeg håper bare at en fast dose kan fungere resten av livet uten uholdbare bivirkninger. Jeg sitter med en følelse av at det har vært mye prøving og feiling med medisiner hos deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
1 time siden, Marye skrev:

flere som sliter med tv og nett ??

Ja, jeg kan slite med det periodevis, men på helt andre måter og av helt andre årsaker enn hos deg. For meg er det sånn at jeg må skjerme meg når jeg blir oppstemt sånn at jeg ikke skal bli enda mer oppstemt. Det gjelder ikke bare tv og nett, men også ift andre ting. Når jeg har vært innlagt for oppstemthet har jeg blitt anbefalt å legge bort mobilen og å være mest mulig i ro på rommet for å unngå for mange inntrykk. De har hjulpet meg med å fysisk fjerne mobilen f.eks til et fast klokkeslett. Kanskje du kan få til en lignende avtale nå som du er innlagt sånn at du slipper å forholde deg til alle inntrykkene du får gjennom mediene, som igjen trigger symptomene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Jeg også føler på det der. Dritt lei mye vi ser på tv, alle reklamene som selskaper og div så desperat sender ut, annonser, all elendigheten som må frem, og jeg er dritt lei ordet "frykt". Men skjønner det er effektivt. Folk styres av frykt. Faen ta... frykt slaver. Jeg holder meg oppdatert, men en bør holde litt avstand har jeg erfart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
22 minutter siden, Marye skrev:

Jeg er tydeligvis synkronisert med universet med tv og media

Dette er jo et tegn på sykdommen din. Kanskje du bør be om hjelp til å skjerme deg fra tv og media nå som du er innlagt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det blir ofte for mye stimuli av tv,fargene er for sterke, lyden for høy og bildene beveger seg for fort. Og jeg detter ut og går glipp av innholdet. 

Lese, nett, blir sliten av å holde fokus etter noen minutter og glemmer hva jeg nettopp leste. Prøver å bytte ofte mellom tv og nett for hvile og konsentrasjon. 

Anonymkode: f7748...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Marye skrev:

Nå blir jeg snart kastet ut fra DPS.. syns det er trist jeg ikke kan få bli helt frisk før jeg får komme hjem

Hvor lenge har du vært der da? 

Anonymkode: 4fe9a...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har du vært der da? 

Anonymkode: 4fe9a...260

Aner ikke

før nyttår en gang

Endret av Marye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, ISW skrev:

Dette kommer til å løse seg når du når måldosen din av Leponex. Det du beskriver er jo helt typisk sykdom.

Jeg håper bare at en fast dose kan fungere resten av livet uten uholdbare bivirkninger. Jeg sitter med en følelse av at det har vært mye prøving og feiling med medisiner hos deg. 

Håper det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Marye skrev:

Aner ikke

før nyttår en gang

Man kan jo ikke regne med å være innlagt i evigheter. 

Er mange som står i kø. 

Har du ikke poliklinisk behandler? 

Anonymkode: 4fe9a...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan jo ikke regne med å være innlagt i evigheter. 

Er mange som står i kø. 

Har du ikke poliklinisk behandler? 

Anonymkode: 4fe9a...260

Ja, jeg tror innleggelser først og fremst er til for brannslokking. Det er oppfølgingen videre i poliklinikk som er det som er vanligst når brannen er slukket. Evt videre oppfølging hos fastlegen. Men noen kan jo ha andre ordninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har ikke satt en utskrivelsesdato også, jeg skal være bra noen dager først. Heldigvis slipper jeg å dra hjem mens jeg er dårlig 

tv og media tegnene har nå gitt seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2021 den 15.49, AnonymBruker skrev:

Man kan jo ikke regne med å være innlagt i evigheter. 

Er mange som står i kø. 

Har du ikke poliklinisk behandler? 

Anonymkode: 4fe9a...260

Seff kan man ikke være innlagt i evigheter. Men jeg får være her til jeg har vært bra noen dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marye skrev:

De har ikke satt en utskrivelsesdato også, jeg skal være bra noen dager først. Heldigvis slipper jeg å dra hjem mens jeg er dårlig 

tv og media tegnene har nå gitt seg

Godt å høre at du både er i ferd med å bli bedre og at du får god behandling:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...